Page 99 - Uczen_lekka_niepelnosprawnosc_flipbook
P. 99
WARZYWA I OWOCE
Elementy:
t zestaw kwadratowych obrazków/liczmanów z warzywami i owocami.
Zasady korzystania
Edukacja społeczno-przyrodnicza:
t nazywanie warzyw i owoców znajdujących się na obrazkach,
t odnajdywanie różnych warzyw i owoców,
t poznawanie nowych warzyw i owoców,
t określanie, jaka część warzywa jest jadalna,
t układanie obrazkowych składników sałatek i surówek na podstawie jadłospisów,
t przyporządkowywanie obrazków do naturalnych warzyw i owoców.
Edukacja matematyczna:
t wykorzystywanie w zabawach w sklep,
t segregowanie według określonych warunków,
t tworzenie zbiorów,
t przeliczanie elementów zbiorów,
t porównywanie liczebności zbiorów.
Edukacja polonistyczna:
t odnajdywanie elementów zaczynających się na daną literę lub głoskę,
t segregowanie wyrazów ze względu na liczbę sylab, liczbę liter,
t układanie w ciągi (litera kończąca jedną nazwę to litera zaczynająca drugą),
t odnajdywanie wyrazów/obrazków zawierających daną literę lub sylabę, których nazwa zawiera daną głoskę
lub sylabę.
Cele
Edukacja społeczno-przyrodnicza:
t poznawanie nazw warzyw i owoców,
t poznawanie kształtów i kolorów warzyw i owoców,
t poznawanie części jadalnych warzyw i owoców,
t promowanie zdrowego stylu życia.
Edukacja matematyczna:
t segregowanie elementów ze względu na różne cechy (kolor, kształt, wielkość, nazwa),
t przeliczanie, tworzenie zbiorów, podzbiorów, części wspólnej zbiorów,
t działania matematyczne,
t posługiwanie się monetami i banknotami.
WARZYWA I OWOCE © PWN Wydawnictwio Szkolne