Page 21 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 21

IMM MICH MI                                          KAPITEL 1

               Sei schlau

             1 PERSONALIZUJ NOWE SŁÓWKA!
                                                  Kasia ist tolerant.

                                      Meine Schwester ist nicht geduldig.

                  Kiedy mówisz o sprawach, które cię osobiście dotyczą, i kiedy wyrażasz
                  własne opinie, lepiej zapamiętujesz nowe słowa i konstrukcje.

             2 SŁUCHAJ TEKSTÓW i OKREŚLAJ ICH OGÓLNY SENS!
                  Kiedy słuchasz tekstu w języku niemieckim, nie staraj się zrozumieć
                  każdego słowa, to bardzo stresujące i zwykle niepotrzebne. Słuchaj tego,
                  co najważniejsze, a może uda ci się odgadnąć nieznane słowa.

               Arbeite und spiele!

              1 (M)eine beste Freundin / (M)ein bester Freund.
                  Uczniowie opisują przyjaciółkę/przyjaciela, tworząc plakat, kolaż lub prezentację
                  multimedialną. Projekt można zrealizować na dwa sposoby: 1. opisując konkretną
                  osobę (Meine beste Freundin / Mein bester Freund) lub 2. opisując idealnego
                  najlepszego przyjaciela, który łączyłby wszystkie pożądane cechy (Eine beste
                  Freundin / Ein bester Freund).
                  Prezentacje można zamieścić w sieci, np. na platformie Moodle, stronie inter-
                  netowej klasy lub na jej profilu na portalu społecznościowym, a uczniowie mogą
                  redagować posty online.
                  Uwaga: Jeśli klasa realizuje Projekt Wohnhaus z poprzedniego roku nauki, moż-
                  na go kontynuować również tutaj – każda rodzina opisuje przyjaciela rodziny.

              1 Faltliebesgeschichte.
                  Uczniowie pracują w czteroosobowych grupach. Pierwszy uczestnik otrzymuje
                  kartkę papieru z pytaniami zapisanymi w lewej kolumnie i miejscem na odpowiedzi
                  w prawej kolumnie (pytania układają uczniowie samodzielnie bądź przygotowuje
                  je nauczyciel, np. Wie heißen die Personen? Wie haben sie sich kennengelernt?
                  Wie ist das Mädchen? itp.). Uczeń zapisuje odpowiedź na pierwsze pytanie, zagi-
                  na następnie kartkę tak, by nie było widać, co napisał, i podaje ją osobie siedzącej
                  po prawej stronie. Na otrzymanej kartce kolejny uczestnik gry pisze odpowiedź na
                  kolejne pytanie itd., aż do ostatniego pytania. Odpowiadając na kolejne pytania,
                  uczniowie układają historię miłosną. Na koniec historie wszystkich grup zostają
                  odczytane w klasie.

                                                                                                                  19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26