Page 6 - Generacion-1_podrecznik
P. 6

Unidad                      KOMUNIKACJA                       GRAMATYKA                 SŁOWNICTWO           FONETYKA
                                                        L iczebniki główne 0-100.                          ORTOGRAFIA
0            P aństwa hiszpańskojęzyczne i ich                                     Nazwy państw
             stolice.                                                               hiszpańskojęzycznych      KULTURA
El primer    S ławne osoby oraz popularne                                          i ich stolic.
     día     miejsca w państwach                                                    N azwy przyborów        O gólne
             hiszpańskojęzycznych.                                                  szkolnych.               informacje
Unidad       Alfabet hiszpański i literowanie.                                                              na temat
             Nazywanie przyborów szkolnych.                                                                 wymowy.
1            Zwroty przydatne podczas lekcji języka
             hiszpańskiego.
   ¡Hola!
¿Qué tal?    Powitanie i pożegnanie.                   C zasowniki llamarse,      P owitania             Pisownia
                                                        ser, tener oraz vivir       i pożegnania.           małą i wielką
Unidad       P rzedstawianie siebie i innych osób.     w czasie teraźniejszym,                             literą.
                                                        trybie oznajmującym.        P rzedstawianie się.
2            P ytanie o dane personalne innych osób                                                        Imiona
             (imię, nazwisko, miejsce zamieszkania,     Zaimki osobowe             N azwy przyborów       i nazwiska
En la clase  kraj pochodzenia i wiek).                  w liczbie pojedynczej       szkolnych w liczbie     hiszpańskie.
                                                        i mnogiej.                  mnogiej.
Unidad       P ytanie o samopoczucie.
                                                        Zaimki pytające: qué,      Nazwy wybranych
3            N azywanie przyborów szkolnych           cómo, cuántos, dónde.       państw europejskich.
             w liczbie mnogiej.
 Mi gente                                               Rodzaje rzeczowników.      P rzymiotniki
             Określanie ilości przedmiotów                                         określające
             znajdujących się w klasie.                 Tworzenie liczby           narodowość.
                                                        mnogiej rzeczowników.
             P odawanie nazw wybranych państw
             europejskich, określanie narodowości       Rodzajniki określone
             oraz języka.                               i nieokreślone.

                                                        C zasownik haber
                                                        – użycie formy hay.

             P ytanie o ilość przedmiotów              Użycie czasowników         Pomieszczenia          G łoska [O].
             znajdujących się w danym miejscu           haber oraz estar.           w szkole.               L itery c
             i informowanie o niej.                                                                         oraz z.
                                                        O dmiana czasownika        Czas zegarowy.
             Nazywanie pomieszczeń w szkole oraz       nieregularnego estar                                Nazwy dni
             przedmiotów szkolnych.                     w czasie teraźniejszym,     Nazwy pór dnia.        tygodnia i ich
                                                        trybie oznajmującym.                                pochodzenie.
             U dzielanie i uzyskiwanie informacji                                  N azwy przedmiotów     Jednostki
             na temat położenia pomieszczeń             Odmiana czasowników        szkolnych.              miary czasu.
             w budynku szkolnym.                        regularnych w czasie
                                                        teraźniejszym, trybie       N azwy czynności
             Pytanie o godzinę i określanie czasu      oznajmującym.               wykonywanych
             zegarowego.                                                            w trakcie lekcji.
                                                        Liczebniki porządkowe
             Nazywanie pór dnia i dni tygodnia.        0-10.                       N azwy dni tygodnia.

             O kreślanie czynności wykonywanych
             podczas poszczególnych lekcji.

             Opowiadanie o planie lekcji, zajęciach
             szkolnych i uzyskiwanie informacji na
             ten temat.

             O powiadanie o swoich zainteresowaniach   Czasowniki gustar          Nazwy zainteresowań    Głoska [x].
             i upodobaniach oraz zadawanie pytań        i encantar w czasie         i dyscyplin             L itery j
             na ten temat.                              teraźniejszym, trybie       sportowych.             oraz g.
                                                        oznajmującym.
             W yrażanie opinii na temat zainteresowań                              P rzymiotniki służące  Młodzież
             i reagowanie na opinię innych osób.        Z aimki wskazujące este    do opisu wyglądu        hiszpańska
                                                        i esta.                     zewnętrznego.           w sieci.
             Opisywanie wyglądu zewnętrznego.
                                                        Zaimki dzierżawcze         Nazwy członków
             O powiadanie o rodzinie i uzyskiwanie     w liczbie pojedynczej       rodziny.
             informacji o członkach rodziny innych      i mnogiej.
             osób.                                                                  N azwy zwierząt
                                                        U życie przysłówków        domowych.
             O kreślanie stanu cywilnego, stopnia      también i tampoco.
             pokrewieństwa i wieku poszczególnych                                   N azwy wybranych
             członków rodziny.                                                      zawodów.

             Opisywanie zwierząt domowych.

             P odawanie nazw wybranych zawodów.

4 cuatro
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11