Page 5 - NOWA_TRAMPOLINA_poszerzona_KA
P. 5

Karty 16 i 17  Drzewo genealogiczne – prezent dla babci i dziadka. Wyjmij wszystkie elementy karty.
                    Na listkach narysuj portrety swoich najbliższych, a potem poproś osobę dorosłą o ich
                    podpisanie. Następnie na kolorowej kartce z bloku technicznego A3 narysuj lub namaluj duże
                    drzewo. Możesz je również wyciąć z papieru kolorowego lub ze skrawków materiałów i nakleić
                    na kartkę. Potem ułóż i naklej na nim listki w taki sposób, aby powstało drzewo genealogiczne
                    twojej rodziny. Nad drzewem naklej napis UKOCHANYM DZIADKOM.

           Karta 18  Domek. Wyjmij szablon domku i pokoloruj jego wnętrze. Złóż i sklej domek według wzoru.
                    Jak myślisz, kto może w nim mieszkać?

           Karta 19  Łódka. Wyjmij szablon łódki. Złóż go i sklej według wzoru.
          Karta 20  Rakieta. Wyjmij szablon rakiety. Złóż go i sklej według wzoru.

           Karta 21  Paw. Przygotuj 3 paski papieru kolorowego i przewlecz je według wzoru przez nacięcia w ogonie
                    pawia. Pokoloruj ptaka kredkami.
          Karta 22  Ptaki w gnieździe. Wyjmij elementy potrzebne do wykonania karty. Ułóż z nich obrazek według
                    wzoru i naklej go na kartce z bloku. Gniazdo ptaków możesz wykonać z kolorowej włóczki.
           Karta 23  Wiosenne kwiaty. Wytnij wiosenne kwiaty. Wyklej każdy kwiat plasteliną. Naklej kwiaty na
                    dużą kartkę A3. Dorysuj lub domaluj kwiatom łodygi tak, aby otrzymać wiosenny bukiet lub
                    wiosenną rabatkę.
          Karta 24  Kartka wielkanocna. Przygotuj klej, papier kolorowy, bibułę i skrawki materiałów. Złóż kartę
                    na pół. Wyklej kawałkami bibuły lub papieru kolorowego trzecią stronę kartki. Następnie
                    wypchnij szablon jajka i sklej kartkę.
          Karta 25  Sowa. Wyjmij elementy potrzebne do wykonania obrazka. Ułóż z nich sowę według wzoru
                    i naklej ją na kolorowej kartce z bloku. Naklej lub narysuj gwiazdy na niebie oraz gałąź, na której
                    sowa będzie siedzieć.
          Karta 26  Łąkowe memory. Wytnij karty memory i rozłóż je na stole lub dywanie zdjęciami do dołu.
                    Odkrywaj jednocześnie po dwie karty. Jeśli będą na nich identyczne zwierzęta lub rośliny,
                    odłóż je na bok. Jeśli będą różne, zakryj je z powrotem. Postaraj się znaleźć jak najszybciej
                    wszystkie pary memory. Nazwij zwierzęta i rośliny, które widzisz na kartach.

         Karty 27 i 28  Mapa Polski. Wykonaj makietę mapy Polski. Na morzu nalep fale z plasteliny. Plażę wylep
                    małymi kuleczkami żółtej plasteliny. Jeziora i rzekę Wisłę wylep niebieską plasteliną, a góry
                    – dużymi kulkami z szarej plasteliny. Umieść na mapie w odpowiednich miejscach: statek,
                    latarnię morską, żaglówkę i tabliczki z nazwami miast.

          Karta 29  Owieczka. Wyjmij szablon owieczki i złóż go tak, żeby stała. Przygotuj włóczkę i owiń nią
                    zwierzątko według wzoru.

          Karta 30  Laurka dla mamy. Wyjmij szablon serca i ozdób jego drugą stronę według własnego pomysłu.
                    Pod słowami Kocham Cię, Mamusiu możesz napisać swoje imię lub poproś o to osobę dorosłą.
                    Złóż laurkę zgodnie ze wzorem, aby powstała koperta.

           Karta 31  Laurka dla taty. Wyjmij elementy karty. Ułóż z nich obrazek według wzoru, a potem naklej go
                    na kolorowej kartce z bloku. Dorysuj piratom oczy, usta, nos i włosy tak, aby byli podobni
                    do ciebie i twojego taty.

           Karta32  Lew. Wyjmij szablon lwa i złóż go według wzoru. Przewlecz przez dziurki w jego grzywie
                    kawałki wełny. Postaw lwa na trawie.

        Karty 33–35  Pajęczynki. Przygotuj kolorowe sznureczki. Sprawdź, jakie liczby są na kółkach z pajęczynkami.
                    Do tych, na których jest jedna liczba, doczep odpowiednią liczbę takich samych zwierzątek.
                    Do pajęczynek, na których są dwie liczby, doczep zwierzątka według wzoru.

        Karty 36–37  Miasteczko. Wyjmij wszystkie elementy z karty 36 i zaprojektuj miasteczko na karcie 37.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10