Page 55 - Uczen_z_autyzmem_flipbook
P. 55

18  RELACJE W SZKOLE                                             JA W SZKOLE

    Zabawy grupowe

               POŻAR, POWÓDŹ, WICHURA

CELE GRY:

*   ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
*   ćwiczenie szybkości reakcji.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

*   rozwijanie orientacji przestrzennej,
*   rozwijanie spostrzegawczości.

PRZEBIEG GRY:

1. Biegnę po wyznaczonym polu razem z innymi uczestnikami.       © PWN Wydawnictwo Szkolne [ 102 ]
2. W momencie wypowiedzenia danego słowa przez nauczyciela

    wykonuję jak najszybciej ćwiczenie. Na hasło„pożar” wchodzę
    na drabinkę, na hasło„powódź” wchodzę na materac, na hasło
    „wichura” kucam i zakrywam całe ciało rękami.
3. Jeżeli wykonam ćwiczenie najwolniej z grupy, mogę dostać
    od nauczyciela dodatkowe ćwiczenie w postaci pajacyków
    lub przysiadów.
4. Zabawę kończy nauczyciel.

PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ZABAWY MUSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻEBY:

*   nie wchodzić zbyt wysoko na drabinki,
*   szukać różnych rozwiązań,
*   dobrze zawiązać buty,
*   skupić się na innych biegających i na nauczycielu.

                                                                 Akademia pomysłów. UzA
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60