Page 87 - Uczen_z_autyzmem_flipbook
P. 87
MEMO – SKOJARZENIA
Gra zawiera:
• 48 kart (uwaga – przed przystąpieniem do gry nauczyciel ustala ilość kart, którymi będą grali uczniowie)
Zasady gry
Liczba graczy: 2–4
Przebieg gry:
• Karty należy rozłożyć na stole obrazkami do dołu.
• Ustalcie, kto zaczyna grę (możecie losować lub wymyśleć inny sposób na wyznaczenie kolejności graczy).
• Gracze kolejno odwracają po dwie karty w ten sposób, aby wszystkie osoby mogły zobaczyć, co one przed-
stawiają.
• Jeśli karty stanowią asocjację (np. ręka – rękawiczka, stopy – buty, głowa – czapka, szyja – szalik), gracz
zabiera parę i odwraca kolejne dwie karty. Jeśli znów znajdzie asocjację, powtarza powyższe kroki.
• Jeśli odkryte karty nie stanowią asocjacji, gracz odkłada je obrazkami do dołu dokładnie w te miejsca, z któ-
rych je wziął.
• Wygrywa gracz, który zebrał najwięcej par.
Cele gry
Podejmowanie decyzji o tym, kto rozpoczyna grę, rozwijanie pamięci, tworzenie skojarzeń, umiejętność radze-
nia sobie z przegraną, kształtowanie postawy pocieszania przegranych oraz gratulowania wygranym.
MEMO – SKOJARZENIA © PWN Wydawnictwo Szkolne