Page 255 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 255

Kącik Sanford Harmony  •  Propozycje realizacji zajęć społeczno-emocjonalnych  •  253



                  NOWA
               TRAMPOLINA                              PROGRAM SANFORD HARMONY

                                        Opowiadanie o Zi             Propozycje zajęć z poradnika metodycznego
               Temat tygodnia         (poruszane zagadnienia)                   Sanford Harmony
                 Tydzień 17    2.5   Niektóre dzieci tak, niektóre nie.   y  Spróbuj tego dziś – Unikanie wyróżniania grup
              W KRAINIE BAJEK    Czasami tak, czasami nie – rozum-  społecznych lub rówieśniczych według kategorii typu
                BAJKI, BAŚNIE,   ienie, że różne rzeczy odpowiadają   płeć. Wzmacnianie przekonania, że można należeć do
                 BAJECZKI         różnym ludziom; poznawanie swoich   różnych grup (s. 61).
                                  upodobań i upodobań innych ludzi.  y  Ćwiczenie „Niektóre tak, niektóre nie” (s. 63).
                                                                 y  Ćwiczenia „Przykłady stereotypów” (s. 64).
                                                                 y  Praca plastyczna „Galeria różnorodności” (s. 65).
                                                                 y  Zestaw kart. ROZMOWY.
                 Tydzień 18    2.6   Każdy ma prawo dobrze się bawić   y  Spróbuj tego dziś – Opisywanie zabaw i aktywności dzieci
                    BAL          – decydowanie, w co chcę się bawić   za pomocą słów o pozytywnym znaczeniu. Zachęcanie
              KARNAWAŁOWY         i czym chcę się bawić; mogę się bawić   dzieci do angażowania się w różne rodzaje aktywności
               KARNAWAŁOWE       w to, co chcę.                   i wcielania się w różne role (s. 68).
                  STROJE                                         y  Krąg grupowy – Zasada: Każdy może się bawić w to, na
                                                                   co ma ochotę w praktyce (s. 70).
                                                                 y  Piosenka Możesz być tym, kim chcesz (CD).
                                                                 y  Ćwiczenie „Kiedyś chciałbym…” (s. 72).
                                                                 y  Zestaw kart. BUDOWANIE RELACJI.
                 Tydzień 19    2.4   Rozumienie, jak czują się inni –   y  Spróbuj tego dziś – Chwalenie dzieci za postawy
                DZIEŃ BABCI      dbanie o innych, wykazywanie troski   prospołeczne. Zwracanie uwagi na pozytywne efekty
              I DZIEŃ DZIADKA     o innych.                        działań prospołecznych (s. 137).
               PREZENTY DLA                                     y  Ćwiczenie (modyfikacja) „Jeśli babcia jest szczęśliwa.
              BABCI I DZIADKA                                      Jeśli dziadek jest szczęśliwy” (s. 58).
                                                                 y  Krąg grupowy – Dlaczego warto okazywać innym,
                                                                   że zwracamy uwagę na to, jakie mają uczucia? (s. 57).
                                                                 y  Ćwiczenie „Przyłapywanie na życzliwości” (s. 140).
                 Tydzień 20    2.7   Dorastam, uczę się i zmieniam –   y  Spróbuj tego dziś – Używanie metody „małych kroczków”.
              KTO TU MIESZKA?    uczenie się od innych, uczenie się   Dostrzeganie przez dzieci procesu dorastania i zmieniania
               CZYJ TO DOM?      czegoś nowego.                   się (s. 75).
                                                                 y  Krąg grupowy – Dlaczego warto próbować, nawet jak
                                                                   nam nie wychodzi? (s. 75).
                                                                 y  Ćwiczenie „Jak się zmieniamy?” (s. 76).
                                                                 y  Ćwiczenia „Odgrywamy zmiany” (s. 77).
                                                                 y  Zestaw kart. WSPÓŁPRACA.

            *  Numer części programu Sanford Harmony (Część 1. Różnorodność i akceptacja), numer opowiadania o Zi w danej części
              (opowiadanie 1. Spotkanie z Zi).

            **  Numer strony w Sanford Harmony. Poradnik metodyczny. Wychowanie przedszkolne, na której poruszane jest dane zagadnienie
              lub podany jest opis zabawy.
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260