Page 295 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 295

JĘZYK ANGIELSKI –

                                                                  TEMATYKA, WYRAŻENIA,

                                                                                   SŁOWNICTWO










             Tematyka                        Wyrażenia                              Słownictwo
             powitania         Good morning / evening.                Hi! Hello! Cześć!
             pożegnania        Dzień dobry / Dobry wieczór.           Bye! Goodbye! Do widzenia!
                               See you later / next week / on (Monday).
                               Do zobaczenia później / w następnym tygodniu /
                               w (poniedziałek).
                               How are you?
                               Jak się masz?
                               I’m fine, thank you.
                               Dziękuję, dobrze.
             pytanie o imię    What’s your name? Jak masz na imię?
             przedstawianie się   I’m (Kasia). Jestem Kasia.
                               My name is (Kasia). Mam na imię (Kasia).
                               Nice to meet you. Miło cię poznać.
             liczebniki        Let’s count. Policzmy.                 one (jeden), two (dwa), three (trzy),
                               How many (dolls) have you got?         four (cztery), five (pięć), six (sześć),
                               Ile masz (lalek)?                      seven (siedem), eight (osiem),
                               How old are you?                       nine (dziewięć), ten (dziesięć)
                               Ile masz lat?
                               I’m (six).
                               Mam (sześć) lat.

             kolory            What colour is it?                     white (biały), black (czarny), red (czerwony),
                               Jakiego to jest koloru?                green (zielony), blue (niebieski), yellow (żółty),
                               What colour is (your book)?            pink (różowy), purple (fioletowy), grey (szary),
                               Jakiego koloru jest (twoja książka)?   brown (brązowy)
                               It’s (white). Jest (biała).

             pomoce / przybory   What’s this?                         pencil (ołówek), crayon (kredka), book (książka),
                               Co to jest?                            rubber (gumka), paints (farby), glue (klej)
                               Where is my (pencil)?
                               Gdzie jest mój (ołówek)?
                               I’ve got (a pencil).
                               Mam (ołówek).
                               Pick up (your pencil).
                               Podnieś (swój ołówek).
                               Put down (your pencil).
                               Odłóż (swój ołówek).
                               What colour is (your pencil)?
                               Jakiego koloru jest (twój ołówek)?

             rodzina           How many (sisters) have you got?       mum / mother (mama), dad / father (tata),
                               Ile masz (sióstr)?                     brother (brat), sister (siostra),
                               How old is (your brother)?             grandma / grandmother (babcia),
                               Ile lat ma (twój brat)?                grandpa / grandfather (dziadek)
                               Have you got (a brother)?
                               Czy masz (brata)?
             czynności         (Sit down), please.                    sing (śpiewać), dance (tańczyć), sit down (usiąść),
                               (Usiądź), proszę.                      stand up (wstać), turn around (obrócić się),
                               Can you (swim)?                        jump (skakać), run (biec), walk (iść),
                               Czy umiesz (pływać)?                   swim (pływać), draw (rysować), cut (wycinać),
                                                                      stick (nakleić), touch (dotknąć), open (otworzyć),
                                                                      close (zamknąć)
   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300