Page 14 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14
12 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
tydzień 3: TO JESTEM JA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „To, co lubię” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa „Kolory” f ma poczucie sprawstwa (I 6; III 1)
I 5, 6, 7; III 1, 2, 3, 8; y ćwiczenia poranne – Zestaw III f słucha uważnie (III 8)
IV 8, 12 y nawlekanie koralików f rozpoznaje kolegów po opisie słownym (III 2)
y zagadki słowne „Czy wiesz, kto to jest?” f potrafi uważnie postrzegać (III 8; IV 12)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 16) – f wie, jak wygląda i kiedy obchodzi urodziny
ozdabianie ramki i rysowanie autoportretu (III 1, 3)
f rysuje swój portret (I 7; III 1; IV 8)
Zajęcia główne y y zapoznanie z pojęciem autoportret f wykazuje zainteresowanie malarstwem (IV 8, 19)
oglądanie autoportretów Stanisława
MÓJ PORTRET 8, 11, 16, 18, 19, 20 y zabawy: „Jesteśmy malarzami”, „Jak ja wyglą- f wie, co to jest autoportret (IV 2, 8)
III 5, 7; IV 2, 3, 5, 7,
wie, kto to jest malarz (IV 20)
f
Wyspiańskiego
dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
f
umie wypowiadać się w różnych technikach
dam?” – zwrócenie uwagi na własne cechy ze-
f
wnętrzne
plastycznych (IV 8)
s
y tworzenie autoportretów farbami plakato- f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
Poniedziałek y y omówienie i prezentacja prac f rozpoznaje pory roku (IV 2, 16, 18)
wymi podczas słuchania muzyki klasycznej
potrafi współdziałać w grupie (III 5, 7)
f
wykonywanie urodzinowych koron z kolo-
wie, jak należy zachować się na uroczystościach
f
(III 5, 7)
rowego papieru z uwzględnieniem pór roku
y wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty f rozumie ogólny sens recytowanego wiersza (IV 3)
Gellner Urodziny f wykonuje proste kompozycje (IV 8, 11)
y pogadanka na temat urodzin f śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
y wspólne przygotowywanie torcików i śpie- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
wanie urodzinowej piosenki f rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
(II 11; IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa w parach „Taczki”
s
I 2, 5; II 11; III 5; y pacer po ogrodzie połączony z obserwacją
IV 18 przyrody
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Słońce i deszcz” f uczestniczy w zajęciach grupowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa naśladowcza „Lusterko” f naśladuje ruchy kolegi (IV 1)
I 5, 6, 7, 9; II 3; y ćwiczenia poranne – Zestaw III f współpracuje w parze (III 5, 8)
III 1, 5, 8; IV 1, 8, 11, y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2, f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
12, 15 s. 18) – doskonalenie sprawności grafomoto- f koloruje (I 7, 9; IV 8)
rycznej, umiejętności liczenia i spostrzegaw- f zauważa podobieństwa i różnice między obraz-
czości wzrokowej f liczy i podaje wynik liczenia (IV 15)
kami (IV 12)
JEDEN, CZYLI WYJĄTKOWY Zajęcia główne y y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 3 i ćw. 4, f lepi z plasteliny (I 6; IV 11)
lepienie cyfry 1 z plasteliny
y
dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
zabawa ruchowa bieżna „Budujemy mur”
y
f
(IV 2)
s. 19) – rozwijanie analizy słuchowej i spraw-
ności grafomotorycznej
zna cyfrę 1 (IV 15)
f
odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
f
ćwiczenie ułatwiające zapamiętanie kształtu
rozróżnia obiekty na kostce (IV 12, 15)
f
i zapisu cyfry 1
I 5, 8; III 2, 8;
IV 2, 8, 11, 12, 15
odpowiada na pytania (IV 2)
f
słuchanie i omówienie wiersza Co jest jedno?
wie, ile ma rodzeństwa (III 2)
y y zabawa w parach z kostką do gry f słucha recytacji wiersza (IV 3)
f
Wtorek y y zabawa ruchowa „Skaczące jedynki” f rozróżnia obiekty (IV 12)
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 17) –
stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
f
kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry,
rysowanie palcem f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V f rysuje cyfrę palcem i patykiem na piasku (I 7;
IV 8)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie cyfry 1 na piasku f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
I 2, 5, 7; III 5, 8; y zabawa z piłką w parach – rzuty naprzemienne
IV 8, 18