Page 12 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 12

10  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa naśladowcza „Pakujemy się na wa-  f   odzwierciedla czynności ruchem (IV 1)
                  i popołudniowa      kacje”                          f   liczy w zakresie 1–10 (IV 15)
                  I 5; II 4; IV 1, 5, 9, 15  y  opowieść ruchowa „Drzewa na wietrze”  f   przedstawia emocje, używając mimiki twarzy
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II    (II 4)
                                    y  zabawa matematyczna „Ile kredek?” – prze-  f   odgrywa role w zabawach, posługując się mimi ką
                                      liczanie elementów                (IV 1)
                                    y  zabawa pantomimiczna „Jakie mamy min-  f   rozpoznaje emocje przedstawione na ilustracji
                                      ki?” – pokazywanie różnych nastrojów  (II 6; IV 9)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 8) –   f   opowiada historyjkę (IV 5)
                                                                          łączy przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                      rozwijanie myślenia przyczynowo-skutko-
               MOJE EMOCJE  Zajęcia główne  y  „Jakie mamy dzisiaj nastroje?” – wypowia-  f   współdziała w sytuacjach zadaniowych (III 5)
                                                                      f
                                      wego
                                                                          wyraża i nazywa swoje emocje (II 1)
                                                                      f
                                                                          jest empatyczne (II 2, 9)
                                                                      f
                  I 5, 7, 8; II 1, 2, 4, 7, 9;
                                      danie się na określony temat
                                                                          szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego
                                                                      f
                                      ozpoznawanie różnych emocji
                  III 5; IV 1, 8
                                      r
                                                                        – na przykładzie historyjki (II 7)
                                    y
               Wtorek               y  zabawa integrująca „Smutno mi, gdy…”  f   wyraża emocje za pomocą mimiki (II 4; IV 1)
                                      zabawa ruchowa „Czary-mary” – przedsta-
                                    y
                                                                          dysponuje sprawnością rąk potrzebną do ryso-
                                                                      f
                                      wianie emocji za pomocą mimiki
                                                                        wania (I 7)
                                    y  praca plastyczna „Jak się dzisiaj czuję?”  f   wykonuje rysunek za pomocą kredek (II 4; IV 8)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III    uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gimna-
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Kto pierwszy”  stycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  I 2, 6, 9; III 5; IV 11, 18  y  zabawa w piaskownicy „Najsmaczniejsze   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      ciasto w świecie”               f   sprawdza szybkość podczas zabaw w ogrodzie (I 5)
                                    y  zabawa z bańkami mydlanymi     f   wznosi konstrukcje z piasku, przesypuje, formu-
                                                                        je (I 6; IV 11)
                                                                      f   ćwiczy aparat artykulacyjny podczas puszczania
                                                                        baniek mydlanych (I 9)
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Uśmiechamy się do   f   słucha z uwagą (III 8)
                  i popołudniowa      tych, którzy...” – powitanie    f   wypowiada się płynnie pod względem artykula-
                  I 5, 7; II 4; III 8;    y  zabawa matematyczna „Małe – duże” –   cyjnym (IV 2)
                  IV 1, 2, 8, 9, 13, 15  określanie wielkości figur geometrycznych  f   określa wielkość (IV 2, 13)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   przelicza (IV 15)
                                    y  zabawa matematyczna „Hop do góry!” –   f   naśladuje ruchy zwierząt (I 5; IV 1)
                                      przeliczanie elementów          f   określa i nazywa emocje (II 1)
                                    y  zabawa ruchowa „Na farmie” – naśladowa-  f   rysuje miny (I 7; II 4; IV 8, 9)
                                                                          słucha czytanego listu (III 8; IV 3)
               ZGODNIE BAWIMY SIĘ Z INNYMI  Zajęcia główne  y  powitanie „Iskierka przyjaźni”  f   określa prawdziwość wypowiedzianych zdań (IV 3)
                                      nie zwierząt
                                                                      f
                                                                          próbuje znaleźć rozwiązanie na postawione
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 9)
                                                                      f
                                    y
                                      – rysowanie min, nazywanie emocji
                                                                        pytanie (IV 19)
                                                                          jest empatyczne (II 2, 9)
                                                                      f
                  I 9; II 2, 4, 9; III 8;
                                      odczytanie listu i omówienie jego treści
                                    y
                                                                          wykonuje rysunek, używając kredek (IV 8)
                                                                      f
                                      „Jak pomóc Karolince?” – podawanie pro-
                  IV 1, 3, 7, 8, 19
                                    y
                                                                          wyraża emocje w postaci rysunku (II 4)
                                                                      f
                                      pozycji pomocy w trudnej sytuacji
                                                                          usprawnia aparat mowy podczas zabaw dykcyj-
                                                                      f
                                      zabawa „Poduszka życzeń”
                                    y
                                                                        nych (I 9)
                                      zabawa „Tak czy nie?”
                                    y
                                                                          słucha piosenki i uczy się jej na pamięć (IV 7)
                                                                      f
                                      ćwiczenia dykcyjne
                                    y
                                                                          zapamiętuje i odtwarza układ ruchowy do pio-
                                                                      f
                                      utrwalenie piosenki Trampolinek i my (CD)
                                    y
               Środa                y  praca plastyczna „Obrazek dla Karolinki”  f   śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
                                                                        senki (IV 1, 7)
                                      ćwiczenia słuchowo-ruchowe „Duże koło,
                                    y
                                                                          określa charakter muzyki (IV 7)
                                                                      f
                                      małe kółka”
                                    y  określanie charakteru muzyki   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                          bada, poszukuje (IV 19)
                                                                      f
                                      r
                                    y  ealizacja ruchowa piosenki         ma poczucie sprawstwa i radości z wykonanej
                                                                      f
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza w piaskownicy „Wyko-  pracy (II 1, 6)
                  I 2, 5; II 1, 6; III 1, 5;   paliska”               f   reaguje na swoje imię (III 1)
                  IV 12, 13, 18, 19  y  zabawa z piłką „Czerwony do Oli”  f   rozpoznaje kolory (IV 12)
                                    y  zabawa matematyczna „Ile stóp ma pia-  f   wie, na czym polega pomiar długości i zna proste
                                      skownica?” – odmierzanie          sposoby mierzenia – stopa za stopą (IV 13)
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17