Page 112 - Uczen_lekka_niepelnosprawnosc_flipbook
P. 112

POMOCNA DŁOŃ

Elementy:

t 240 par obrazek-wyraz (po 10 do każdej z 24 liter).

Zasady korzystania

Edukacja polonistyczna:

t technika czytania (same wyrazy),
t czytanie ze zrozumieniem (dopasowywanie wyrazów do ilustracji),
t kolejność alfabetyczna wyrazów (układanie alfabetycznie wybranych przez nauczyciela zestawów wyrazów),
t odnajdywanie wyrazów z daną literą w różnym pozycjonowaniu (analiza wzrokowa),
t odnajdywanie wyrazów o określonej liczbie liter (analiza wzrokowa),
t odnajdywanie wyrazów o określonej liczbie sylab (czytanie i analiza słuchowa),
t przepisywanie z druku (wybranych przez nauczyciela wyrazów),
t pisanie (podpisywanie wybranych przez nauczyciela obrazków),
t ortografia (utrwalanie pisowni trudnych wyrazów poprzez prezentację, sprawdzanie umiejętności pisania

   wybranych wyrazów poprzez podpisywanie wybranych ilustracji),

t gramatyka – rodzaje rzeczownika (przyporządkowywanie obrazków lub wyrazów do określonego rodzaju
   lub wybieranie obrazków lub wyrazów o określonym rodzaju),

t gramatyka – formy rzeczownika (zastępowanie w zdaniach wyrazu obrazkiem w celu utworzenia odpowied-
   niej formy rzeczownika).

Edukacja matematyczna:

t tworzenie zbiorów (określanie warunku utworzonego wzoru lub samodzielne tworzenie zbioru według
   warunku),

t doskonalenie umiejętności liczenia (przeliczanie elementów zbioru, tworzenie zbiorów o określonej liczbie
   elementów – z obrazków).

Cele:

t kształtowanie i doskonalenie umiejętności czytania – od czytania globalnego poprzez technikę czytania do
   czytania ze zrozumieniem,

t ćwiczenie w zakresie odnajdywania wyrazów o określonej głosce w nagłosie i wygłosie, o określonej liczbie
   liter i sylab,

t ćwiczenie w układaniu wyrazów w kolejności alfabetycznej,
t ćwiczenie w zakresie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej,
t ćwiczenie w zakresie koncentracji uwagi,
t ćwiczenie znajomości ortografii, utrwalania znajomości pisowni trudnych wyrazów,
t ćwiczenie w tworzeniu różnych form gramatycznych,
t tworzenie zbiorów według określonych warunków,
t przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.

POMOCNA DŁOŃ  © PWN Wydawnictwio Szkolne
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117