Page 257 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 257
JĘZYK ANGIELSKI • Tematyka, wyrażenia, słownictwo • 255
Tematyka Wyrażenia Słownictwo
zabawki What’s this? Co to jest? ball (piłka), doll (lalka), book (książka),
What colour is (your plane)? teddy (miś), train (pociąg), plane (samolot),
Jakiego koloru jest (twój samolot)? kite (latawiec), balloon (balon)
How many (planes) have you got?
Ile masz (samolotów)?
zwierzęta domowe What animals do you like? dog (pies), cat (kot), turtle (żółw),
Jakie zwierzęta lubisz? hamster (chomik), fish (ryba)
Have you got a pet? horse (koń), cow (krowa), hen (kura),
Czy masz zwierzątko w domu? pig (świnia), duck (kaczka), goat (koza)
How many pets have you got?
Ile masz zwierzątek w domu?
zwierzęta w zoo Let’s go to the zoo. lion (lew), tiger (tygrys), monkey (małpa),
Chodźmy do zoo. elephant (słoń), snake (wąż), bear (niedźwiedź),
Is (the elephant) big? Yes, it is. crocodile (krokodyl), zebra (zebra),
Czy (słoń) jest duży? Tak, jest. kangaroo (kangur)
Is (the tiger) small? No, it isn’t.
Czy (tygrys) jest mały? Nie, nie jest. It’s in the cage. Jest w klatce.
What’s your favourite animal? It’s on the tree. Jest na drzewie.
Jakie jest twoje ulubione zwierzę? It’s under the tree. Jest pod drzewem.
What colour is (a zebra)? It’s behind the tree. Jest za drzewem.
Jakiego koloru jest (zebra)?
How many (monkeys) can you see?
Ile widzisz (małp)?
Where is (the monkey)?
Gdzie jest (małpa)?
części ciała Touch your (leg). Body (ciało): head (głowa), neck (szyja),
Dotknij (nogi). arms (ramiona), hands (dłonie),
Count your (fingers). fingers (palce u rąk), legs (nogi),
Policz (palce). knees (kolana), feet (stopy)
części twarzy / głowy What colour (is your hair)? Head (głowa): face (twarz),
Jakiego koloru (są twoje włosy)? hair (włosy), ears (uszy)
Count your (eyes)? Face (twarz): eyes (oczy), nose (nos),
Policz (oczy). mouth (usta), teeth (zęby)
Touch (your nose).
Dotknij (nos).
What’s the matter?
Co się stało?
My (head) hurts.
Boli mnie (głowa).
plac zabaw Let’s play (on the swings / in the sandbox). swings (huśtawki), slide (zjeżdżalnia),
Pobawmy się (na huśtawkach / w piaskownicy). sandbox (piaskownica), rollerblades (wrotki),
Let’s play (hide-and-seek / football). scooter (hulajnoga), bike (rower)
Pobawmy się (w chowanego). / Zagrajmy (w piłkę).
Let’s ride (a bike / a scooter).
Pojedźmy (rowerem / hulajnogą).
produkty I’m hungry. Have a sandwich. Fruit (owoce): apple(s) (jabłko/jabłka),
żywnościowe Jestem głodny. Zjedz kanapkę. banana(s) (banan/banany),
I’m thirsty. Have some juice. pear(s) (gruszka/gruszki), plum(s) (śliwka/śliwki)
Chce mi się pić. Wypij sok. Sweets (słodycze): ice-cream (lody),
What’s your favourite (food)? chocolate (czekolada), cake (ciasto), lolly (lizak)
Jakie (dania) lubisz najbardziej? Food (żywność): cheese (ser), ham (szynka),
I like (apples). soup (zupa), chicken (kurczak), bread (chleb),
Lubię (jabłka). butter (masło), sandwich (kanapka)
Do you like (apples)? Drinks (napoje): tea (herbata), juice (sok),
Czy lubisz (jabłka)? water (woda)
Yes, I do. / No, I don’t.
Tak, lubię. / Nie, nie lubię.
What’s for (breakfast / lunch / dinner)?
Co jest dzisiaj na (śniadanie / obiad / kolację)?