Page 6 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 6

INHALT

                                                   Strona	Potrafię

Kapitel 4                                                  ∙ opisać wybrane zwierzęta
DIE WELT UM UNS                                            ∙ wymienić nazwy zwierząt domowych i dzikich
                                                           ∙ p owiedzieć, w jakim celu ludzie hodują zwierzęta
Lektion 1.	 Im Tierreich	54                                ∙ wymienić funkcje lasów
                                                           ∙ wymienić zagrożenia dla lasów
Lektion 2.	 Tierisch gut	                          56      ∙ wymienić zadania organizacji ekologicznych
                                                           ∙ powiedzieć, co robię dla środowiska
Lektion 3.	 Wälder in Gefahr	                      58

Lektion 4.	 Der Umwelt zu Hilfe	                   60

Lektion 5.	 Umweltschutz im Kleinformat	           62

Lektion 6.	 Alles Müll? 	                          64

Grammatik	                                         66 ∙ s formułować regułę gramatyczną
Nimm mich mit	                                     67 ∙ s tosować strategie uczenia się

Kaleidoskop	                                                     ∙ korzystać ze słownika
DACH 1                                                           ∙ wziąć udział w rozmowie na temat zachowań

                                                                    proekologicznych
                                                                 ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania dotyczące

                                                                    hodowli zwierząt
                                                                 ∙ dokonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić

                                                                    ten wybór
                                                                 ∙ napisać list o akcji ekologicznej w mojej szkole

                                                   69 ∙ zrozumieć informacje dotyczące sposobów sortowania
                                                                    śmieci w krajach DACH

                                                                 ∙ opowiedzieć o sposobie segregacji odpadów w Polsce

Kapitel 5                                                  ∙ nazwać cechy przypisywane kobietom i mężczyznom
FRAUENWELT, MÄNNERWELT                                     ∙ opisać podział obowiązków w rodzinie
                                                           ∙ przedstawić biografię sławnej kobiety
Lektion 1.	 Das andere Geschlecht	70                       ∙ o powiedzieć o zawodach wykonywanych zwykle przez

Lektion 2.	 Mutter- und Vaterrolle	                72        kobiety i takich, w których pracują głównie mężczyźni
                                                           ∙ z rozumieć definicję równouprawnienia płci
Lektion 3.	 Power-Frauen	                          74      ∙ o powiedzieć o codziennych zajęciach kobiet i mężczyzn

Lektion 4.	 Frauen und Männer im Beruf	            76      ∙ s formułować regułę gramatyczną
                                                           ∙ s tosować strategie uczenia się
Lektion 5.	 Gleichberechtigt?	                     78      ∙ k orzystać ze słownika
                                                           ∙ w ziąć udział w rozmowie na temat problemów z płcią
Lektion 6.	 Frau und Mann zu Hause	                80
                                                             przeciwną
Grammatik	                                         82      ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytanie o zawód
Nimm mich mit	                                     83      ∙ d okonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić

                                                             ten wybór
                                                           ∙ n apisać list na temat wydarzeń z życia rodzinnego

Kapitel 6                                          86      ∙ wymienić nazwy mediów masowych
MEDIEN                                             88      ∙ powiedzieć, z jakich mediów najczęściej korzystam,
                                                   90
Lektion 1.	 Medienkonsum	                          92        i uzasadnić ten wybór
Lektion 2.	 Mr. Gadget	                            94      ∙ powiedzieć, jakie gadżety elektroniczne wykorzystuję
Lektion 3.	 Fernsehprogramm	                       96      ∙ powiedzieć, jakie programy lubię oglądać w telewizji
Lektion 4.	 Showbusiness	                                  ∙ wyrazić swoją opinię na temat show businessu
Lektion 5.	 Werbung	                               98      ∙ rozpoznać cechy języka reklamy
Lektion 6.	Licht- und Schattenseiten der Medien	  99      ∙ napisać tekst reklamowy na temat wybranego produktu
                                                           ∙ wymienić zalety i wady mediów
Grammatik	
Nimm mich mit	                                             ∙ s formułować regułę gramatyczną
                                                           ∙ stosować strategie uczenia się
                                                           ∙ korzystać ze słownika
                                                           ∙ w ziąć udział w rozmowie na temat wyjścia do kina
                                                           ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania dotyczące

                                                             gier komputerowych
                                                           ∙ dokonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić ten

                                                             wybór
                                                           ∙ n apisać list dotyczący obejrzanego filmu
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11