Page 35 - und so weiter_Extra1-podrecznik
P. 35
6. Briefträger
Cel zabawy: Uczniowie potrafią zapytać o imię, nazwisko, adres, kod pocztowy.
Opis: Uczniowie losują wizytówki. W plecaku lub torbie znajdują się zaadresowane koperty. Kopert
powinno być tyle, ilu uczniów w klasie. Nauczyciel rozpoczyna zabawę w listonosza. Podchodzi
do dowolnego ucznia, wyjmuje list i pyta o imię, nazwisko, adres. Jeżeli uczeń jest adresatem (dane
na kopercie zgadzają się z danymi na jego wizytówce) – zostaje listonoszem.
Rechtschreibtrainig
Przepisz do zeszytu wyrazy znajdujące się w dziale Schnellsprechverse. Zaznacz kolorową kredką te
części wyrazów, których pisownia była dla ciebie trudna. Następnie poproś koleżankę/kolegę, aby
przedyktowała/przedyktował ci te wyrazy. Zapisz usłyszane wyrazy na karcie treningowej i porównaj
ich pisownię z oryginałem. Jeżeli popełniłaś/popełniłeś błąd w jakimś wyrazie, piszesz go kolejny raz
– aż do momentu, gdy opanujesz poprawną pisownię.
Karty treningowe zbieraj w teczce do portfolio językowego.
Projekt Leporello
Aby wykonać książeczkę leporello przygotuj kartkę kartonu w formacie A4 (1). Następnie złóż
przygotowaną kartkę w harmonijkę (2). Zapoznaj się z treścią zadania w dziale Projekt Leporello
i wzorując się na zamieszczonym tam projekcie, wykonaj własną książeczkę. Napisz własny tekst
i wykonaj ilustracje. Po każdym rozdziale doklejaj do swojego projektu kolejne części (3). Tak przygo-
towaną książeczkę leporello zachowaj w teczce do portfolio językowego (4).
1) 2) 3)
taśma klejąca
4)
hundertein 101