Page 9 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                           WRZESIEŃ









            tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa zapoznawcza „Witaj, Trampolinku!”  f   pokonuje własną nieśmiałość (II 3, 7)
                    i popołudniowa    y  wykonanie kukiełki Trampolinka (KA, k. 2)  f   potrafi współdziałać w grupie (III 5)
                    I 5; II 3, 7; III 1, 2, 3, 5;  y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   posługuje się własnym imieniem (III 3)
                    IV 1, 12          y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość    f   odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
                                        „Magiczna chusta”                 śnikami (II 3; III 2, 5)
                                      y y  zabawa naśladowcza „Tak jak Trampolinek”  f   zauważa zmianę w układzie przedmiotów (IV 12)
                WITAJ, PRZEDSZKOLNA PRZYGODO!  IV 3, 4, 8, 11, 12, 19  y y y  tworzenie Kodeksu przedszkolaka: zapisa-    f   zna swoje prawa i obowiązki (III 7)
                                                                           zna emocje i potrafi je odzwierciedlać mimiką
                                                                        f
                                        r
                                        ozmowa na temat zasad i norm funkcjono-
                    Zajęcia główne
                                                                          (III 1, 4; IV 1)
                                        wania w przedszkolu
                    I 7; III 2, 5, 7, 8;
                                                                           formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                                                                        f
                                        s
                                        nie ustalonych zasad na arkuszu papieru
                                                                           przestrzega reguł obowiązujących w świecie
                                                                        f
                                        za pomocą umownych znaków graficznych
                                                                          dziecięcym i przedszkolnym (III 5)
                                        omówienie zasad na podanych przykładach;
                                                                           tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
                                                                        f
                                        złożenie podpisu poprzez odbicie rąk
                                                                          (IV 8, 11)
                                        wysłuchanie wiersza Iwony Rup Kodeks
                                                                           utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7;
                                                                        f
                                        przedszkolaka
                                                                          III 5)
                                        omówienie treści wiersza i porównanie
                                      y
                                        zasad
                                                                          (IV 2)
                                        s
                                        tworzenie makiety przedstawiającej przed-
                                                                           rozbudza własną ciekawość poznawczą (IV 19)
                                      y
                                                                        f
                                        szkole z wykorzystaniem różnego materiału     f   mówi w zrozumiały sposób o swoich decyzjach
                                                                           rozróżnia przedmioty (IV 12)
                Poniedziałek          y  zapoznanie z elementami pakietu Nowa   f   odczuwa przynależność do grupy (III 2)
                                                                        f
                                        plastycznego
                                                                           słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                        Trampolina pięciolatka
                                                                           wymienia ustalone zasady zachowania (IV 2)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 3)
                                      y
                                        – rysowanie budynku przedszkola  f   przedstawia zasady w postaci rysunku (IV 1)
                                                                           rozróżnia kolory (IV 12)
                                                                        f
                                                                        f   uczestniczy w  zorganizowanych zabawach
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zapoznanie się z zasadami obowiązującymi   ruchowych (I 5)
                    I 2, 5; III 5, 7; IV 12  w ogrodzie                 f   ubiera się przed wyjściem na dwór (I 2)
                                      y  zabawy ruchowe z użyciem chusty animacyj-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
                                        nej: „Biegające kolory”, „Pod kolorową tęczą”
                    Aktywność poranna   y  zabawa paluszkowa „Poranne powitanie”  f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                    i popołudniowa    y  poznanie kącików zainteresowań   (III 2)
                    I 5; III 2; IV 2, 13,   y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czy   f   rozróżnia przedmioty (IV 12)
                                        coś się zmieniło?”
                    12, 15            y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 4–5)   f   potrafi dokonać pomiaru długości (IV 13)
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                W NASZEJ SALI         y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I  f   przelicza elementy na ilustracji (IV 15)
                                                                        f
                                        – wyszukiwanie różnic na obrazkach
                                                                           formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                                                                        f
                                                                           słucha uważnie opowiadania (III 8)
                                        zabawa pantomimiczna „Zwierzątko”
                                                                        f
                                                                           rozumie sens wysłuchanego opowiadania (IV 3)
                                        zabawa  matematyczna  „Jak  daleko  jest
                                                                        f
                                        do...?”
                                                                           wie, że należy dbać o porządek (I 7)
                Wtorek                y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 4     f   wypowiada się na określony temat (IV 2)
                                                                        f
                                        i ćw. 3, s. 5) – odszukiwanie wskazanych
                                                                           powtarza proste wierszyki (IV 5)
                                                                        f
                                        elementów na obrazkach i przeliczanie
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                    I 5, 7, 8; III 8;    skiej Gdzie jest piłka Zajączka?  f   tworzy rzeźby z piasku (IV 11)
                    IV 3, 4; 5        y  omówienie treści utworu        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14