Page 253 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 253
KĄCIK SANFORD HARMONY
– PROPOZYCJE REALIZACJI
ZAJĘĆ SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH
Kącik Sanford Harmony zawiera propozycje dotyczące realizacji zajęć o tematyce społeczno-emocjonalnej. W tabeli znajdu-
ją się wskazówki, które pomogą nauczycielowi powiązać temat tygodniowy znajdujący się w rozkładzie materiału pakietu
Nowa Trampolina z zagadnieniami poruszanymi w programie Sanford Harmony. Tego typu rozwiązanie dostarcza nauczy-
cielowi dodatkowe pomysły na zajęcia z przedszkolakami oraz gwarantuje spójny i systematyczny proces edukacji.
NOWA
TRAMPOLINA PROGRAM SANFORD HARMONY
Opowiadanie o Zi Propozycje zajęć z poradnika metodycznego
Temat tygodnia (poruszane zagadnienia) Sanford Harmony
Tydzień 1 1.1* Spotkanie z Zi – definiowanie pojęcia y Spróbuj tego dziś – Nawiązywanie relacji z dziećmi:
NASZE przyjaciel; Zi uczy się, jak być dobrym witanie się, pytanie, co chciałyby dzisiaj robić (s. 11**).
PRZEDSZKOLE kolegą. y Ćwiczenia „Powitanie” (s. 12).
WESOŁE y Ćwiczenia na poznawanie się (s. 13).
PRZEDSZKOLE y Taniec par na dywanikach (s. 13).
y Zestaw kart. ROZMOWY.
Tydzień 2 1.1 Spotkanie z Zi – definiowanie pojęcia y Spróbuj tego dziś – Przyglądanie się, czym dziecko jest
WSZYSCY RAZEM przyjaciel; Zi uczy się, jak być dobrym zajęte i zainteresowanie się tym (s. 11).
RAZEM JEST kolegą. y Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
WESOŁO
Tydzień 3 1.2 Odnajdywanie podobieństw – przy- y Spróbuj tego dziś – Co łączy dzieci z kolegami z grupy?
JESTEM glądanie się sobie i innym; szukanie Inicjowanie rozmów między dziećmi (s. 18).
PRZEDSZKOLAKIEM podobieństw wśród dzieci. y Krąg grupowy – Szukamy podobieństw (s. 20).
TO JA y Zabawa „Znajdź zabawkę, którą lubisz się bawić” (s. 20).
y Ćwiczenia w parach „W co lubisz się bawić?” ( s. 19).
y Zestaw kart. ROZMOWY.
Tydzień 4 1.2 Odnajdywanie podobieństw – przy- y Spróbuj tego dziś – Co łączy dzieci z kolegami z grupy?
WITAMY PANIĄ glądanie się sobie i innym; szukanie Dzielenie się swoimi doświadczeniami; sondaż
JESIEŃ podobieństw wśród dzieci. grupowy (s. 18).
KOSZ PANI JESIENI y Krąg grupowy – Szukamy podobieństw (s. 20).
y Zabawa „Na mój znak” (s. 21).
Tydzień 5 1.3 Docenianie różnorodności – dbanie y Spróbuj tego dziś – Zachęcanie dzieci, by szukały pomocy
MOJA RODZINA o wspólne dobro; pomaganie innym. i informacji u swoich rówieśników. Odnoszenie się do
MOJA RODZINA osobistych doświadczeń dzieci (s. 23).
I JA y Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
Tydzień 6 1.3 Docenianie różnorodności – dbanie y Spróbuj tego dziś – Poznawanie umiejętności kolegów
ŚWIATŁO o wspólne dobro; pomaganie innym. (s. 23).
CZERWONE, y Ćwiczenie „Z czego jestem dumny?” (s. 26).
ŚWIATŁO ZIELONE y Ćwiczenie „Co by było, gdyby wszyscy byli tacy sami?”
DROGA DO (s. 76).
PRZEDSZKOLA y Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
y Zestaw kart. WSPÓŁPRACA.
Tydzień 7 1.4 Bycie częścią grupy – wyjaśnianie, y Ćwiczenie „Przykłady grup, do których należysz”
JESIEŃ ZA OKNEM co to znaczy przynależeć do grupy; (s. 29).
LEŚNE ODGŁOSY Zi uczy się, jak odkrywać to, co łączy y Ćwiczenie „Przybij piątkę!” (s. 29).
dzieci. y Zestaw kart. ROZMOWY.
y Zestaw kart. WSPÓŁPRACA.