Page 9 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 9
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa zapoznawcza „Witaj, Trampolinku!” f pokonuje własną nieśmiałość (II 3, 7)
i popołudniowa y wykonanie kukiełki Trampolinka (KA, k. 2) f potrafi współdziałać w grupie (III 5)
I 5; II 3, 7; III 1, 2, 3, 5; y ćwiczenia poranne – Zestaw I f posługuje się własnym imieniem (III 3)
IV 1, 12 y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówie-
„Magiczna chusta” śnikami (II 3; III 2, 5)
y y zabawa naśladowcza „Tak jak Trampolinek” f zauważa zmianę w układzie przedmiotów (IV 12)
WITAJ, PRZEDSZKOLNA PRZYGODO! IV 3, 4, 8, 11, 12, 19 y y y tworzenie Kodeksu przedszkolaka: zapisa- f zna swoje prawa i obowiązki (III 7)
zna emocje i potrafi je odzwierciedlać mimiką
f
r
ozmowa na temat zasad i norm funkcjono-
Zajęcia główne
(III 1, 4; IV 1)
wania w przedszkolu
I 7; III 2, 5, 7, 8;
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
f
s
nie ustalonych zasad na arkuszu papieru
przestrzega reguł obowiązujących w świecie
f
za pomocą umownych znaków graficznych
dziecięcym i przedszkolnym (III 5)
omówienie zasad na podanych przykładach;
tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
f
złożenie podpisu poprzez odbicie rąk
(IV 8, 11)
wysłuchanie wiersza Iwony Rup Kodeks
utrzymuje porządek w swoim otoczeniu (I 7;
f
przedszkolaka
III 5)
omówienie treści wiersza i porównanie
y
zasad
(IV 2)
s
tworzenie makiety przedstawiającej przed-
rozbudza własną ciekawość poznawczą (IV 19)
y
f
szkole z wykorzystaniem różnego materiału f mówi w zrozumiały sposób o swoich decyzjach
rozróżnia przedmioty (IV 12)
Poniedziałek y zapoznanie z elementami pakietu Nowa f odczuwa przynależność do grupy (III 2)
f
plastycznego
słucha uważnie utworu literackiego (III 8; IV 3)
f
Trampolina pięciolatka
wymienia ustalone zasady zachowania (IV 2)
f
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 3)
y
– rysowanie budynku przedszkola f przedstawia zasady w postaci rysunku (IV 1)
rozróżnia kolory (IV 12)
f
f uczestniczy w zorganizowanych zabawach
Zajęcia w ogrodzie y zapoznanie się z zasadami obowiązującymi ruchowych (I 5)
I 2, 5; III 5, 7; IV 12 w ogrodzie f ubiera się przed wyjściem na dwór (I 2)
y zabawy ruchowe z użyciem chusty animacyj- f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
nej: „Biegające kolory”, „Pod kolorową tęczą”
Aktywność poranna y zabawa paluszkowa „Poranne powitanie” f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
i popołudniowa y poznanie kącików zainteresowań (III 2)
I 5; III 2; IV 2, 13, y zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Czy f rozróżnia przedmioty (IV 12)
coś się zmieniło?”
12, 15 y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 4–5) f potrafi dokonać pomiaru długości (IV 13)
jest spostrzegawcze (IV 12)
W NASZEJ SALI y y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f przelicza elementy na ilustracji (IV 15)
f
– wyszukiwanie różnic na obrazkach
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
f
słucha uważnie opowiadania (III 8)
zabawa pantomimiczna „Zwierzątko”
f
rozumie sens wysłuchanego opowiadania (IV 3)
zabawa matematyczna „Jak daleko jest
f
do...?”
wie, że należy dbać o porządek (I 7)
Wtorek y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 4 f wypowiada się na określony temat (IV 2)
f
i ćw. 3, s. 5) – odszukiwanie wskazanych
powtarza proste wierszyki (IV 5)
f
elementów na obrazkach i przeliczanie
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
Zajęcia główne y wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
I 5, 7, 8; III 8; skiej Gdzie jest piłka Zajączka? f tworzy rzeźby z piasku (IV 11)
IV 3, 4; 5 y omówienie treści utworu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)