Page 34 - und so weiter_Extra1-podrecznik
P. 34

Opis gier i zabaw

           1. Stille Post
           Cel zabawy: Uczniowie potrafią poprawnie wymawiać pojedyncze słowa lub całe zwroty i wyrażenia
           zastosowane w zabawie.
           Opis: Uczniowie bawią się w głuchy telefon. Szeptem przekazują sobie usłyszane słowa, wyrażenia
           lub zdania. Ostatnie dziecko mówi głośno to, co usłyszało. Jeśli klasa jest zbyt liczna, możemy zabawę
           przeprowadzić w rzędach. Nauczyciel szepcze do ucha pierwszemu uczniowi w danym rzędzie słowo
           czy zwrot, a ten powtarza następnemu koledze. Ostatni uczeń w rzędzie mówi głośno to, co usłyszał.
           Jeśli powtórzył właściwie, jego rząd dostaje punkt.

           2. Pantomime
           Cel zabawy: Uczniowie potrafią nazywać po niemiecku wybrane czynności, przekazać niewerbalnie
           znaczenie poznanych wyrazów, rozumieją znaczenie słów nazywających pokazywane czynności.
           Opis: Nauczyciel rozdaje uczniom obrazki ilustrujące poznane czynności. Uczniowie po kolei
           wychodzą na środek klasy i za pomocą gestów i ruchów ciała pokazują czynność przedstawioną
           na obrazku. Pozostali uczniowie odgadują i nazywają daną czynność po niemiecku. Zabawę tę moż-
           na przeprowadzić w parach.

           3. Ratespiel
           Cel zabawy: Uczniowie potrafią podać nazwy członków rodziny w języku niemieckim.
           Opis: Uczniowie pracują w parach lub grupach 3-4-osobowych. Podczas zabawy wykorzystują infor­
           macje z drzewa genealogicznego zamieszczonego w podręczniku. Zadają sobie nawzajem pytania:
           Wer ist Peter? Wer ist Simone? i udzielają odpowiedzi: Peter ist mein Vater. Simone ist meine Schwester.

           4. Schattenspiel
           Cel zabawy: Uczniowie potrafią podać nazwy zwierząt w języku niemieckim.
           Opis: Na tablicy interaktywnej nauczyciel wyświetla po kolei kontury zwierząt. Uczniowie mówią
           w języku polskim, jakie zwierzę widzą. Nauczyciel podaje jego nazwę w języku niemieckim, ucznio-
           wie powtarzają ją pojedynczo lub chórem. Następnie uczniowie przejmują prowadzenie zabawy
           – wybrany uczeń prezentuje kontury zwierząt, a pozostali uczniowie podają ich nazwy w języku
           niemieckim.

           5. Kofferpacken
           Cel zabawy: Uczniowie potrafią podać nazwy mebli w języku niemieckim.
           Opis: Uczniowie pracują w grupach do 10 osób. Uczeń rozpoczynający zabawę mówi: Da ist ein Tisch.
           Następny uczeń powtarza nazwę pierwszego mebla i dodaje nazwę innego: Da sind ein Tisch und
           ein Sofa. Kolejny uczeń powinien dodać inną nazwę, powtarzając poprzednie w kolejności, w jakiej
           zostały wymienione. Kto pomyli kolejność wymienianych mebli lub zapomni o czymś – przegrywa,
           i ma za zadanie narysować wszystkie meble i podpisać je.

100 hundert
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39