Page 16 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 16

14  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  zabawa ruchowa „Głowa, ramiona…”  f   dba o porządek w miejscu pracy (I 7)
                  I 5, 6, 7, 8; III 2, 5;    y  wykonanie pracy plastyczno-technicznej na   f   współdziała w zespole (III 2, 5)
               OTO JA!  IV 2, 5, 8  y  obienie zdjęć                  f   wypowiada się na temat własnej pracy (IV 2, 5, 8)
                                      dużym arkuszu
                                      r
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                    y  omówienie pracy                f   właściwie zachowuje się w ogrodzie (III 5; IV 18)
               Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI  f   bierze udział w rywalizacji (II 8; III 5)
                                      zabawa „Czarodziejska lina”
                  I 5; II 8; III 5; IV 18  y y  zabawa skoczna „Kto dalej?”




          tydzień 4: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE



           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca spostrzegawczość     f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                  i popołudniowa      „Jesienne memory” – wycinanie kartoników   f   grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
                  I 5, 7; III 5; IV 12, 15  (KA, k. 4)                f   porównuje szacunkowo liczebności zbiorów
                                    y  opowieść ruchowa „Jesienią w parku”  (IV 15)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   przelicza elementy zbiorów (IV 15)
                                    y  zabawy matematyczne: „Czego jest więcej?”,   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      „W moich koszykach”             f   przestrzega ustalonych zasad w zabawie (III 5)
                                    y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   doskonali sprawność manualną (I 7)
                                      „Kolorowe latawce”              f   rozpoznaje pory roku (IV 16, 18)
                                                                      f   przyporządkowuje ubiór do pory roku (IV 12, 18)
                  Zajęcia główne    y  przypomnienie wiadomości na temat pór   f   wyklucza niepasujące obiekty (IV 12)
                                      roku
                  I 5, 6, 7; III 5, 8;    y  dopasowywanie ubrań do odpowiedniej   f   uważnie słucha tekstu czytanego (III 8; IV 3)
               DARY JESIENI  12, 15, 16, 18  y  zabawa „Co tu nie pasuje?”  f   potrafi wypowiadać się w różnych technikach
                  IV 2, 3, 5, 7, 8, 11,
                                      pory roku
                                                                        plastycznych (I 6; IV 8, 11)
                                                                          formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                      f
                                    y
                                      wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                    y  zabawa ruchowa przy muzyce     f   wypowiada się w zrozumiały sposób na dany
                                                                        temat (IV 2, 5)
               Poniedziałek         y  omówienie treści utworu        f   doskonali techniki plastyczne (IV 8)
                                      skiej W poszukiwaniu skarbów jesieni
                                                                          liczy obiekty (IV 15)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 22–23)
                                    y
                                                                          zaczyna orientować się w zasadach zdrowego
                                                                      f
                                      – wskazywanie na oznaki jesieni, koloro-
                                                                        żywienia (III 5)
                                      wanie liści
                                      r
                                    y  ozmowa kierowana dotycząca ulubionych   f   śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (IV 7)
                                                                          rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
                                                                      f
                                      owoców                            (IV 2, 18)
                                    y  przeliczanie owoców w koszykach  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 23)   f   obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
                                      – porównywanie liczebności zbiorów
                                    y  wspólne spożywanie jesiennych owoców
                                      i śpiewanie piosenek o jabłkach
                                      s
                  Zajęcia w ogrodzie  y  pacer po ogrodzie i obserwacja drzew
                  I 2; II 11; III 5;     y  esiennie bukiety – układanie kompozycji
                                      j
                  IV 11, 18           z liści
             O JAK   Aktywność poranna   y  ćwiczenia artykulacyjne   f   wykonuje ćwiczenia usprawniające narządy mo-
                  i popołudniowa
                                      zabawa słowna „Coś na o”
                                                                        wy (IV 2)
                                    y
                                                                          doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                  I 5, 7, 9; IV 2, 4, 5, 8
                                    y
                                                                      f
             Wtorek   OWOCE         y  wykonanie farbami plakatowymi pracy pla-  f   podaje słowa na głoskę o (IV 2)
                                                                          zna literę O (IV 4)
                                      stycznej z wizerunkiem litery O
                                                                      f
                                      zabawa „Balonik”
                                                                          wypowiada się na dany temat (IV 2, 5)
                                    y
                                                                      f
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21