Page 13 - Transfer 2-podrecznik_flipbook
P. 13

10 Welche Sätze passen in die Sprechblasen aus Aufgabe 9? Lies und wähle sie. Schreib die Lösung
                        ins Heft. Przeczytaj zdania i wybierz te, które pasują do dymków wypowiedzi z zadania 9.
Rozwiązanie zapisz w zeszycie. Uwaga! Możliwe są różne rozwiązania.

Warum zeichnest du nicht?               Wo ist dein Sportzeug?  Können Sie das, bitte, wiederholen?

Leih mir, bitte, einen Zirkel! Ich habe keinen Zeichenblock. Kann ich deinen Spitzer nehmen? Das geht nicht.

Ich habe keine Lehrbücher.  Gib mir, bitte, dein Heft!  Ich habe vergessen.              Ich brauche einen Rucksack!

11 Ordne Pauls Bitten die Antworten seiner Mitschülerinnen und Mitschüler zu.
       Dopasuj do próśb Paula odpowiedzi jego koleżanek i kolegów.

     A. Nein.                           1. Leih mir, bitte, dein Deutschheft!
Entschuldigung,                         2. Gib mir, bitte, die Schere!
aber ich brauche                        3. Kannst du mir, bitte, einen Pinsel leihen?
                                        4. Gibst du mir einen Apfel? Ich bin so hungrig.
     sie alle.                          5. Leih mir, bitte, deinen Radiergummi!

                  B. Aber natürlich.                            D. Tut mir leid, ich
                      Hier ist sie.                              schreibe gerade.

C. Ich habe leider                                      E. Aber bitte! Ich
      keinen.                                              habe zwei.

12 Sprecht zu zweit gemäß der Beschreibung. Pracujcie w parach. Przyjmijcie opisane poniżej role
         i przeprowadźcie rozmowy w języku niemieckim.

Situation 1                             Situation 2                                      Situation 3
Osoba 1: Poproś rozmówcę o pożyczenie   Osoba 1: Poproś rozmówcę o podanie               Osoba 1: Zapytaj rozmówcę, dlaczego nie
linijki.                                długopisu.                                       pisze.
Osoba 2: Odmów. Wyjaśnij, że nie masz   Osoba 2: Użyj odpowiedniego wyrażenia,           Osoba 2: Powiedz, że nie masz pióra.
linijki.                                podając długopis. Dodaj, że masz dwa długopisy.  Wyjaśnij, że go zapomniałaś/zapomniałeś.
Osoba 1: Poproś rozmówcę o podanie      Osoba 1: Poproś rozmówcę o pożyczenie            Osoba 1: Zapytaj rozmówcę, czy możesz
taśmy klejącej.                         zakreślacza.                                     wziąć jego kalkulator.
Osoba 2: Użyj odpowiedniego wyrażenia,  Osoba 2: Odmów. Wyjaśnij, że potrzebujesz        Osoba 2: Odpowiedz, że ci przykro,
podając taśmę.                          wszystkich zakreślaczy.                          ale właśnie rozwiązujesz zadanie
                                                                                         i potrzebujesz kalkulatora.

                  Das kann ich!	

                  Potrafię:
                  � przedstawić swój plan lekcji,
                  � zapytać koleżankę/kolegę o szczegóły jej/jego planu lekcji,
                  � powiedzieć, jakich przyborów szkolnych potrzebuję,
                  � p oprosić o pożyczenie lub podanie jakiegoś przedmiotu, zareagować na taką prośbę

                    i uzasadnić przyczynę odmowy lub zgody.

                                                                                                                                              elf � 11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18