Page 17 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 17
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 15
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
s. 26) – rysowanie szlaczków po śladzie; f koloruje (I 7, 9; IV 8)
wyszukiwanie i kolorowanie pól z literą o, O f stosuje różne techniki plastyczne (I 6; IV 8, 11)
Zajęcia główne y zapoznanie z obrazem graficznym litery O f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
bierze udział w zabawach grupowych (I 6; III 5)
I 5, 6, 7, 8, 9; II 4; III 5; y zabawy utrwalające kształt litery f
IV 2, 5, 4, 8, 11, 20 y zabawa „Mali detektywi” – wskazywanie przed- f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
miotów, których nazwy zawierają głoskę o f umie poprawnie wykonać ćwiczenie graficzne
O JAK OWOCE y określanie zawartości koszyków z warzy- f wypowiada się w różnych technikach plastycz-
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 24)
y
(I 7, 9; IV 8)
– kolorowanie lub wyklejanie litery O
nych (II 4; IV 8)
wami i owocami
r
ozmowa o wyposażeniu sklepu warzywno-
y
IV 20)
-owocowego i normach zachowania w sklepie f wie, jakie zasady obowiązują w sklepie (III 5;
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Wtorek y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 25) – f interesuje się pisaniem (I 7, 9; IV 4, 8)
f
wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
rozpoczynają się głoską o
y urządzenie kącika tematycznego – przed-
szkolnego sklepu
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie litery O na piasku
I 2, 7, 9; III 5; IV 2, y szukanie okrągłych rzeczy w najbliższym
4, 8, 18 otoczeniu
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe z piłeczką f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa w parach „Poprowadzę cię” f uczestniczy chętnie w zabawach oddechowych
I 5, 6; III 1, 5, 8; y ćwiczenia poranne – Zestaw IV (IV 2)
IV 2, 5, 8, 11, 12 y wykonanie pracy plastycznej z wykorzysta- f współpracuje w parze (III 5, 8)
niem liści (KA, k. 5) f stosuje różne techniki plastyczne (I 6; IV 8, 11)
y zabawa ruchowa rzutna „Sprytne stopy” f grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 27) – f wyjaśnia swój wybór (III 1; IV 5)
wskazywanie niepasującego obrazka i uzasad- f słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
nianie wyboru f nie naraża się na niebezpieczeństwo ze strony
przyrody (III 5; IV 18)
wysłuchanie wiersza Iwony Rup Kasztan-
JESIENNY SPACER I 7, 9; II 11; III 5, 8; y y zebranie kasztanów, żołędzi i liści podczas f odgrywa role w zabawie (IV 1)
Zajęcia główne
y
zauważa piękno przyrody (II 11; IV 18)
kowe zabawki
f
IV 1, 3, 5, 8, 7, 11,
rozwija zdolności manualne (I 7, 9; IV 8, 11)
spaceru
15, 18
f
liczy obiekty (IV 15)
f
praca konstrukcyjna „Jesienne stworki”
śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
f
zabawa matematyczna „Zaczarowane kasztany”
y y zabawa parateatralna „Jesienny teatrzyk” f słucha piosenki (IV 7)
wykonuje układ ruchowy do piosenki z użyciem
Środa y ćwiczenie słuchowo-ruchowe „Muzyczny rekwizytów (IV 1, 7)
f
spacer po lesie”
y poznanie i nauka 1. zwrotki piosenki Jesienna f reaguje odpowiednio na dźwięki w muzyce
wycieczka (IV 1, 7)
y zabawy ruchowe do piosenki z wykorzysta- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
angażuje się w zabawę (I 6)
niem kasztanów f stosuje się do poleceń N. (III 8)
y ćwiczenie relaksacyjne f
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z bańkami mydlanymi – puszczanie
I 2, 5, 6; III 5, 8; i odbijanie przez rękawiczki
IV 2, 18 y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem „Kto ma więcej siły?” uczestniczy chętnie w zabawach z przedmiotem
Aktywność poranna
zabawa „Jesienne drzewa”
CO NAM i popołudniowa y y y y ćwiczenia oddechowe „Piórka” f odzwierciedla treść ruchem (IV 1)
(I 5, 6)
ćwiczenia poranne – Zestaw IV
I 5, 6, 8; IV 1, 2, 5, 11
f
grupuje obiekty (IV 12)
zabawa ruchowa „Wietrzyk”
f
Czwartek JESIEŃ NIESIE? y y lepienie z plasteliny jesiennych liści f lepi z plasteliny (I 6; IV 11)
nauka jesiennej rymowanki z opowiadania
recytuje z pamięci (IV 2, 5)
f
Urszuli Piotrowskiej W poszukiwaniu skarbów
potrafi uważnie postrzegać (III 8; IV 12)
f
jesieni