Page 87 - Uczen_z_autyzmem_flipbook
P. 87

MEMO – SKOJARZENIA

Gra zawiera:

• 48 kart (uwaga – przed przystąpieniem do gry nauczyciel ustala ilość kart, którymi będą grali uczniowie)

Zasady gry

Liczba graczy: 2–4

Przebieg gry:

• Karty należy rozłożyć na stole obrazkami do dołu.
• Ustalcie, kto zaczyna grę (możecie losować lub wymyśleć inny sposób na wyznaczenie kolejności graczy).
• Gracze kolejno odwracają po dwie karty w ten sposób, aby wszystkie osoby mogły zobaczyć, co one przed-

   stawiają.

• Jeśli karty stanowią asocjację (np. ręka – rękawiczka, stopy – buty, głowa – czapka, szyja – szalik), gracz
   zabiera parę i odwraca kolejne dwie karty. Jeśli znów znajdzie asocjację, powtarza powyższe kroki.

• Jeśli odkryte karty nie stanowią asocjacji, gracz odkłada je obrazkami do dołu dokładnie w te miejsca, z któ-
   rych je wziął.

• Wygrywa gracz, który zebrał najwięcej par.

Cele gry

Podejmowanie decyzji o tym, kto rozpoczyna grę, rozwijanie pamięci, tworzenie skojarzeń, umiejętność radze-
nia sobie z przegraną, kształtowanie postawy pocieszania przegranych oraz gratulowania wygranym.

MEMO – SKOJARZENIA  © PWN Wydawnictwo Szkolne
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92