Page 5 - Karty obserwacji 5-latek
P. 5
SPIS TREŚCI
Wstęp .................................................................................................................................................................................................................................................................................. 5
KARTY OBSERWACJI I ...................................................................................................................................................................................................................................... 6
Rozwój fizyczny ............................................................................................................................................................................................................................................... 6
Karta 1. Koloruje i stara się nie wychodzić poza linię ...................................................................................................................................................... 6
Karta 2. Zna zasady zdrowego odżywiania się ............................................................................................................................................................................ 7
Rozwój społeczny .......................................................................................................................................................................................................................................... 8
Karta 3. Wskazuje miejsce, w którym można bezpiecznie przejść przez jezdnię ................................................................................... 8
Rozwój poznawczy ...................................................................................................................................................................................................................................... 9
Karta 4. Dostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach ......................................................................................................................................... 9
Karta 5. Układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności i ją opowiada ................................................................................ 10
Karta 6. Wskazuje obrazek, który jest fragmentem ilustracji .................................................................................................................................... 11
Karta 7. Wie, czym się zajmują i jak się nazywają przedstawiciele wybranych zawodów, np.: pielęgniarka,
sprzątaczka, policjant, lekarz. Rozpoznaje stroje osób pełniących funkcje publiczne i wie,
jaki zawód one wykonują ...................................................................................................................................................... 12
Karta 8. Rozpoznaje i nazywa pory roku .................................................................................................................................................................................... 13
Karta 9. Rozróżnia i nazywa zjawiska atmosferyczne. Umie odczytać symbole określające pogodę ................................ 14
Karta 10. Określa położenie przedmiotów w przestrzeni ........................................................................................................................................... 15
Karta 11. Stosuje określenia: długości, wysokości i wielkości .......................................................................................................................................... 16
Karta 12. Przelicza w zakresie 10 ........................................................................................................................................................................................................ 17
Karta 13. Dostrzega regularność powtarzającą się w szeregu ułożonym z czterech elementów
i potrafi ją kontynuować ........................................................................................................................................................................................................18
Karta 14. Rozpoznaje wśród innych dwa takie same elementy ............................................................................................................................ 19
Karta 15. Dzieli wyrazy na sylaby ..................................................................................................................................................................................................... 20
Karta 16. Określa kierunek i miejsce na kartce papieru ............................................................................................................................................... 21
KARTY OBSERWACJI II ................................................................................................................................................................................................................................... 22
Rozwój fizyczny ...................................................................................................................................................................................... 22
Karta 1. Koloruje i stara się nie wychodzić poza linię ................................................................................................................... 22
Karta 2. Zna zasady zdrowego odżywiania się .............................................................................................................................. 23
Rozwój społeczny ......................................................................................................................................................................................................................................... 24
Karta 3. Wskazuje miejsce, w którym można bezpiecznie przejść przez jezdnię ............................................................... 24
Rozwój poznawczy ................................................................................................................................................................................ 25
Karta 4. Dostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach ........................................................................................................................................ 25
Karta 5. Układa historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności i ją opowiada ............................................................................... 26