Page 6 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 6
4 • SPIS TREŚCI
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej – styczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Scenariusze zajęć – styczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Tydzień 17 . Dawno, dawno temu… . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Tydzień 18 . Zabawa karnawałowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
Tydzień 19 . Święto Babci i Dziadka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
Tydzień 20 . Gdzie mieszkasz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
Scenariusze zajęć realizowane metodą projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265
Projekt 1 . Dzieci dookoła świata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265
Projekt 2 . Przedszkolne święto plonów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
Projekt 3 . Pogoda późną jesienią . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
Projekt 4 . Pieczemy pierniczki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268
Projekt 5 . Zimowe eksperymentowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 269
Zestawy ćwiczeń porannych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
Zestawy gier i zabaw ruchowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 274
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
My i nasz świat. Emocje i kompetencje społeczne – wskazówki dla nauczyciela . . . . . . . . . . . . . 286
Kącik Sanford Harmony – propozycje realizacji zajęć społeczno-emocjonalnych . . . . . . . . . . . . 290
Język angielski – tematyka, wyrażenia, słownictwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
Objaśnienia skrótów i wyróżnień stosowanych w Przewodniku:
KP1, ćw. 1, s. 3 – Karty pracy. Część 1, ćwiczenie 1, strona 3
KP2, ćw. 3, s. 49 – Karty pracy. Część 2, ćwiczenie 3, strona 49
KA, k. 3 – Kącik artysty, karta 3
CD – nagranie na płycie Nowa Trampolina pięciolatka. Piosenki i utwory do słuchania
N. – nauczyciel
szare tło – propozycja zapisu w dzienniku zajęć w wymiarze 5-godzinnym