Page 112 - Uczen_lekka_niepelnosprawnosc_flipbook
P. 112
POMOCNA DŁOŃ
Elementy:
t 240 par obrazek-wyraz (po 10 do każdej z 24 liter).
Zasady korzystania
Edukacja polonistyczna:
t technika czytania (same wyrazy),
t czytanie ze zrozumieniem (dopasowywanie wyrazów do ilustracji),
t kolejność alfabetyczna wyrazów (układanie alfabetycznie wybranych przez nauczyciela zestawów wyrazów),
t odnajdywanie wyrazów z daną literą w różnym pozycjonowaniu (analiza wzrokowa),
t odnajdywanie wyrazów o określonej liczbie liter (analiza wzrokowa),
t odnajdywanie wyrazów o określonej liczbie sylab (czytanie i analiza słuchowa),
t przepisywanie z druku (wybranych przez nauczyciela wyrazów),
t pisanie (podpisywanie wybranych przez nauczyciela obrazków),
t ortografia (utrwalanie pisowni trudnych wyrazów poprzez prezentację, sprawdzanie umiejętności pisania
wybranych wyrazów poprzez podpisywanie wybranych ilustracji),
t gramatyka – rodzaje rzeczownika (przyporządkowywanie obrazków lub wyrazów do określonego rodzaju
lub wybieranie obrazków lub wyrazów o określonym rodzaju),
t gramatyka – formy rzeczownika (zastępowanie w zdaniach wyrazu obrazkiem w celu utworzenia odpowied-
niej formy rzeczownika).
Edukacja matematyczna:
t tworzenie zbiorów (określanie warunku utworzonego wzoru lub samodzielne tworzenie zbioru według
warunku),
t doskonalenie umiejętności liczenia (przeliczanie elementów zbioru, tworzenie zbiorów o określonej liczbie
elementów – z obrazków).
Cele:
t kształtowanie i doskonalenie umiejętności czytania – od czytania globalnego poprzez technikę czytania do
czytania ze zrozumieniem,
t ćwiczenie w zakresie odnajdywania wyrazów o określonej głosce w nagłosie i wygłosie, o określonej liczbie
liter i sylab,
t ćwiczenie w układaniu wyrazów w kolejności alfabetycznej,
t ćwiczenie w zakresie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej,
t ćwiczenie w zakresie koncentracji uwagi,
t ćwiczenie znajomości ortografii, utrwalania znajomości pisowni trudnych wyrazów,
t ćwiczenie w tworzeniu różnych form gramatycznych,
t tworzenie zbiorów według określonych warunków,
t przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.
POMOCNA DŁOŃ © PWN Wydawnictwio Szkolne