Page 10 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10

8  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                      r
                                    y  ozmowa na temat utrzymywania porządku
                                      w sali
                                      prezentacja akcesoriów związanych ze
               W NASZEJ SALI        y  zabawa ruchowa „Robię porządki”
                                    y
                                      sprzątaniem
                                      wspólne segregowanie zabawek przedszkol-
                                    y
                                      nych
                                    y  nauka wierszyka o sprzątaniu
               Wtorek               y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
                                      r
                                      ecytowanie wierszyka podczas sprzątania
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w piaskownicy – lepienie
                  I 2; III 5, 7; IV 11, 18  y  zabawy z wykorzystaniem skakanki

                  Aktywność poranna   y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ruchome   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      figury”                         f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                  I 5; IV 5, 12, 14  y  zabawa matematyczna „Gdzie ukryły się   (IV 12)
                                      figury?”                        f   rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   ustala położenie obiektów (IV 14)
                                    y  zabawa z użyciem instrumentu „Figury”  f   porównuje kolejność przedmiotów (IV 12)
                                    y  zabawa utrwalająca znajomość figur geo-  f   układa obiekty w sensowny sposób (IV 12)
                                      metrycznych „Kim jestem?”       f   rozróżnia obiekty (IV 12)
               TYLE FIGUR JEST WOKOŁO  Zajęcia główne  y  zapamiętywanie położenia figur w ciągu     f   śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Geome-
                                                                          wymyśla muzyczne powitania (IV 7)
                                    y
                                                                      f
                                      tryczna wirówka”
                                                                          słucha piosenki i uczy się jej na pamięć (IV 7)
                                                                      f
                                                                          zapamiętuje i  odtwarza układ ruchowy do
                                                                      f
                                      układanie przeciętych figur w całość
                  I 4, 5; IV 1, 7, 12, 14
                                    y
                                                                        piosenki (IV 1, 7)
                                      ustawianie figur zgodnie z podanym rytmem
                                    y
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 6
                                    y
                                                                          wykazuje aktywność ruchową (I 4, 5)
                                                                      f
                                      i ćw. 2, s. 7) – tworzenie prac na bazie figur
                                      geometrycznych i z wykorzystaniem dostęp-
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
                                                                      f
                                      nego materiału plastycznego     f   rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 8)
               Środa                y  witanie Trampolinka śpiewaniem na znane
                                      melodie
                                    y  poznanie piosenki Trampolinek i my (CD)
                                    y  ustalenie gestów i ruchów towarzyszących
                                      piosence
                                    y  nauka 1. zwrotki utworu
                  Zajęcia w ogrodzie  y  rysowanie kredą na chodniku różnych
                  I 2, 4, 5, 7; III 5, 7;    kształtów
                  IV 8, 18          y  zabawa ruchowa „Przeciąganie liny”
                  Aktywność poranna   y  zabawy integrujące: „Powitanka”,    f   współdziała w zabawach (III 5)
                                      „To, co lubię najbardziej”
                  i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   nawiązuje relacje rówieśnicze (III 1)
               MAM NOWYCH PRZYJACIÓŁ  Zajęcia główne  y  eatrzyk z wykorzystaniem fragmentu utworu   f   rozumie sens krótkich historyjek opowiadanych
                  I 5; III 1, 5; IV 1, 2, 3
                                                                          układa krótkie zdania (IV 2)
                                                                      f
                                      zabawa twórcza „Włóczkowa opowieść”
                                                                          formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa relaksacyjna „Przedszkolne masażyki”
                                      opowieść ruchowa „Wspominamy wakacje”
                                                                        wspieranych ruchem (IV 1, 3)
                                    y
                                                                          wie, jak należy się zachować podczas przedsta-
                                                                      f
                                      t
                                    y
                                                                        wienia (III 5)
                  III 2, 5, 8; IV 2, 3, 5,
                                      Danuty Wawiłow Chcę mieć przyjaciela
                                                                          słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
                                                                      f
                                      r
                                      ozmowa na temat przedstawionej historii
                  9, 8
                                    y
                                    y
                                                                          rozumie znaczenie przyjaźni (III 2)
                                                                      f
                                      mózgów, zabawa „Prawda czy fałsz?”
                                                                          wymyśla ciąg dalszy historii (IV 5)
                                                                      f
                                      wymyślanie dalszego ciągu opowieści
                                    y  wyjaśnienie pojęcia  przyjaciel – burza    f   mówi płynnie, dostosowując ton do sytuacji (IV 2)
                                                                          wie, co to jest portret (IV 8)
               Czwartek             y  wyjaśnienie pojęcia portret    f   ogląda i opisuje obrazy (IV 9)
                                                                      f
                                      opowiadanie o swoich przyjaciołach
                                    y
                                                                          wykonuje portret farbami (IV 8)
                                                                      f
                                      oglądanie reprodukcji portretów autorstwa
                                    y
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      Vincentego van Gogha
                                                                      f
                                    y  malowanie swojego przyjaciela  f   stosuje różne techniki plastyczne (I 7; IV 8)
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15