Page 4 - Wot i My po nowomu. Część 2. Podręcznik
P. 4

Budowa rozdziału                                                4


             Strona rozdziałowa


                                                            W tym rozdziale
                                                            POZNASZ:
                                                            nazwy dyscyplin sportowych i sprzętu
                                                           sportowego
                                                            nazwy obiektów i imprez sportowych
                      Numer i tytuł                         słownictwo związane z uprawianiem sportu,
                                                           treningami
                      rozdziału.                            wybrane czasowniki o innej rekcji
                                                           niż w języku polskim
                                                            odmianę niektórych rzeczowników
                                                           żywotnych i nieżywotnych
                                                            konstrukcje przyczynowe.
                      Cele uczenia się.                      NAUCZYSZ SIĘ:
                                                            rozmawiać na temat sportu    DOWIESZ SIĘ:
                                                                                  kim są Анастàсия
                                                            opowiadać o swoich doświadczeniach   Мирæнова i Ларâса
                                                           związanych ze sportem  Âльченко
                                                            uzasadniać wybór, np. sekcji sportowej    jaki sposób na udany
                                                            proponować udział w zajęciach lub   trening ma Владâмир
                                                           imprezach sportowych  Кличкó.
                                                             relacjonować przebieg szkolnego
                                                           Dnia Sportu
                                                            uzyskiwać informacje dotyczące zajęć
                                                           na siłowni i ich udzielać
                                                            informować o osiągnięciach sportowych
                                                            wypowiadać się na temat zalet
                                                           i wad uprawiania sportu.
                      Вот подскàзки                                  à
                      to wskazówki                          Sport to częsty temat rozmów ludzi na całym świecie, warto więc poznać podstawowe rosyjskie słownictwo
                                                           związane z tą dziedziną. Aby zapamiętać nowe słowa, twórz własne słowniczki obrazkowe, fiszki, zaglądaj

                      ułatwiające realizację               na Instagram znanych rosyjskich sportowców lub słuchaj ich wypowiedzi umieszczonych w Internecie.
                                                                                             ã       • 67
                      celów.
             Урæк – lekcja podręcznikowa
              Każdy rozdział składa się z pięciu lekcji.

          Numer               Numer             Temat                  Г = Граммàтика to struktury
          rozdziału.          lekcji.           lekcji.                gramatyczne – niezbędne do tworzenia
                                                                       danej wypowiedzi.





                                    4


                                         
  
	                 2.    Рабæтайте в пàрах. Состàвьте диалæги по сценàрию. Pracujcie
                            19      	                           w parach. Ułóżcie dialogi według scenariuszy.  Ученâк Б  Numer

                                                                     Ученâк А
                                                               1. Proponujesz rozmówcy wyjście na mecz piłki nożnej. Jesteś zainteresowany/a. Pytasz, kiedy i gdzie odbywa się mecz.
                                                                Informujesz o miejscu, terminie i godzinie meczu.  Przyjmujesz zaproszenie. Proponujesz godzinę i miejsce spotkania.  nagrania.
                                                               2. Pytasz rozmówcę, czy interesuje się tenisem.  Informujesz, że sam/a nie grasz, ale oglądasz turnieje w TV.
                                                                Proponujesz wspólne obejrzenie turnieju.  Zapraszasz rozmówcę do siebie na sobotę na godzinę 16.30.
                                                               3.  Masz dwa bilety na mecz siatkówki. Zapraszasz   Przyjmujesz zaproszenie, bo bardzo lubisz siatkówkę.
                            бçтсы – korki (rodzaj   1a.   Подберâ назвàния вâдов спæрта к картâнкам. Dopasuj nazwy   rozmówcę na mecz.  Potwierdzasz obecność.
                                                                Proponujesz dzień, miejsce i godzinę spotkania.
                            butów)   dyscyplin sportowych do obrazków.
                                         вид спæрта            3.    Послçшай отчёт о проведённых спортâвных мероприãтиях.
                            1.        æ    2.       3.      â 
   è    4.  á

