Page 15 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 13
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „W prawo, w lewo” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawy naśladowcze: „Co mam robić?”, „Rób f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
I 5; III 1; IV 14 to, co ja” f naśladuje ruchy kolegi (IV 1)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f dokonuje samooceny (III 1)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 20) f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
– dokonywanie samooceny umiejętności f słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
y zabawa na czworakach „Wyścigi z przeszko- f umie wypowiadać się w różnych technikach
plastycznych (IV 8, 11)
dami” f dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
NOWE UMIEJĘTNOŚCI III 1, 8; IV 1, 3, 5, 7, y y słuchanie opowiadania Niespodzianka dla f potrafi zagrać na instrumentach i przedmiotach
ozmowa kierowana o umiejętnościach każ-
Zajęcia główne
r
y
dego dziecka
8, 11, 18
codziennego użytku (IV 7)
mamy
kojarzy dźwięk z przypisanym do niego ruchem
f
(IV 1, 7)
graficzne przedstawienie mocnych stron
dzieci
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
współpracuje w zespole (III 5)
rozmowa wprowadzająca na temat: „Do czego
f
y y zabawa „Jaki to rytm?” f rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 7, 18)
Środa y ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem przed- f wznosi budowle z piasku (I 6; IV 11)
potrzebne są ludziom uszy?”
miotów codziennego użytku i instrumentów
perkusyjnych
y ćwiczenia słuchowo-ruchowe: „Każdy ruch
ma swój dźwięk”, „Jakie zwierzę słyszysz?”
y ćwiczenie relaksacyjne „Odpoczynek w lesie”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Gazetowa bitwa”
I 2, 6; III 5; IV 11, 18 y zabawy dowolne w piaskownicy
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe „Gasimy świecę” f stara się połączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
i popołudniowa y lepienie piłek z kolorowego wosku f reguluje swój oddech (IV 2)
I 5, 6; IV 2, 5, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw III f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
y zabawa „Gorąca piłka” f wznosi konstrukcje z klocków (I 6; IV 11)
y układanie domku z klocków f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
y y zabawa na czworakach „Koty się bawią” f opowiada o swojej ulubionej zabawce (III 1; IV 5)
słucha uważnie recytowanego wiersza (III 8; IV 3)
f
SKACZĄCA PIŁKA I 5, 6, 7, 9; III 1, 8; y y y ozmowa kierowana o ulubionych zabawkach f wypowiada się w zrozumiały sposób o swojej
Zajęcia główne
zabawa ruchowa „W górę i w dół”
koncentruje uwagę na działaniu plastycznym
r
(III 8; IV 8)
wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty
IV 2, 3, 5, 8, 11, 12
f
Gellner Piłka
pracy (IV 2, 5, 8)
r
uchowe przedstawienie treści utworu
r
rodzaju materiału plastycznego (I 6; IV 8, 11)
prezentacja i wystawa prac
y y ysowanie piłki f wykonuje kompozycje przestrzenne z różnego
dba o porządek w miejscu pracy (I 7)
Czwartek y y wykonanie piłki z wykorzystaniem balonów, f wskazuje różnice w obiektach (IV 12)
f
zabawa ruchowa „Uciekająca piłka”
jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
f
kaszy, piasku i włóczki
y prezentacja i omówienie prac f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
zachowuje się właściwie podczas zabaw w ogro-
f
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 21) dzie (I 5; III 5; IV 18)
– tworzenie rysunków na odbitych dłoniach
Trampolinka
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Powódź”
I 2, 5, 9; III 5; IV 18 y zabawa z użyciem szarf „Daleki rzut”
Aktywność poranna y zabawa relaksacyjna „Masażyki” f jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
współpracuje w parze (III 5, 8)
zabawa integrująca w kręgu
i popołudniowa
OTO JA! I 5, 9; II 2; III 5, 8; y y ćwiczenia poranne – Zestaw III f szanuje innych podczas zabawy (II 2; III 5)
f
zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, fotograf
IV 2
ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
y
patrzy!” f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
Piątek y y ćwiczenie logopedyczne usprawniające język f bierze udział w działaniach plastycznych (I 6;
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
zabawa ruchowa „Rzut w kręgle”
IV 8)