Page 6 - NeueExDeutsch_2_podrecznik-flipbook
P. 6
INHALT
Strona Potrafię
Kapitel 4 ∙ opisać wybrane zwierzęta
DIE WELT UM UNS ∙ wymienić nazwy zwierząt domowych i dzikich
∙ p owiedzieć, w jakim celu ludzie hodują zwierzęta
Lektion 1. Im Tierreich 54 ∙ wymienić funkcje lasów
∙ wymienić zagrożenia dla lasów
Lektion 2. Tierisch gut 56 ∙ wymienić zadania organizacji ekologicznych
∙ powiedzieć, co robię dla środowiska
Lektion 3. Wälder in Gefahr 58
Lektion 4. Der Umwelt zu Hilfe 60
Lektion 5. Umweltschutz im Kleinformat 62
Lektion 6. Alles Müll? 64
Grammatik 66 ∙ s formułować regułę gramatyczną
Nimm mich mit 67 ∙ s tosować strategie uczenia się
Kaleidoskop ∙ korzystać ze słownika
DACH 1 ∙ wziąć udział w rozmowie na temat zachowań
proekologicznych
∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania dotyczące
hodowli zwierząt
∙ dokonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić
ten wybór
∙ napisać list o akcji ekologicznej w mojej szkole
69 ∙ zrozumieć informacje dotyczące sposobów sortowania
śmieci w krajach DACH
∙ opowiedzieć o sposobie segregacji odpadów w Polsce
Kapitel 5 ∙ nazwać cechy przypisywane kobietom i mężczyznom
FRAUENWELT, MÄNNERWELT ∙ opisać podział obowiązków w rodzinie
∙ przedstawić biografię sławnej kobiety
Lektion 1. Das andere Geschlecht 70 ∙ o powiedzieć o zawodach wykonywanych zwykle przez
Lektion 2. Mutter- und Vaterrolle 72 kobiety i takich, w których pracują głównie mężczyźni
∙ z rozumieć definicję równouprawnienia płci
Lektion 3. Power-Frauen 74 ∙ o powiedzieć o codziennych zajęciach kobiet i mężczyzn
Lektion 4. Frauen und Männer im Beruf 76 ∙ s formułować regułę gramatyczną
∙ s tosować strategie uczenia się
Lektion 5. Gleichberechtigt? 78 ∙ k orzystać ze słownika
∙ w ziąć udział w rozmowie na temat problemów z płcią
Lektion 6. Frau und Mann zu Hause 80
przeciwną
Grammatik 82 ∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytanie o zawód
Nimm mich mit 83 ∙ d okonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić
ten wybór
∙ n apisać list na temat wydarzeń z życia rodzinnego
Kapitel 6 86 ∙ wymienić nazwy mediów masowych
MEDIEN 88 ∙ powiedzieć, z jakich mediów najczęściej korzystam,
90
Lektion 1. Medienkonsum 92 i uzasadnić ten wybór
Lektion 2. Mr. Gadget 94 ∙ powiedzieć, jakie gadżety elektroniczne wykorzystuję
Lektion 3. Fernsehprogramm 96 ∙ powiedzieć, jakie programy lubię oglądać w telewizji
Lektion 4. Showbusiness ∙ wyrazić swoją opinię na temat show businessu
Lektion 5. Werbung 98 ∙ rozpoznać cechy języka reklamy
Lektion 6. Licht- und Schattenseiten der Medien 99 ∙ napisać tekst reklamowy na temat wybranego produktu
∙ wymienić zalety i wady mediów
Grammatik
Nimm mich mit ∙ s formułować regułę gramatyczną
∙ stosować strategie uczenia się
∙ korzystać ze słownika
∙ w ziąć udział w rozmowie na temat wyjścia do kina
∙ opisać obrazek i odpowiedzieć na pytania dotyczące
gier komputerowych
∙ dokonać wyboru materiału ilustracyjnego i uzasadnić ten
wybór
∙ n apisać list dotyczący obejrzanego filmu