Page 54 - Uczen_z_autyzmem_flipbook
P. 54
RELACJE W SZKOLE JA W SZKOLE
2 Zabawy grupowe
MURARZ
CELE GRY:
* przebieganie na drugą stronę,
* unikanie murarza.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
* odnajdywanie wolnej przestrzeni dla siebie,
* obserwowanie murarza i jego ruchów,
* współdziałanie w grupie w celu zmylenia murarza.
PRZEBIEG GRY: © PWN Wydawnictwo Szkolne [ 82 ]
1. Na środkowej linii staje osoba wyznaczona przez nauczyciela, która
jest murarzem.
2. Murarz porusza się tylko po linii środkowej.
3. Muszę przebiec na drugą stronę sali tak, aby murarz mnie nie złapał.
4. Jeżeli zostanę złapany, siadam w siadzie skrzyżnym na linii środkowej
i tworzę mur.
5. Wygrywam, jeżeli zostanę ostatnią osobą niezłapaną przez murarza.
PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ZABAWY MUSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻEBY:
* skupić się na osobie, która jest murarzem,
* kontrolować przestrzeń wokół siebie,
* nie przeskakiwać muru.
Akademia pomysłów. UzA