Page 16 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Głowa, ramiona…” f dba o porządek w miejscu pracy (I 7)
I 5, 6, 7, 8; III 2, 5; y wykonanie pracy plastyczno-technicznej na f współdziała w zespole (III 2, 5)
OTO JA! IV 2, 5, 8 y obienie zdjęć f wypowiada się na temat własnej pracy (IV 2, 5, 8)
dużym arkuszu
r
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
y omówienie pracy f właściwie zachowuje się w ogrodzie (III 5; IV 18)
Piątek Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI f bierze udział w rywalizacji (II 8; III 5)
zabawa „Czarodziejska lina”
I 5; II 8; III 5; IV 18 y y zabawa skoczna „Kto dalej?”
tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca spostrzegawczość f posługuje się nożyczkami (I 7)
i popołudniowa „Jesienne memory” – wycinanie kartoników f grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
I 5, 7; III 5; IV 12, 15 (KA, k. 4) f porównuje szacunkowo liczebności zbiorów
y opowieść ruchowa „Jesienią w parku” (IV 15)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f przelicza elementy zbiorów (IV 15)
y zabawy matematyczne: „Czego jest więcej?”, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
„W moich koszykach” f przestrzega ustalonych zasad w zabawie (III 5)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f doskonali sprawność manualną (I 7)
„Kolorowe latawce” f rozpoznaje pory roku (IV 16, 18)
f przyporządkowuje ubiór do pory roku (IV 12, 18)
Zajęcia główne y przypomnienie wiadomości na temat pór f wyklucza niepasujące obiekty (IV 12)
roku
I 5, 6, 7; III 5, 8; y dopasowywanie ubrań do odpowiedniej f uważnie słucha tekstu czytanego (III 8; IV 3)
DARY JESIENI 12, 15, 16, 18 y zabawa „Co tu nie pasuje?” f potrafi wypowiadać się w różnych technikach
IV 2, 3, 5, 7, 8, 11,
pory roku
plastycznych (I 6; IV 8, 11)
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
f
y
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
y zabawa ruchowa przy muzyce f wypowiada się w zrozumiały sposób na dany
temat (IV 2, 5)
Poniedziałek y omówienie treści utworu f doskonali techniki plastyczne (IV 8)
skiej W poszukiwaniu skarbów jesieni
liczy obiekty (IV 15)
f
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 22–23)
y
zaczyna orientować się w zasadach zdrowego
f
– wskazywanie na oznaki jesieni, koloro-
żywienia (III 5)
wanie liści
r
y ozmowa kierowana dotycząca ulubionych f śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (IV 7)
rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
f
owoców (IV 2, 18)
y przeliczanie owoców w koszykach f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 23) f obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
– porównywanie liczebności zbiorów
y wspólne spożywanie jesiennych owoców
i śpiewanie piosenek o jabłkach
s
Zajęcia w ogrodzie y pacer po ogrodzie i obserwacja drzew
I 2; II 11; III 5; y esiennie bukiety – układanie kompozycji
j
IV 11, 18 z liści
O JAK Aktywność poranna y ćwiczenia artykulacyjne f wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mo-
i popołudniowa
zabawa słowna „Coś na o”
wy (IV 2)
y
doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
ćwiczenia poranne – Zestaw IV
I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, 8
y
f
Wtorek OWOCE y wykonanie farbami plakatowymi pracy pla- f podaje słowa na głoskę o (IV 2)
zna literę O (IV 4)
stycznej z wizerunkiem litery O
f
zabawa „Balonik”
wypowiada się na dany temat (IV 2, 5)
y
f