Page 17 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe  •  15



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                         s. 26) – rysowanie szlaczków po śladzie;   f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                        wyszukiwanie i kolorowanie pól z literą o, O  f   stosuje różne techniki plastyczne (I 6; IV 8, 11)
                    Zajęcia główne    y  zapoznanie z obrazem graficznym litery O  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                           bierze udział w zabawach grupowych (I 6; III 5)
                    I 5, 6, 7, 8, 9; II 4; III 5;  y  zabawy utrwalające kształt litery  f
                    IV 2, 5, 4, 8, 11, 20  y  zabawa „Mali detektywi” – wskazywanie przed-  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        miotów, których nazwy zawierają głoskę o  f   umie poprawnie wykonać ćwiczenie graficzne
                O JAK OWOCE           y  określanie zawartości koszyków z warzy-  f   wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 24)
                                      y
                                                                          (I 7, 9; IV 8)
                                        – kolorowanie lub wyklejanie litery O
                                                                          nych (II 4; IV 8)
                                        wami i owocami
                                        r
                                        ozmowa o wyposażeniu sklepu warzywno-
                                      y
                                                                          IV 20)
                                        -owocowego i normach zachowania w sklepie  f   wie, jakie zasady obowiązują w sklepie (III 5;
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Wtorek                y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 25) –   f   interesuje się pisaniem (I 7, 9; IV 4, 8)
                                                                        f
                                        wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f
                                        rozpoczynają się głoską o
                                      y  urządzenie kącika tematycznego – przed-
                                        szkolnego sklepu
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
                                        r
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie litery O na piasku
                    I 2, 7, 9; III 5; IV 2,   y  szukanie okrągłych rzeczy w najbliższym
                    4, 8, 18            otoczeniu
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe z piłeczką  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa w parach „Poprowadzę cię”  f   uczestniczy chętnie w zabawach oddechowych
                    I 5, 6; III 1, 5, 8;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  (IV 2)
                    IV 2, 5, 8, 11, 12  y  wykonanie pracy plastycznej z wykorzysta-  f   współpracuje w parze (III 5, 8)
                                        niem liści (KA, k. 5)           f   stosuje różne techniki plastyczne (I 6; IV 8, 11)
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Sprytne stopy”  f   grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 27) –   f   wyjaśnia swój wybór (III 1; IV 5)
                                        wskazywanie niepasującego obrazka i uzasad-  f   słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
                                        nianie wyboru                   f   nie naraża się na niebezpieczeństwo ze strony
                                                                          przyrody (III 5; IV 18)
                                        wysłuchanie wiersza Iwony Rup Kasztan-
                JESIENNY SPACER  I 7, 9; II 11; III 5, 8;   y y  zebranie kasztanów, żołędzi i liści podczas   f   odgrywa role w zabawie (IV 1)
                    Zajęcia główne
                                      y
                                                                           zauważa piękno przyrody (II 11; IV 18)
                                        kowe zabawki
                                                                        f
                    IV 1, 3, 5, 8, 7, 11,
                                                                           rozwija zdolności manualne (I 7, 9; IV 8, 11)
                                        spaceru
                    15, 18
                                                                        f
                                                                           liczy obiekty (IV 15)
                                                                        f
                                        praca konstrukcyjna „Jesienne stworki”
                                                                           śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
                                                                        f
                                        zabawa matematyczna „Zaczarowane kasztany”
                                      y y  zabawa parateatralna „Jesienny teatrzyk”  f   słucha piosenki (IV 7)
                                                                           wykonuje układ ruchowy do piosenki z użyciem
                Środa                 y  ćwiczenie słuchowo-ruchowe „Muzyczny   rekwizytów (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        spacer po lesie”
                                      y  poznanie i nauka 1. zwrotki piosenki Jesienna   f   reaguje odpowiednio na dźwięki w muzyce
                                        wycieczka                         (IV 1, 7)
                                      y  zabawy ruchowe do piosenki z wykorzysta-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                           angażuje się w zabawę (I 6)
                                        niem kasztanów                  f   stosuje się do poleceń N. (III 8)
                                      y  ćwiczenie relaksacyjne         f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z bańkami mydlanymi – puszczanie
                    I 2, 5, 6; III 5, 8;    i odbijanie przez rękawiczki
                    IV 2, 18          y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                        niem „Kto ma więcej siły?”         uczestniczy chętnie w zabawach z przedmiotem
                    Aktywność poranna
                                        zabawa „Jesienne drzewa”
               CO NAM   i popołudniowa  y y y y  ćwiczenia oddechowe „Piórka”  f   odzwierciedla treść ruchem (IV 1)
                                                                          (I 5, 6)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                    I 5, 6, 8; IV 1, 2, 5, 11
                                                                        f
                                                                           grupuje obiekty (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Wietrzyk”
                                                                        f
               Czwartek   JESIEŃ NIESIE?  y y  lepienie z plasteliny jesiennych liści  f   lepi z plasteliny (I 6; IV 11)
                                        nauka jesiennej rymowanki z opowiadania
                                                                           recytuje z pamięci (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        Urszuli Piotrowskiej W poszukiwaniu skarbów
                                                                           potrafi uważnie postrzegać (III 8; IV 12)
                                                                        f
                                        jesieni
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22