Page 11 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 11

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  9



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa z piłką „Gram w kolory”  f   wykazuje spontaniczną aktywność ruchową (I 4, 5)
                Czwartek              y                                 f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        r
                    I 4, 5; IV 2, 8, 9
                                        ysowanie patykiem postaci
                                                                        f
                                                                           rysuje patykiem (IV 8)
                                                                        f
                                                                        f   zna kolory (IV 2, 9)
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Zabawkowy pociąg”  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 4; III 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa ruchowa „Jak najdłużej”  f   dysponuje sprawnością wzrokowo-ruchową
                                                                          (I 7; IV 12)
                    I 5, 7, 9; II 4; III 5; IV   y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
                SPACER PO PRZEDSZKOLU  Zajęcia główne  y y y  zabawa plastyczna „Mój ukochany miś”  f   wykonuje rysunek (IV 8)
                    8, 12
                                        zabawa w kole „Raz, dwa, trzy – maszerujesz
                                        ty!”
                                                                           doskonali sprawność manualną (I 7; IV 8)
                                                                        f
                                                                           słucha uważnie (III 8)
                                        zabawa ruchowa „Bocian i żaba”
                                                                        f
                                                                           formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        omówienie pomieszczeń znajdujących się
                                                                           zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
                                                                        f
                    I 5, 8; III 2, 8;
                                        w przedszkolu
                                                                           odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        f
                                        r
                    IV 2, 5, 9, 14
                                                                          (III 2)
                                        pacer po przedszkolu
                                        s
                                        dzielenie słów na sylaby poprzez wyklaski-
                                      y y y  ozwiązywanie zagadek       f   rozwiązuje zagadki tekstowe (IV 5)
                                                                           dzieli wyrazy na sylaby (IV 2)
                                                                        f
                Piątek                y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II   f   zna kolory (IV 2, 9)
                                        wanie
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy ruchowe: „Slalom”, „Toczące się     nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                    I 2, 5; III 5; IV 18  piłki”                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
            tydzień 2: JA I TY TO MY
            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Uśmiechnięta Ola” –   f   obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć,
                    i popołudniowa      powitanie i wyrażanie nastroju    co inni do niego mówią (III 8; IV 2)
                    I 1, 5; III 3, 8; IV 2  y  zabawa społeczna „Tacy sami”  f   posługuje się swoim imieniem (III 3)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   określa swój nastrój (II 1)
                                      y  zabawa równoważna „Spacerem po linie”  f   nazywa emocje (II 1)
                                      y y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Na swoje   f   zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (IV 2)
                                        miejsce”
                                                                           mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
                JA I MOI PRZYJACIELE  Zajęcia główne  y  wysłuchanie opowiadania Na przyjaciół   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                                                          (IV 2)
                                        zabawa integrująca z chustą animacyjną
                                        „Gram w kolory”
                                                                           słucha uważnie, pyta o niezrozumiałe fakty (III 8;
                                                                        f
                                                                          IV 2)
                    II 2, 9; III 2, 8; IV 2,
                                        można liczyć
                                                                           rozumie znaczenie przyjaźni (III 2)
                                                                        f
                                        ozmowy na temat: „Kim jest przyjaciel?”
                                        r
                    7, 8, 11
                                                                          (III 2)
                                        „Przedszkolne zgadywanki” – rozpoznawa-
                                      y y y  zabawa „Lubię cię, bo...”  f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                                                           rozpoznaje kolegów po głosie (III 2; IV 7)
                                                                        f
                Poniedziałek          y y  zabawa integrująca „Lubię cię” – ukazanie   f   wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                                        nie osób z grupy po opisie słownym
                                                                           jest empatyczne (II 2, 9)
                                                                        f
                                        pozytywnych uczuć wobec kolegów
                                                                          nych (IV 8, 11)
                                        wykonanie postaci przyjaciela z rolek i róż-
                                                                           dysponuje sprawnością rąk potrzebną do wyko-
                                        nych materiałów plastycznych
                                                                          nania pracy techniczno-plastycznej (I 7)
                                      y  omówienie prac i zorganizowanie wystawy  f   stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
                                                                        f
                                        r
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kolorową kredą chodnikową  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                    I 2, 7, 5; III 5; IV 8, 18  y  zabawa rzutna „Kamyczek do koszyka”  f   rysuje kredą na chodniku (I 7, IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem „Na drugą   f   ćwiczy trafność poprzez rzucanie przedmiotów
                                        stronę”                           do celu (I 5)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16