Page 37 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 37
IMM MICH MI KAPITEL 2
Sei schlau
3 UCZ SIĘ ZWROTÓW!
Ucz się zwrotów i wyrażeń. Są często bardziej przydatne niż pojedyncze słowa.
4 ROZMAWIAJ PO NIEMIECKU!
Rozmawiaj po niemiecku, Welches Familienmodell entspricht Wo arbeiten deine Eltern?
kiedy się tylko da! Kiedy deiner Familie? Meine Familie ist eine…
pracujecie z koleżankami/
kolegami nad projektem Wie viele Kinder gibt
– spotykając się albo es in deiner Familie?
kontaktując przez
telefon lub internet –
rozmawiajcie w języku
niemieckim.
Arbeite und spiele!
2 Rezeptspiel
Uczniowie dzielą się na grupy: 1. grupa – osoby przygotowujące potrawę (P),
2. grupa – eksperci, którzy znają skład potrawy (ES), 3. grupa – eksperci,
którzy znają sposób przyrządzenia potrawy (EP), 4. grupa – sklepikarze (S).
Osoby z grupy P znajdują się po jednej stronie sali (w„kuchni”), a pozostali
uczestnicy po drugiej (na „targu”). Grupa P otrzymuje pustą kartę potrawy
oraz listę zakupów. Uczniowie z tej grupy podchodzą do grup ES i EP i pytają,
czego potrzeba do wykonania potrawy i jak ją wykonać, np. Was braucht
man für den Tomaten-Mozzarella-Salat? Wie macht man den Tomaten-Moz-
zarella-Salat? Eksperci udzielają odpowiedzi na podstawie informacji, które
mają w swoich materiałach. Uczniowie zgrupy P wracają do „kuchni”, gdzie
mogą zapisać zdobyte informacje na karcie potrawy i liście zakupów. Jeśli
jednak zapomną jakiegoś składnika lub pomylą kolejność przyrządzania, mu-
szą wrócić do ekspertów izapytać ponownie. Nie wolno podawać informacji
na odległość, należy znów podejść do ekspertów i ponownie zadać pytanie.
Gdy uczniowie z grupy P znają już składniki i sposób przyrządzenia potra-
wy, udają się do uczniów zgrupy S na zakupy. Grupa S ma przygotowane
wcześniej karty obrazkowe ze składnikami potrawy. Poszczególni sklepikarze
mają w swoich sklepach wybraną grupę produktów. Aby skompletować listę
zakupów, uczniowie zgrupy P muszą odwiedzić kilka sklepów. Gra kończy się,
gdy uczniowie P mają zgromadzone w „kuchni” wszystkie składniki iprzygo-
towany przepis na potrawę.
2 Leseratte
Uczniowie wykonują projekt obwoluty książki, która ostatnio ich zainte-
resowała. Obwoluta powinna zawierać ilustracje oraz krótki opis książki.
Warto uwzględnić w projekcie zdjęcie autora i krótką notę biograficzną.
35