Page 55 - Uczen_z_autyzmem_flipbook
P. 55
18 RELACJE W SZKOLE JA W SZKOLE
Zabawy grupowe
POŻAR, POWÓDŹ, WICHURA
CELE GRY:
* ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
* ćwiczenie szybkości reakcji.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
* rozwijanie orientacji przestrzennej,
* rozwijanie spostrzegawczości.
PRZEBIEG GRY:
1. Biegnę po wyznaczonym polu razem z innymi uczestnikami. © PWN Wydawnictwo Szkolne [ 102 ]
2. W momencie wypowiedzenia danego słowa przez nauczyciela
wykonuję jak najszybciej ćwiczenie. Na hasło„pożar” wchodzę
na drabinkę, na hasło„powódź” wchodzę na materac, na hasło
„wichura” kucam i zakrywam całe ciało rękami.
3. Jeżeli wykonam ćwiczenie najwolniej z grupy, mogę dostać
od nauczyciela dodatkowe ćwiczenie w postaci pajacyków
lub przysiadów.
4. Zabawę kończy nauczyciel.
PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ZABAWY MUSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻEBY:
* nie wchodzić zbyt wysoko na drabinki,
* szukać różnych rozwiązań,
* dobrze zawiązać buty,
* skupić się na innych biegających i na nauczycielu.
Akademia pomysłów. UzA