Page 18 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 18
16 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y ozmowa „Co lubię robić w parku jesienią?” f formułuje dłuższe wypowiedzi na podany temat
r
I 5, 6, 7, 8, 9; III 5, 8; y ozmowa kierowana o jesiennych darach (IV 2, 5)
r
IV 2, 3, 5, 8, 12, 18 y zabawa z chustą animacyjną „Ruch liści” f rozróżnia obiekty (IV 12)
y prezentacja i omówienie plansz przedsta- f zna gatunki drzew z najbliższego otoczenia (IV 18)
wiających drzewa f uczestniczy w zabawach grupowych (I 5, 6; III 5)
CO NAM JESIEŃ NIESIE y wysłuchanie i omówienie treści wiersza Iwony f dba o porządek (I 7)
doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 28) –
f
y
rysowanie linii, nazywanie drzew
słucha tekstu literackiego (III 8; IV 3)
zabawa „Gdzie mieszka owoc?” – dopasowy-
f
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
wanie owoców drzew do liści
f
rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
praca techniczna „Kasztanowe pajęczynki”
f
y
(IV 18)
y
Rup Jesienna malarka
obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
f
kach i wycinanie powstałych szablonów
bierze udział w zabawach ruchowych (I 5, 8)
f
Czwartek y odrysowywanie dłoni na kolorowych kart- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
przyozdabianie dużej sylwety drzewa wy-
odczuwa radość ze wspólnej zabawy z rówieśni-
y
f
ciętymi kształtami i odbijanie liści poma-
kami (II 3; III 2, 5)
lowanych farbą
y zabawa ruchowa „Spadające liście”
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja drzew podczas spaceru po ogrodzie
I 5, 8, 9; II 3, 11; y zabawa ruchowa „Jesienny berek”
III 2, 5; IV 18
Aktywność poranna y zagadki „Co jest w koszyku?” f rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne (IV 5)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 29) – f uczestniczy w zabawach grupowych (I 5, 6; III 5)
I 5, 6, 7; II 4; III 5, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, f zna pory roku (IV 16, 18)
8, 9; IV 5, 8, 9, 16, porównywanie oznaczeń i nalepianie zgod- f zwraca uwagę na estetykę pracy (I 7)
12, 18 nie z nimi f klasyfikuje obiekty (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f wypowiada się swobodnie (III 9; IV 2, 5)
Z KOSZYKIEM PRZEZ OGRÓD Zajęcia główne y ozdabianie słoików jesiennymi wzorkami f mówi w zrozumiały sposób na podany temat
zabawa w kręgu „Dokończ zdanie: Wiem,
jest spostrzegawcze (IV 12)
y
f
porównuje i dopasowuje znaki (IV 9, 12)
że jest już jesień, ponieważ…”
f
z plasteliny
(IV 2)
rozumie polecenia (III 8)
zabawa ruchowa skoczna „Zajączki”
y
f
wypowiada się w różnych technikach plastycz-
f
grupowanie warzyw i owoców, wkładanie
y
nych (II 4; IV 8)
do koszyków
I 5, 7, 8, 9; III 8, 9;
zagadki słowne „Co to jest?”
IV 2, 5, 18
y
zna warzywa, wskazuje części jadalne (IV 2, 5, 18)
f
prezentacja plansz przedstawiających rośliny
y
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
z uwzględnieniem części składowych f potrafi prowadzić dialog (III 9)
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
Piątek y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 30) – f wykazuje sprawność fizyczną (I 5, 9)
wskazywanie części jadalnej warzyw
y lepienie z masy solnej ulubionego warzywa f przestrzega zasad zachowania się w ogrodzie
(III 5; IV 18)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII
Zajęcia w ogrodzie y „Jesienny dywanik” – zbieranie i układanie
I 5, 8, 9; III 5; IV 18 liści
y zabawa ruchowa „Zapasy dla wiewiórki”