   5.    æ   Испрàвь нетæчную информàцию. Posłuchaj relacji z imprez
                                                                sportowych. Popraw informacje nieprawidłowe.       41
                                         оборçдование           1. a.   ­     
ã 
      ó 
    2.  a.    o   á        â 
      à  
         â
                            A.    ,  ç     B.  è 
,      C.         æ  
    D.         
    E.     á   ,     
  à  
       
æ
 .        
  à
       â       æ    .
                                            ,      æ  
       à  
,    á

 
       b.   ­       æ
 
             2:1     b.      æ
        æ 
   è    è
       á
                                                    æ            
     ã 
       æ         â 
   .      
  á
        á 
.
                                                æ                c.   À      á             â    ç        c.   À      á       
   à     
æ
                                                                   
  â            á    .  a    æ      .
                                                               4.    Соединâ синонимâческие словосочетàния. Затáм закæнчи
                                                                предложáния, употреблãя нæвую лáксику. Połącz synonimiczne
                                                                wyrażenia. Następnie dokończ zdania, używając nowej leksyki.
                                                                1.  è
             a.      â   
 á 
          à
                                          мáсто                 2.    â         b.       à    á      á
                            a.  

   b.       c.       â
  d.         æ  
     e.       â 
     3.   
à      æ     c.     æ
 
                 2:0
                                                æ       à      4.      â        ç    à     d.       á        á
                                                                5.    
  à          e.     à       æ       æ       â
                                                                6.     à    
  ä   f.  
         à      è
                                                                1. 	   æ  
           æ
 
             à    2:2,        …
                                                                2.  à
          â         â 
      ç    à  ,        …
                                                                3. à     à
      
  à       ,  
â,        á
, …
                                                                4.        æ   à    
  
  æ     â     ,  
…
                                                                5.     à       à     
         â   
   
  ó  ó  ,        …
                                                                6. ­       æ
 
             2:0   
à   æ    ,   …
                                                               5.    Скажâ, какçю спортâвную передàчу ты посмæтришь   защищàть (bronić)
                            Дмâтрий Васâльев   1b.  Подберâ описàния к спортâвным дисциплâнам. Dobierz opisy do   и почемç. Объяснâ, почемç тебã не заинтересовàли две другâе       
à
                            – rosyjski skoczek   nazw dyscyplin sportowych.  прогрàммы. Powiedz, który program sportowy obejrzysz i dlaczego.        
à 
                            narciarski.                         Wyjaśnij, dlaczego nie zainteresowały cię dwa pozostałe programy.   
â   
à
                            W 2015 roku jako   a.  
  à  æ 
    à 

, 
    

 â     
à
                            pierwszy w historii         è     
 
  â  
  
.          à      -       à    Czasownik, str. 78, �w. 4
                                                                         à      -      à
                            oddał najdłuższy skok   b.     à
 
        ,      æ             â
                            (254 m), jednak nie   1.        æ    
à      à       æ        â
 .  €  ó 
  
    
à   „€    â 
    
 ”
                            zdołał go ustać.  2.       c.      à
 
        ,      æ         â      1. 12:45     
â               â
                                     3.       â     – å       ã     â            æ       â 
  .
                                     
   è     d.   
  
  â
 ,      æ       
á      ó   2. 16.15  ‚   è        
 
à  €ƒ†     á
                                     4.  á

         

à 
   á        
à    æ     .   3. 23.30          
 ç      
æ
   â        
                                     5. 	   æ   e.   

  â 
        ,    æ      á           á
                                                    â   
        è.         à     
  ã
                            74 •  á           è                                         á             • 75
       И = Информàция, любопèтный факт to             Zadanie                  Odsyłacz do sekcji Вот
       ciekawostki językowe, informacje realioznawcze.  o zwiększonym          граммàтика – komentarza
                                                      stopniu trudności.       gramatycznego oraz ćwiczeń.
          4 • четèре
                                      © PWN Wydawnictwo Szkolne sp. z o.o. sp.k.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9