Page 13 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 13
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 11
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Lisek” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa badawcza „Jaki to kształt?” – roz- f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; poznawanie za pomocą dotyku f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
IV 2, 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw II (III 2)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 12) f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
– rysowanie pajacyka po śladzie f zauważa podobieństwa i różnice między obraz-
y zabawa ruchowa „Misie śpią, misie biegają” – kami (IV 12)
kształtowanie szybkości reakcji na komendę f współpracuje z innymi dziećmi (III 5, 7)
y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2 i ćw. 3, f rozpoznaje głoskę na początku wyrazu (IV 2)
s. 13) – rozwijanie sprawności grafomoto- f wymienia wyrazy rozpoczynające się od poda-
nej głoski (IV 2)
rycznej i spostrzegawczości wzrokowej f koloruje (I 7; IV 8)
A JAK ALFABET I 5, 7; III 2; IV 2, 4, 8, y y y poznanie pojęcia alfabet f poznaje wygląd litery A (IV 4)
zapoznanie z obrazem graficznym litery A
Zajęcia główne
dowiaduje się, czym jest alfabet (IV 4)
f
zabawa ruchowa „Spacerem po linie”
12, 19
potrafi uważnie postrzegać, aby zapamiętać,
f
co widzi (IV 12)
zabawa rozwijająca słuch fonematyczny
y y zabawa „Literka z patyczków” f uczestniczy w zabawach ruchowych, utrzymuje
„Gdzie słyszymy na początku a?”
Czwartek y y ćwiczenie artykulacyjne „Mówimy Aaa…” f dysponuje sprawnością rąk potrzebną do pisa-
równowagę (I 5)
wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 10
nia (I 7)
i ćw. 2, s. 11) – utrwalenie obrazu graficz-
nego litery A, kształtowanie analizy słucho- f nawiązuje kontakt z rówieśnikami (III 2)
rozróżnia poznaną literę (IV 4)
wej wyrazów f zwraca uwagę na ułożenie ust podczas artyku-
y zabawa w parach „Witaj, sąsiedzie” f lacji głoski (IV 2)
y zabawa dydaktyczna „Biegnąca kula” – po- poznaje wygląd sprzętu fotograficznego, intere-
dawanie słów zaczynających się głoską a f suje się sprzętami technicznymi (IV 19)
y prezentacja aparatu fotograficznego f wypowiada się w różnych formach plastycznych
y wykonanie ramki na zdjęcia (IV 8)
y omówienie i wystawa prac
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z chustą animacyjną „Burza na morzu”
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa ruchowa „Tor przeszkód”
Aktywność poranna y zabawa „Jacy jesteśmy” – wyrażanie emocji f wyraża i naśladuje emocje (II 4; IV 1)
i popołudniowa y zabawa umuzykalniająca „Raz, dwa, trzy f wygrywa i odtwarza rytm na instrumencie (IV 7)
I 7; II 1, 2, 7, 4, 9; – zagrasz ty” – wygrywanie prostych melo- f liczy w zakresie 1–10 (IV 15)
IV 1, 5, 7, 9, 15 dii na tamburynie f dysponuje sprawnością rąk potrzebną do prze-
y ćwiczenia poranne – Zestaw II wlekania sznurówki (I 7)
y przewlekanie sznurówki przez dziurki (KA, f mówiło o swoich emocjach (II 1, 7; IV 5)
k. 3) połączone z nauką wiersza Moniki f odczytuje i ocenia zdarzenia przedstawione na
Niewielskiej Jak zawiązać sznurowadła? f jest empatyczne (II 2, 9)
zdjęciach (II 1; IV 9)
ODCZUWAM MUZYKĘ y y zabawa orientacyjno-porządkowa „Wie- f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
zabawa integrująca „Jestem wesoły, gdy...”
y
dopasowuje kolory do emocji, potrafi nazwać
– nazywanie i określanie własnych uczuć
stany emocjonalne (II 1, 4)
i potrzeb
f
rozpoznaje części ciała (IV 14)
wiórki do dziupli”
f
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 14–15)
dostrzega zmiany charakteru muzyki: tempa
f
– nazywanie uczuć i emocji
i wysokości dźwięku (IV 7)
Zajęcia główne y dopasowanie ciepłych i zimnych kolorów f wyraża stany emocjonalne (II 4; IV 1)
słucha muzyki poważnej w skupieniu (IV 7)
Piątek I 5, 8; II 1, 2, 4; III 6; y wskazywanie prawej i lewej strony ręki f umie wypowiadać się w różnych formach
f
do emocji
IV 1, 5, 7, 8, 14
plastycznych (IV 8)
y malowanie w rytmie muzyki (CD) f wypowiada się na temat pracy swojej i innych
y omówienie i wywieszenie prac (II 2; III 6; IV 5)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Piłka kreśli koło” f rysuje patykiem (IV 8)
r
I 2, 4, 5; II 4; III 5; y ysowanie patykiem po piasku f wyraża ekspresję ruchem (I 4; II 4; IV 1)
IV 1, 8, 18 y zabawa ruchowa „Tańczące promyczki” – f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach
ekspresja ruchowa zgodna z opowieścią gimnastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)