Page 21 - Transfer 2-podrecznik_flipbook
P. 21
9 Lies die Texte aus Aufgabe 8 und wähle die richtigen Antworten. wissen
Przeczytaj teksty z zadania 8. i wskaż odpowiedzi zgodne z ich treścią. ich weiß
er/sie/es weiß
1. Frau Schmidt weiß viel über
A. die Welt. B. Aikido-Techniken. C. Astronomie. W wielu językach czasowniki
występujące w zwrotach łączą
2. Martin kann się z określonym przyimkiem, np.
A. Aufgaben schnell lösen. B. fantastisch erzählen. C. schnell lernen. wissen über …
erzählen über …
3. Herr Weißmüller kann gut know about …
A. erzählen. B. laufen. C. rechnen. speak about …
wiedzieć o …
4. Arnold möchte opowiadać o …
A. Astronomie studieren. B. Trainer werden. C. Geschichten erzählen. Jak jest w innych językach,
które znasz?
5. Frau Weinert erzählt fantastisch über
A. Aikido. B. Geschichte. C. Kontinente.
6. Lena hat
A. nur eine Eins. B. Einsen in allen Fächern. C. drei Einsen.
10 Sprecht zu zweit über eure Lieblingslehrer. Porozmawiajcie
w parach o waszych ulubionych nauczycielach. Przygotujcie swoje
odpowiedzi na podane pytania, następnie zadajcie je koleżance/koledze.
Was unterrichtet dein/-e ...
Lieblingslehrer/-in?
...
Was kann sie/er gut machen? Sie/Er erzählt interessant über ... .
Sie/Er weiß viel über ... .
Was machst du gern
im Unterricht? ...
Ich will mehr!
11 Arbeitet in der Gruppe. Beschreibt eine ideale Lehrerin / einen
idealen Lehrer. Przygotujcie w grupie opis idealnej nauczycielki /
idealnego nauczyciela. Uwzględnijcie następujące informacje:
� wygląd � cechy charakteru � sposób ubierania się � sposób
prowadzenia lekcji
Następnie przedstawcie opis klasie.
Das kann ich!
Potrafię:
� zrozumieć polecenia nauczyciela stosowane podczas lekcji języka niemieckiego
i odpowiednio na nie reagować,
� powiedzieć, co potrafią robić inne osoby,
� opisać ulubioną nauczycielkę, ulubionego nauczyciela,
� zapytać koleżankę/kolegę, jaki jest jej/jego ulubiony nauczyciel.
Znam skalę ocen stosowaną w Niemczech.
neunzehn � 19