Page 5 - Karty obserwacji 5-latek
P. 5

SPIS TREŚCI



           Wstęp  ..................................................................................................................................................................................................................................................................................  5

           KARTY OBSERWACJI I  ......................................................................................................................................................................................................................................  6

             Rozwój fizyczny  ...............................................................................................................................................................................................................................................  6
             Karta 1. Koloruje i stara się nie wychodzić poza linię  ......................................................................................................................................................  6

             Karta 2. Zna zasady zdrowego odżywiania się  ............................................................................................................................................................................  7

             Rozwój społeczny  ..........................................................................................................................................................................................................................................  8

             Karta 3. Wskazuje miejsce, w którym można bezpiecznie przejść przez jezdnię  ...................................................................................  8
             Rozwój poznawczy  ......................................................................................................................................................................................................................................  9

             Karta 4. Dostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach  .........................................................................................................................................  9

             Karta 5. Układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności i ją opowiada  ................................................................................ 10
             Karta 6. Wskazuje obrazek, który jest fragmentem ilustracji  .................................................................................................................................... 11

             Karta 7.  Wie, czym się zajmują i jak się nazywają przedstawiciele wybranych zawodów, np.: pielęgniarka,
                    sprzątaczka, policjant, lekarz. Rozpoznaje stroje osób pełniących funkcje publiczne i wie,
                    jaki zawód one wykonują  ...................................................................................................................................................... 12

             Karta 8. Rozpoznaje i nazywa pory roku   .................................................................................................................................................................................... 13
             Karta 9. Rozróżnia i nazywa zjawiska atmosferyczne. Umie odczytać symbole określające pogodę   ................................ 14

             Karta 10. Określa położenie przedmiotów w przestrzeni   ........................................................................................................................................... 15
             Karta 11. Stosuje określenia: długości, wysokości i wielkości  .......................................................................................................................................... 16

             Karta 12. Przelicza w zakresie 10  ........................................................................................................................................................................................................ 17

             Karta 13.  Dostrzega regularność powtarzającą się w szeregu ułożonym z czterech elementów
                     i potrafi ją kontynuować ........................................................................................................................................................................................................18

             Karta 14. Rozpoznaje wśród innych dwa takie same elementy   ............................................................................................................................ 19
             Karta 15. Dzieli wyrazy na sylaby   ..................................................................................................................................................................................................... 20

             Karta 16. Określa kierunek i miejsce na kartce papieru   ............................................................................................................................................... 21

           KARTY OBSERWACJI II  ................................................................................................................................................................................................................................... 22

             Rozwój fizyczny  ...................................................................................................................................................................................... 22

             Karta 1. Koloruje i stara się nie wychodzić poza linię  ................................................................................................................... 22

             Karta 2. Zna zasady zdrowego odżywiania się   .............................................................................................................................. 23

             Rozwój społeczny  ......................................................................................................................................................................................................................................... 24

             Karta 3. Wskazuje miejsce, w którym można bezpiecznie przejść przez jezdnię  ............................................................... 24
             Rozwój poznawczy  ................................................................................................................................................................................ 25

             Karta 4. Dostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach  ........................................................................................................................................ 25
             Karta 5. Układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności i ją opowiada  ............................................................................... 26
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10