Page 14 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 14

12  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień


          tydzień 3: TO JESTEM JA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „To, co lubię”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa „Kolory”                f   ma poczucie sprawstwa (I 6; III 1)
                  I 5, 6, 7; III 1, 2, 3, 8;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   słucha uważnie (III 8)
                  IV 8, 12          y  nawlekanie koralików           f   rozpoznaje kolegów po opisie słownym (III 2)
                                    y  zagadki słowne „Czy wiesz, kto to jest?”  f   potrafi uważnie postrzegać (III 8; IV 12)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 16) –   f   wie, jak wygląda i kiedy obchodzi urodziny
                                      ozdabianie ramki i rysowanie autoportretu  (III 1, 3)
                                                                      f   rysuje swój portret (I 7; III 1; IV 8)
                  Zajęcia główne    y y  zapoznanie z pojęciem autoportret  f   wykazuje zainteresowanie malarstwem (IV 8, 19)
                                      oglądanie autoportretów Stanisława
               MÓJ PORTRET  8, 11, 16, 18, 19, 20   y  zabawy: „Jesteśmy malarzami”, „Jak ja wyglą-  f   wie, co to jest autoportret (IV 2, 8)
                  III 5, 7; IV 2, 3, 5, 7,
                                                                          wie, kto to jest malarz (IV 20)
                                                                      f
                                      Wyspiańskiego
                                                                          dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
                                                                      f
                                                                          umie wypowiadać się w różnych technikach
                                      dam?” – zwrócenie uwagi na własne cechy ze-
                                                                      f
                                      wnętrzne
                                                                        plastycznych (IV 8)
                                      s
                                    y  tworzenie autoportretów farbami plakato-  f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
               Poniedziałek         y y  omówienie i prezentacja prac  f   rozpoznaje pory roku (IV 2, 16, 18)
                                      wymi podczas słuchania muzyki klasycznej
                                                                          potrafi współdziałać w grupie (III 5, 7)
                                                                      f
                                      wykonywanie urodzinowych koron z kolo-
                                                                          wie, jak należy zachować się na uroczystościach
                                                                      f
                                                                        (III 5, 7)
                                      rowego papieru z uwzględnieniem pór roku
                                    y  wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty   f   rozumie ogólny sens recytowanego wiersza (IV 3)
                                      Gellner Urodziny                f   wykonuje proste kompozycje (IV 8, 11)
                                    y  pogadanka na temat urodzin     f   śpiewa piosenkę w grupie (IV 7)
                                    y  wspólne przygotowywanie torcików i śpie-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      wanie urodzinowej piosenki      f   rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
                                                                        (II 11; IV 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa w parach „Taczki”
                                      s
                  I 2, 5; II 11; III 5;   y  pacer po ogrodzie połączony z obserwacją
                  IV 18               przyrody
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Słońce i deszcz”  f   uczestniczy w zajęciach grupowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa naśladowcza „Lusterko”  f   naśladuje ruchy kolegi (IV 1)
                  I 5, 6, 7, 9; II 3;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   współpracuje w parze (III 5, 8)
                  III 1, 5, 8; IV 1, 8, 11,  y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,     f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                  12, 15              s. 18) – doskonalenie sprawności grafomoto-  f   koloruje (I 7, 9; IV 8)
                                      rycznej, umiejętności liczenia i spostrzegaw-  f   zauważa podobieństwa i różnice między obraz-
                                      czości wzrokowej                f   liczy i podaje wynik liczenia (IV 15)
                                                                        kami (IV 12)
               JEDEN, CZYLI WYJĄTKOWY  Zajęcia główne  y y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 3 i ćw. 4,    f   lepi z plasteliny (I 6; IV 11)
                                      lepienie cyfry 1 z plasteliny
                                    y
                                                                          dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
                                      zabawa ruchowa bieżna „Budujemy mur”
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 2)
                                      s. 19) – rozwijanie analizy słuchowej i spraw-
                                      ności grafomotorycznej
                                                                          zna cyfrę 1 (IV 15)
                                                                      f
                                                                          odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
                                                                      f
                                      ćwiczenie ułatwiające zapamiętanie kształtu
                                                                          rozróżnia obiekty na kostce (IV 12, 15)
                                                                      f
                                      i zapisu cyfry 1
                  I 5, 8; III 2, 8;
                  IV 2, 8, 11, 12, 15
                                                                          odpowiada na pytania (IV 2)
                                                                      f
                                      słuchanie i omówienie wiersza Co jest jedno?
                                                                          wie, ile ma rodzeństwa (III 2)
                                    y y  zabawa w parach z kostką do gry  f   słucha recytacji wiersza (IV 3)
                                                                      f
               Wtorek               y y  zabawa ruchowa „Skaczące jedynki”  f   rozróżnia obiekty (IV 12)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 17) –
                                                                          stosuje różne techniki plastyczne (IV 8, 11)
                                                                      f
                                      kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry,
                                      rysowanie palcem                f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V  f   rysuje cyfrę palcem i patykiem na piasku (I 7;
                                                                        IV 8)
                                      r
                  Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie cyfry 1 na piasku   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                  I 2, 5, 7; III 5, 8;   y  zabawa z piłką w parach – rzuty naprzemienne
                  IV 8, 18
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19