Page 18 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18

16  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Wrzesień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  ozmowa „Co lubię robić w parku jesienią?”  f   formułuje dłuższe wypowiedzi na podany temat
                                      r
                  I 5, 6, 7, 8, 9; III 5, 8;    y  ozmowa kierowana o jesiennych darach  (IV 2, 5)
                                      r
                  IV 2, 3, 5, 8, 12, 18  y  zabawa z chustą animacyjną „Ruch liści”  f   rozróżnia obiekty (IV 12)
                                    y  prezentacja i omówienie plansz przedsta-  f   zna gatunki drzew z najbliższego otoczenia (IV 18)
                                      wiających drzewa                f   uczestniczy w zabawach grupowych (I 5, 6; III 5)
               CO NAM JESIEŃ NIESIE  y  wysłuchanie i omówienie treści wiersza Iwony   f   dba o porządek (I 7)
                                                                          doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 28) –
                                                                      f
                                    y
                                      rysowanie linii, nazywanie drzew
                                                                          słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
                                      zabawa „Gdzie mieszka owoc?” – dopasowy-
                                                                      f
                                                                          jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                      wanie owoców drzew do liści
                                                                      f
                                                                          rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
                                      praca techniczna „Kasztanowe pajęczynki”
                                                                      f
                                    y
                                                                        (IV 18)
                                    y
                                      Rup Jesienna malarka
                                                                          obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
                                                                      f
                                      kach i wycinanie powstałych szablonów
                                                                          bierze udział w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                      f
               Czwartek             y  odrysowywanie dłoni na kolorowych kart-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      przyozdabianie dużej sylwety drzewa wy-
                                                                          odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
                                    y
                                                                      f
                                      ciętymi kształtami i odbijanie liści poma-
                                                                        kami (II 3; III 2, 5)
                                      lowanych farbą
                                    y  zabawa ruchowa „Spadające liście”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja drzew podczas spaceru po ogrodzie
                  I 5, 8, 9; II 3, 11;    y  zabawa ruchowa „Jesienny berek”
                  III 2, 5; IV 18
                  Aktywność poranna   y  zagadki „Co jest w koszyku?”  f   rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne (IV 5)
                  i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 29) –   f   uczestniczy w zabawach grupowych (I 5, 6; III 5)
                  I 5, 6, 7; II 4; III 5,   rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,   f   zna pory roku (IV 16, 18)
                  8, 9; IV 5, 8, 9, 16,   porównywanie oznaczeń i nalepianie zgod-  f   zwraca uwagę na estetykę pracy (I 7)
                  12, 18              nie z nimi                      f   klasyfikuje obiekty (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   wypowiada się swobodnie (III 9; IV 2, 5)
               Z KOSZYKIEM PRZEZ OGRÓD  Zajęcia główne  y  ozdabianie słoików jesiennymi wzorkami   f   mówi w zrozumiały sposób na podany temat
                                      zabawa w kręgu „Dokończ zdanie: Wiem,
                                                                          jest spostrzegawcze (IV 12)
                                    y
                                                                      f
                                                                          porównuje i dopasowuje znaki (IV 9, 12)
                                      że jest już jesień, ponieważ…”
                                                                      f
                                      z plasteliny
                                                                        (IV 2)
                                                                          rozumie polecenia (III 8)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Zajączki”
                                    y
                                                                      f
                                                                          wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                                                                      f
                                      grupowanie warzyw i owoców, wkładanie
                                    y
                                                                        nych (II 4; IV 8)
                                      do koszyków
                  I 5, 7, 8, 9; III 8, 9;
                                      zagadki słowne „Co to jest?”
                  IV 2, 5, 18
                                    y
                                                                          zna warzywa, wskazuje części jadalne (IV 2, 5, 18)
                                                                      f
                                      prezentacja plansz przedstawiających rośliny
                                    y
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                      z uwzględnieniem części składowych  f   potrafi prowadzić dialog (III 9)
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
               Piątek               y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 30) –   f   wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 9)
                                      wskazywanie części jadalnej warzyw
                                    y  lepienie z masy solnej ulubionego warzywa  f   przestrzega zasad zachowania się w ogrodzie
                                                                        (III 5; IV 18)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Jesienny dywanik” – zbieranie i układanie
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 18  liści
                                    y  zabawa ruchowa „Zapasy dla wiewiórki”
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23