Page 5 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 5

INHALT

                                          Strona	Potrafię

Kapitel 1                                     ∙ opisać charakter osoby
FREUNDSCHAFT, LIEBE, STREIT
                                              ∙ opowiedzieć o przyjaźni

Lektion 1.	 Mein Freund, meine Freundin	   6  ∙ udzielić porady w sprawach sercowych
Lektion 2.	 Verliebt sein	                 8  ∙ podać przyczynę konfliktu
Lektion 3.	 Liebeskummer	                 10  ∙ opowiedzieć o szczęśliwych momentach w życiu
Lektion 4.	 Streit und Krach	             12  ∙ opowiedzieć o swojej przeszłości

Lektion 5.	 Lebensetappen	                14

Lektion 6.	 Glückliche Momente	           16

Grammatik	                                18 ∙ sformułować regułę gramatyczną
Nimm mich mit	                            19 ∙ stosować strategie uczenia się

                                                        ∙ korzystać ze słownika
                                                        ∙ wziąć udział w rozmowie na temat przyjaźni
                                                        ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania

                                                           dotyczące kłótni
                                                        ∙ n apisać e-mail o szczęśliwym wydarzeniu
                                                        ∙ n apisać list dotyczący problemów miłosnych

Kapitel 2                                     ∙ wymienić formy spędzania wolnego czasu
LEBENSSTIL
                                              ∙ uzasadnić, dlaczego jedna forma spędzania wolnego
Lektion 1.	 Chill Out 	
Lektion 2.	 Du bist, was du isst	         22    czasu jest moim zdaniem lepsza od drugiej
Lektion 3.	 Familienmodelle	              24  ∙ opowiedzieć o nawykach żywieniowych
Lektion 4.	 Karitative Arbeit	            26  ∙ przedstawić swoją rodzinę
Lektion 5.	 Auffallen ist alles!	             ∙ o pisać różne modele rodziny
Lektion 6.	 Lesen ist Leben	              28 ∙ wymienić organizacje, które zatrudniają wolontariuszy
                                          30 ∙ o powiedzieć o pracy wolontariusza
Grammatik	                                32 ∙ opisać wygląd różnych osób
Nimm mich mit	
                                              ∙ wymienić nazwy gatunków literackich

                                              ∙ p owiedzieć, co czytam, i polecić lub odradzić

                                                      lekturę wybranej książki

                                          34 ∙ sformułować regułę gramatyczną
                                          35 ∙ s tosować strategie uczenia się

                                                        ∙ korzystać ze słownika
                                                        ∙ w ziąć udział w rozmowie na temat samooceny
                                                        ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania na temat

                                                           pracy charytatywnej
                                                        ∙ d okonać wyboru materiału ilustracyjnego

                                                           i uzasadnić ten wybór
                                                        ∙ n apisać list dotyczący trudnych chwil w życiu

                                                           i planów weekendowych

Kapitel 3                                     ∙ wymienić nazwy zawodów
DIE ZUKUNFT GEHÖRT UNS!
                                              ∙ wymienić męskie i żeńskie formy nazw zawodów
Lektion 1.	 Top-Jobs 	
Lektion 2.	 Berufliche Aufgaben	          38  ∙ opowiedzieć o interesującym zawodzie
Lektion 3.	 Schule und dann?	             40  ∙ wymienić czynności związane z poszczególnymi
Lektion 4.	 Traumberuf	                   42
Lektion 5.	 Arbeitssuche	                       zawodami
Lektion 6.	 Arbeit finden	                    ∙ opowiedzieć o praktykach zawodowych
                                          44 ∙ opisać polski i niemiecki system oświaty
Grammatik	                                46 ∙ powiedzieć o swoim wymarzonym zawodzie
Nimm mich mit	                            48 ∙ napisać życiorys i list motywacyjny

                                              ∙ prowadzić rozmowę kwalifikacyjną

                                          51 ∙ s formułować regułę gramatyczną
                                          52 ∙ stosować strategie uczenia się

                                                        ∙ k orzystać ze słownika
                                                        ∙ wziąć udział w rozmowie na temat szkoły
                                                        ∙ o pisać obrazek i odpowiedzieć na pytania dotyczące

                                                           rozmowy kwalifikacyjnej i pracy
                                                        ∙ dokonać wyboru materiału ilustracyjnego

                                                           i uzasadnić ten wybór
                                                        ∙ napisać list w sprawie pracy
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10