Page 253 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 253

KĄCIK SANFORD HARMONY

                                                                  – PROPOZYCJE REALIZACJI

                                            ZAJĘĆ SPOŁECZNO-EMOCJONALNYCH











            Kącik Sanford Harmony zawiera propozycje dotyczące realizacji zajęć o tematyce społeczno-emocjonalnej. W tabeli znajdu-
            ją się wskazówki, które pomogą nauczycielowi powiązać temat tygodniowy znajdujący się w rozkładzie materiału pakietu
            Nowa Trampolina z zagadnieniami poruszanymi w programie Sanford Harmony. Tego typu rozwiązanie dostarcza nauczy-
            cielowi dodatkowe pomysły na zajęcia z przedszkolakami oraz gwarantuje spójny i systematyczny proces edukacji.


                  NOWA
               TRAMPOLINA                              PROGRAM SANFORD HARMONY

                                        Opowiadanie o Zi             Propozycje zajęć z poradnika metodycznego
               Temat tygodnia         (poruszane zagadnienia)                   Sanford Harmony
                 Tydzień 1     1.1*  Spotkanie z Zi – definiowanie pojęcia   y  Spróbuj tego dziś – Nawiązywanie relacji z dziećmi:
                   NASZE         przyjaciel; Zi uczy się, jak być dobrym   witanie się, pytanie, co chciałyby dzisiaj robić (s. 11**).
               PRZEDSZKOLE        kolegą.                        y  Ćwiczenia „Powitanie” (s. 12).
                  WESOŁE                                        y  Ćwiczenia na poznawanie się (s. 13).
               PRZEDSZKOLE                                       y  Taniec par na dywanikach (s. 13).
                                                                 y  Zestaw kart. ROZMOWY.
                 Tydzień 2     1.1   Spotkanie z Zi – definiowanie pojęcia   y  Spróbuj tego dziś – Przyglądanie się, czym dziecko jest
              WSZYSCY RAZEM      przyjaciel; Zi uczy się, jak być dobrym   zajęte i zainteresowanie się tym (s. 11).
                 RAZEM JEST      kolegą.                        y  Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
                 WESOŁO

                 Tydzień 3     1.2   Odnajdywanie podobieństw – przy-  y  Spróbuj tego dziś – Co łączy dzieci z kolegami z grupy?
                  JESTEM         glądanie się sobie i innym; szukanie   Inicjowanie rozmów między dziećmi (s. 18).
             PRZEDSZKOLAKIEM      podobieństw wśród dzieci.      y  Krąg grupowy – Szukamy podobieństw (s. 20).
                   TO JA                                        y  Zabawa „Znajdź zabawkę, którą lubisz się bawić” (s. 20).
                                                                 y  Ćwiczenia w parach „W co lubisz się bawić?” ( s. 19).
                                                                 y  Zestaw kart. ROZMOWY.
                 Tydzień 4     1.2   Odnajdywanie podobieństw – przy-  y  Spróbuj tego dziś – Co łączy dzieci z kolegami z grupy?
               WITAMY PANIĄ      glądanie się sobie i innym; szukanie   Dzielenie się swoimi doświadczeniami; sondaż
                  JESIEŃ          podobieństw wśród dzieci.        grupowy (s. 18).
              KOSZ PANI JESIENI                                 y  Krąg grupowy – Szukamy podobieństw (s. 20).
                                                                 y  Zabawa „Na mój znak” (s. 21).

                 Tydzień 5     1.3   Docenianie różnorodności – dbanie   y  Spróbuj tego dziś – Zachęcanie dzieci, by szukały pomocy
               MOJA RODZINA      o wspólne dobro; pomaganie innym.  i informacji u swoich rówieśników. Odnoszenie się do
               MOJA RODZINA                                       osobistych doświadczeń dzieci (s. 23).
                    I JA                                         y  Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.

                 Tydzień 6     1.3   Docenianie różnorodności – dbanie   y  Spróbuj tego dziś – Poznawanie umiejętności kolegów
                  ŚWIATŁO        o wspólne dobro; pomaganie innym.  (s. 23).
                CZERWONE,                                        y  Ćwiczenie „Z czego jestem dumny?” (s. 26).
              ŚWIATŁO ZIELONE                                    y  Ćwiczenie „Co by było, gdyby wszyscy byli tacy sami?”
                 DROGA DO                                         (s. 76).
               PRZEDSZKOLA                                       y  Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
                                                                 y  Zestaw kart. WSPÓŁPRACA.
                 Tydzień 7     1.4   Bycie częścią grupy – wyjaśnianie,   y  Ćwiczenie „Przykłady grup, do których należysz”
              JESIEŃ ZA OKNEM    co to znaczy przynależeć do grupy;   (s. 29).
               LEŚNE ODGŁOSY     Zi uczy się, jak odkrywać to, co łączy   y  Ćwiczenie „Przybij piątkę!” (s. 29).
                                  dzieci.                        y  Zestaw kart. ROZMOWY.
                                                                 y  Zestaw kart. WSPÓŁPRACA.
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258