Page 11 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa z piłką „Gram w kolory” f wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 4, 5)
Czwartek y f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
r
I 4, 5; IV 2, 8, 9
ysowanie patykiem postaci
f
rysuje patykiem (IV 8)
f
f zna kolory (IV 2, 9)
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Zabawkowy pociąg” f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 4; III 5)
i popołudniowa y zabawa ruchowa „Jak najdłużej” f dysponuje sprawnością wzrokowo-ruchową
(I 7; IV 12)
I 5, 7, 9; II 4; III 5; IV y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
SPACER PO PRZEDSZKOLU Zajęcia główne y y y zabawa plastyczna „Mój ukochany miś” f wykonuje rysunek (IV 8)
8, 12
zabawa w kole „Raz, dwa, trzy – maszerujesz
ty!”
doskonali sprawność manualną (I 7; IV 8)
f
słucha uważnie (III 8)
zabawa ruchowa „Bocian i żaba”
f
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
f
omówienie pomieszczeń znajdujących się
zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
f
I 5, 8; III 2, 8;
w przedszkolu
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
f
r
IV 2, 5, 9, 14
(III 2)
pacer po przedszkolu
s
dzielenie słów na sylaby poprzez wyklaski-
y y y ozwiązywanie zagadek f rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
f
Piątek y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II f zna kolory (IV 2, 9)
wanie
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawy ruchowe: „Slalom”, „Toczące się nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 2, 5; III 5; IV 18 piłki” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
tydzień 2: JA I TY TO MY
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Uśmiechnięta Ola” – f obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć,
i popołudniowa powitanie i wyrażanie nastroju co inni do niego mówią (III 8; IV 2)
I 1, 5; III 3, 8; IV 2 y zabawa społeczna „Tacy sami” f posługuje się swoim imieniem (III 3)
y ćwiczenia poranne – Zestaw II f określa swój nastrój (II 1)
y zabawa równoważna „Spacerem po linie” f nazywa emocje (II 1)
y y zabawa orientacyjno-porządkowa „Na swoje f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
miejsce”
mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
JA I MOI PRZYJACIELE Zajęcia główne y wysłuchanie opowiadania Na przyjaciół f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
(IV 2)
zabawa integrująca z chustą animacyjną
„Gram w kolory”
słucha uważnie, pyta o niezrozumiałe fakty (III 8;
f
IV 2)
II 2, 9; III 2, 8; IV 2,
można liczyć
rozumie znaczenie przyjaźni (III 2)
f
ozmowy na temat: „Kim jest przyjaciel?”
r
7, 8, 11
(III 2)
„Przedszkolne zgadywanki” – rozpoznawa-
y y y zabawa „Lubię cię, bo...” f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
rozpoznaje kolegów po głosie (III 2; IV 7)
f
Poniedziałek y y zabawa integrująca „Lubię cię” – ukazanie f wypowiada się w różnych technikach plastycz-
nie osób z grupy po opisie słownym
jest empatyczne (II 2, 9)
f
pozytywnych uczuć wobec kolegów
nych (IV 8, 11)
wykonanie postaci przyjaciela z rolek i róż-
dysponuje sprawnością rąk potrzebną do wyko-
nych materiałów plastycznych
nania pracy techniczno-plastycznej (I 7)
y omówienie prac i zorganizowanie wystawy f stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
f
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kolorową kredą chodnikową f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
I 2, 7, 5; III 5; IV 8, 18 y zabawa rzutna „Kamyczek do koszyka” f rysuje kredą na chodniku (I 7, IV 8)
y zabawa ruchowa z mocowaniem „Na drugą f ćwiczy trafność poprzez rzucanie przedmiotów
stronę” do celu (I 5)