Page 99 - Uczen_lekka_niepelnosprawnosc_flipbook
P. 99

WARZYWA I OWOCE

Elementy:

t zestaw kwadratowych obrazków/liczmanów z warzywami i owocami.

Zasady korzystania

Edukacja społeczno-przyrodnicza:

t nazywanie warzyw i owoców znajdujących się na obrazkach,
t odnajdywanie różnych warzyw i owoców,
t poznawanie nowych warzyw i owoców,
t określanie, jaka część warzywa jest jadalna,
t układanie obrazkowych składników sałatek i surówek na podstawie jadłospisów,
t przyporządkowywanie obrazków do naturalnych warzyw i owoców.

Edukacja matematyczna:

t wykorzystywanie w zabawach w sklep,
t segregowanie według określonych warunków,
t tworzenie zbiorów,
t przeliczanie elementów zbiorów,
t porównywanie liczebności zbiorów.

Edukacja polonistyczna:

t odnajdywanie elementów zaczynających się na daną literę lub głoskę,
t segregowanie wyrazów ze względu na liczbę sylab, liczbę liter,
t układanie w ciągi (litera kończąca jedną nazwę to litera zaczynająca drugą),
t odnajdywanie wyrazów/obrazków zawierających daną literę lub sylabę, których nazwa zawiera daną głoskę

   lub sylabę.

Cele

Edukacja społeczno-przyrodnicza:

t poznawanie nazw warzyw i owoców,
t poznawanie kształtów i kolorów warzyw i owoców,
t poznawanie części jadalnych warzyw i owoców,
t promowanie zdrowego stylu życia.

Edukacja matematyczna:

t segregowanie elementów ze względu na różne cechy (kolor, kształt, wielkość, nazwa),
t przeliczanie, tworzenie zbiorów, podzbiorów, części wspólnej zbiorów,
t działania matematyczne,
t posługiwanie się monetami i banknotami.

WARZYWA I OWOCE                   © PWN Wydawnictwio Szkolne
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104