Page 10 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 10
8 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
r
y ozmowa na temat utrzymywania porządku
w sali
prezentacja akcesoriów związanych ze
W NASZEJ SALI y zabawa ruchowa „Robię porządki”
y
sprzątaniem
wspólne segregowanie zabawek przedszkol-
y
nych
y nauka wierszyka o sprzątaniu
Wtorek y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
r
ecytowanie wierszyka podczas sprzątania
y
Zajęcia w ogrodzie y zabawa w piaskownicy – lepienie
I 2; III 5, 7; IV 11, 18 y zabawy z wykorzystaniem skakanki
Aktywność poranna y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ruchome f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa figury” f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
I 5; IV 5, 12, 14 y zabawa matematyczna „Gdzie ukryły się (IV 12)
figury?” f rozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f ustala położenie obiektów (IV 14)
y zabawa z użyciem instrumentu „Figury” f porównuje kolejność przedmiotów (IV 12)
y zabawa utrwalająca znajomość figur geo- f układa obiekty w sensowny sposób (IV 12)
metrycznych „Kim jestem?” f rozróżnia obiekty (IV 12)
TYLE FIGUR JEST WOKOŁO Zajęcia główne y zapamiętywanie położenia figur w ciągu f śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Geome-
wymyśla muzyczne powitania (IV 7)
y
f
tryczna wirówka”
słucha piosenki i uczy się jej na pamięć (IV 7)
f
zapamiętuje i odtwarza układ ruchowy do
f
układanie przeciętych figur w całość
I 4, 5; IV 1, 7, 12, 14
y
piosenki (IV 1, 7)
ustawianie figur zgodnie z podanym rytmem
y
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 6
y
wykazuje aktywność ruchową (I 4, 5)
f
i ćw. 2, s. 7) – tworzenie prac na bazie figur
geometrycznych i z wykorzystaniem dostęp-
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5, 7)
f
nego materiału plastycznego f rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 8)
Środa y witanie Trampolinka śpiewaniem na znane
melodie
y poznanie piosenki Trampolinek i my (CD)
y ustalenie gestów i ruchów towarzyszących
piosence
y nauka 1. zwrotki utworu
Zajęcia w ogrodzie y rysowanie kredą na chodniku różnych
I 2, 4, 5, 7; III 5, 7; kształtów
IV 8, 18 y zabawa ruchowa „Przeciąganie liny”
Aktywność poranna y zabawy integrujące: „Powitanka”, f współdziała w zabawach (III 5)
„To, co lubię najbardziej”
i popołudniowa y ćwiczenia poranne – Zestaw I f nawiązuje relacje rówieśnicze (III 1)
MAM NOWYCH PRZYJACIÓŁ Zajęcia główne y eatrzyk z wykorzystaniem fragmentu utworu f rozumie sens krótkich historyjek opowiadanych
I 5; III 1, 5; IV 1, 2, 3
układa krótkie zdania (IV 2)
f
zabawa twórcza „Włóczkowa opowieść”
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2)
y
f
zabawa relaksacyjna „Przedszkolne masażyki”
opowieść ruchowa „Wspominamy wakacje”
wspieranych ruchem (IV 1, 3)
y
wie, jak należy się zachować podczas przedsta-
f
t
y
wienia (III 5)
III 2, 5, 8; IV 2, 3, 5,
Danuty Wawiłow Chcę mieć przyjaciela
słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
f
r
ozmowa na temat przedstawionej historii
9, 8
y
y
rozumie znaczenie przyjaźni (III 2)
f
mózgów, zabawa „Prawda czy fałsz?”
wymyśla ciąg dalszy historii (IV 5)
f
wymyślanie dalszego ciągu opowieści
y wyjaśnienie pojęcia przyjaciel – burza f mówi płynnie, dostosowując ton do sytuacji (IV 2)
wie, co to jest portret (IV 8)
Czwartek y wyjaśnienie pojęcia portret f ogląda i opisuje obrazy (IV 9)
f
opowiadanie o swoich przyjaciołach
y
wykonuje portret farbami (IV 8)
f
oglądanie reprodukcji portretów autorstwa
y
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Vincentego van Gogha
f
y malowanie swojego przyjaciela f stosuje różne techniki plastyczne (I 7; IV 8)