Page 6 - Generacion-1_podrecznik
P. 6
Unidad KOMUNIKACJA GRAMATYKA SŁOWNICTWO FONETYKA
L iczebniki główne 0-100. ORTOGRAFIA
0 P aństwa hiszpańskojęzyczne i ich Nazwy państw
stolice. hiszpańskojęzycznych KULTURA
El primer S ławne osoby oraz popularne i ich stolic.
día miejsca w państwach N azwy przyborów O gólne
hiszpańskojęzycznych. szkolnych. informacje
Unidad Alfabet hiszpański i literowanie. na temat
Nazywanie przyborów szkolnych. wymowy.
1 Zwroty przydatne podczas lekcji języka
hiszpańskiego.
¡Hola!
¿Qué tal? Powitanie i pożegnanie. C zasowniki llamarse, P owitania Pisownia
ser, tener oraz vivir i pożegnania. małą i wielką
Unidad P rzedstawianie siebie i innych osób. w czasie teraźniejszym, literą.
trybie oznajmującym. P rzedstawianie się.
2 P ytanie o dane personalne innych osób Imiona
(imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, Zaimki osobowe N azwy przyborów i nazwiska
En la clase kraj pochodzenia i wiek). w liczbie pojedynczej szkolnych w liczbie hiszpańskie.
i mnogiej. mnogiej.
Unidad P ytanie o samopoczucie.
Zaimki pytające: qué, Nazwy wybranych
3 N azywanie przyborów szkolnych cómo, cuántos, dónde. państw europejskich.
w liczbie mnogiej.
Mi gente Rodzaje rzeczowników. P rzymiotniki
Określanie ilości przedmiotów określające
znajdujących się w klasie. Tworzenie liczby narodowość.
mnogiej rzeczowników.
P odawanie nazw wybranych państw
europejskich, określanie narodowości Rodzajniki określone
oraz języka. i nieokreślone.
C zasownik haber
– użycie formy hay.
P ytanie o ilość przedmiotów Użycie czasowników Pomieszczenia G łoska [O].
znajdujących się w danym miejscu haber oraz estar. w szkole. L itery c
i informowanie o niej. oraz z.
O dmiana czasownika Czas zegarowy.
Nazywanie pomieszczeń w szkole oraz nieregularnego estar Nazwy dni
przedmiotów szkolnych. w czasie teraźniejszym, Nazwy pór dnia. tygodnia i ich
trybie oznajmującym. pochodzenie.
U dzielanie i uzyskiwanie informacji N azwy przedmiotów Jednostki
na temat położenia pomieszczeń Odmiana czasowników szkolnych. miary czasu.
w budynku szkolnym. regularnych w czasie
teraźniejszym, trybie N azwy czynności
Pytanie o godzinę i określanie czasu oznajmującym. wykonywanych
zegarowego. w trakcie lekcji.
Liczebniki porządkowe
Nazywanie pór dnia i dni tygodnia. 0-10. N azwy dni tygodnia.
O kreślanie czynności wykonywanych
podczas poszczególnych lekcji.
Opowiadanie o planie lekcji, zajęciach
szkolnych i uzyskiwanie informacji na
ten temat.
O powiadanie o swoich zainteresowaniach Czasowniki gustar Nazwy zainteresowań Głoska [x].
i upodobaniach oraz zadawanie pytań i encantar w czasie i dyscyplin L itery j
na ten temat. teraźniejszym, trybie sportowych. oraz g.
oznajmującym.
W yrażanie opinii na temat zainteresowań P rzymiotniki służące Młodzież
i reagowanie na opinię innych osób. Z aimki wskazujące este do opisu wyglądu hiszpańska
i esta. zewnętrznego. w sieci.
Opisywanie wyglądu zewnętrznego.
Zaimki dzierżawcze Nazwy członków
O powiadanie o rodzinie i uzyskiwanie w liczbie pojedynczej rodziny.
informacji o członkach rodziny innych i mnogiej.
osób. N azwy zwierząt
U życie przysłówków domowych.
O kreślanie stanu cywilnego, stopnia también i tampoco.
pokrewieństwa i wieku poszczególnych N azwy wybranych
członków rodziny. zawodów.
Opisywanie zwierząt domowych.
P odawanie nazw wybranych zawodów.
4 cuatro