Page 37 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 37

IMM MICH MI                                          KAPITEL 2

              Sei schlau

             3 UCZ SIĘ ZWROTÓW!

             Ucz się zwrotów i wyrażeń. Są często bardziej przydatne niż pojedyncze słowa.

             4 ROZMAWIAJ PO NIEMIECKU!

             Rozmawiaj po niemiecku,    Welches Familienmodell entspricht                      Wo arbeiten deine Eltern?
             kiedy się tylko da! Kiedy            deiner Familie?                                       Meine Familie ist eine…
             pracujecie z koleżankami/
             kolegami nad projektem           Wie viele Kinder gibt
             – spotykając się albo            es in deiner Familie?
             kontaktując przez
             telefon lub internet –
             rozmawiajcie w języku
             niemieckim.

              Arbeite und spiele!

             2 Rezeptspiel
                Uczniowie dzielą się na grupy: 1. grupa – osoby przygotowujące potrawę (P),
                2. grupa – eksperci, którzy znają skład potrawy (ES), 3. grupa – eksperci,
                którzy znają sposób przyrządzenia potrawy (EP), 4. grupa – sklepikarze (S).
                Osoby z grupy P znajdują się po jednej stronie sali (w„kuchni”), a pozostali
                uczestnicy po drugiej (na „targu”). Grupa P otrzymuje pustą kartę potrawy
                oraz listę zakupów. Uczniowie z tej grupy podchodzą do grup ES i EP i pytają,
                czego potrzeba do wykonania potrawy i jak ją wykonać, np. Was braucht
                man für den Tomaten-Mozzarella-Salat? Wie macht man den Tomaten-Moz-
                zarella-Salat? Eksperci udzielają odpowiedzi na podstawie informacji, które
                mają w swoich materiałach. Uczniowie zgrupy P wracają do „kuchni”, gdzie
                mogą zapisać zdobyte informacje na karcie potrawy i liście zakupów. Jeśli
                jednak zapomną jakiegoś składnika lub pomylą kolejność przyrządzania, mu-
                szą wrócić do ekspertów izapytać ponownie. Nie wolno podawać informacji
                na odległość, należy znów podejść do ekspertów i ponownie zadać pytanie.
                Gdy uczniowie z grupy P znają już składniki i sposób przyrządzenia potra-
                wy, udają się do uczniów zgrupy S na zakupy. Grupa S ma przygotowane
                wcześniej karty obrazkowe ze składnikami potrawy. Poszczególni sklepikarze
                mają w swoich sklepach wybraną grupę produktów. Aby skompletować listę
                zakupów, uczniowie zgrupy P muszą odwiedzić kilka sklepów. Gra kończy się,
                gdy uczniowie P mają zgromadzone w „kuchni” wszystkie składniki iprzygo-
                towany przepis na potrawę.

             2 Leseratte
                Uczniowie wykonują projekt obwoluty książki, która ostatnio ich zainte-
                resowała. Obwoluta powinna zawierać ilustracje oraz krótki opis książki.
                Warto uwzględnić w projekcie zdjęcie autora i krótką notę biograficzną.

                                                                                               35
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42