Page 13 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13

TYDZIEŃ 2  •  Ja i ty to my  •  11



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Lisek”       f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa badawcza „Jaki to kształt?” – roz-  f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                    I 5, 7, 9; III 2, 5, 7;    poznawanie za pomocą dotyku  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    IV 2, 8, 12       y  ćwiczenia poranne – Zestaw II    (III 2)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 12)   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        – rysowanie pajacyka po śladzie  f   zauważa podobieństwa i różnice między obraz-
                                      y  zabawa ruchowa „Misie śpią, misie biegają” –   kami (IV 12)
                                        kształtowanie szybkości reakcji na komendę  f   współpracuje z innymi dziećmi (III 5, 7)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2 i ćw. 3,   f   rozpoznaje głoskę na początku wyrazu (IV 2)
                                        s. 13) – rozwijanie sprawności grafomoto-  f   wymienia wyrazy rozpoczynające się od poda-
                                                                          nej głoski (IV 2)
                                        rycznej i spostrzegawczości wzrokowej  f   koloruje (I 7; IV 8)
                A JAK ALFABET  I 5, 7; III 2; IV 2, 4, 8,   y y y  poznanie pojęcia alfabet  f   poznaje wygląd litery A (IV 4)
                                        zapoznanie z obrazem graficznym litery A
                    Zajęcia główne
                                                                           dowiaduje się, czym jest alfabet (IV 4)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Spacerem po linie”
                    12, 19
                                                                           potrafi uważnie postrzegać, aby zapamiętać,
                                                                        f
                                                                          co widzi (IV 12)
                                        zabawa rozwijająca słuch fonematyczny
                                      y y  zabawa „Literka z patyczków”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, utrzymuje
                                        „Gdzie słyszymy na początku a?”
                Czwartek              y y  ćwiczenie artykulacyjne „Mówimy Aaa…”  f   dysponuje sprawnością rąk potrzebną do pisa-
                                                                          równowagę (I 5)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 10
                                                                          nia (I 7)
                                        i ćw. 2, s. 11) – utrwalenie obrazu graficz-
                                        nego litery A, kształtowanie analizy słucho-  f   nawiązuje kontakt z rówieśnikami (III 2)
                                                                           rozróżnia poznaną literę (IV 4)
                                        wej wyrazów                     f   zwraca uwagę na ułożenie ust podczas artyku-
                                      y  zabawa w parach „Witaj, sąsiedzie”  f  lacji głoski (IV 2)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Biegnąca kula” – po-    poznaje wygląd sprzętu fotograficznego, intere-
                                        dawanie słów zaczynających się głoską a  f  suje się sprzętami technicznymi (IV 19)
                                      y  prezentacja aparatu fotograficznego  f   wypowiada się w różnych formach plastycznych
                                      y  wykonanie ramki na zdjęcia       (IV 8)
                                      y  omówienie i wystawa prac
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z chustą animacyjną „Burza na morzu”
                    I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa ruchowa „Tor przeszkód”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Jacy jesteśmy” – wyrażanie emocji  f   wyraża i naśladuje emocje (II 4; IV 1)
                    i popołudniowa    y  zabawa umuzykalniająca „Raz, dwa, trzy   f   wygrywa i odtwarza rytm na instrumencie (IV 7)
                    I 7; II 1, 2, 7, 4, 9;    – zagrasz ty” – wygrywanie prostych melo-  f   liczy w zakresie 1–10 (IV 15)
                    IV 1, 5, 7, 9, 15   dii na tamburynie               f   dysponuje sprawnością rąk potrzebną do prze-
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw II    wlekania sznurówki (I 7)
                                      y  przewlekanie sznurówki przez dziurki (KA,   f   mówiło o swoich emocjach (II 1, 7; IV 5)
                                        k. 3) połączone z nauką wiersza Moniki   f   odczytuje i ocenia zdarzenia przedstawione na
                                        Niewielskiej Jak zawiązać sznurowadła?  f   jest empatyczne (II 2, 9)
                                                                          zdjęciach (II 1; IV 9)
                ODCZUWAM MUZYKĘ       y y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Wie-  f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                        zabawa integrująca „Jestem wesoły, gdy...”
                                      y
                                                                           dopasowuje kolory do emocji, potrafi nazwać
                                        – nazywanie i określanie własnych uczuć
                                                                          stany emocjonalne (II 1, 4)
                                        i potrzeb
                                                                        f
                                                                           rozpoznaje części ciała (IV 14)
                                        wiórki do dziupli”
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 14–15)
                                                                           dostrzega zmiany charakteru muzyki: tempa
                                                                        f
                                        – nazywanie uczuć i emocji
                                                                          i wysokości dźwięku (IV 7)
                    Zajęcia główne    y  dopasowanie ciepłych i zimnych kolorów   f   wyraża stany emocjonalne (II 4; IV 1)
                                                                           słucha muzyki poważnej w skupieniu (IV 7)
                Piątek   I 5, 8; II 1, 2, 4; III 6;    y  wskazywanie prawej i lewej strony ręki  f   umie wypowiadać się w  różnych formach
                                                                        f
                                        do emocji
                    IV 1, 5, 7, 8, 14
                                                                          plastycznych (IV 8)
                                      y  malowanie w rytmie muzyki (CD)  f   wypowiada się na temat pracy swojej i innych
                                      y  omówienie i wywieszenie prac     (II 2; III 6; IV 5)
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
                                                                        f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Piłka kreśli koło”  f   rysuje patykiem (IV 8)
                                        r
                    I 2, 4, 5; II 4; III 5;    y  ysowanie patykiem po piasku  f   wyraża ekspresję ruchem (I 4; II 4; IV 1)
                    IV 1, 8, 18       y  zabawa ruchowa „Tańczące promyczki” –   f   uczestniczy w  zorganizowanych zajęciach
                                        ekspresja ruchowa zgodna z opowieścią  gimnastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18