Page 15 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 15

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  13



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „W prawo, w lewo”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawy naśladowcze: „Co mam robić?”, „Rób   f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                    I 5; III 1; IV 14  to, co ja”                       f   naśladuje ruchy kolegi (IV 1)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   dokonuje samooceny (III 1)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 20)   f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
                                       – dokonywanie samooceny umiejętności  f   słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                      y  zabawa na czworakach „Wyścigi z przeszko-  f   umie wypowiadać się w różnych technikach
                                                                          plastycznych (IV 8, 11)
                                       dami”                            f   dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
                NOWE UMIEJĘTNOŚCI  III 1, 8; IV 1, 3, 5, 7,   y y  słuchanie opowiadania Niespodzianka dla   f   potrafi zagrać na instrumentach i przedmiotach
                                       ozmowa kierowana o umiejętnościach każ-
                    Zajęcia główne
                                       r
                                      y
                                       dego dziecka
                    8, 11, 18
                                                                          codziennego użytku (IV 7)
                                       mamy
                                                                           kojarzy dźwięk z przypisanym do niego ruchem
                                                                        f
                                                                          (IV 1, 7)
                                       graficzne przedstawienie mocnych stron
                                       dzieci
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                                                           współpracuje w zespole (III 5)
                                       rozmowa wprowadzająca na temat: „Do czego
                                                                        f
                                      y y  zabawa „Jaki to rytm?”       f   rozpoznaje odgłosy zwierząt (IV 7, 18)
                Środa                 y  ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem przed-  f   wznosi budowle z piasku (I 6; IV 11)
                                       potrzebne są ludziom uszy?”
                                       miotów codziennego użytku i instrumentów
                                       perkusyjnych
                                      y  ćwiczenia słuchowo-ruchowe: „Każdy ruch
                                       ma swój dźwięk”, „Jakie zwierzę słyszysz?”
                                      y  ćwiczenie relaksacyjne „Odpoczynek w lesie”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Gazetowa bitwa”
                    I 2, 6; III 5; IV 11, 18  y  zabawy dowolne w piaskownicy
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe „Gasimy świecę”  f   stara się połączyć przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                    i popołudniowa    y  lepienie piłek z kolorowego wosku  f   reguluje swój oddech (IV 2)
                    I 5, 6; IV 2, 5, 11  y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa „Gorąca piłka”          f   wznosi konstrukcje z klocków (I 6; IV 11)
                                      y  układanie domku z klocków      f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
                                      y y  zabawa na czworakach „Koty się bawią”  f   opowiada o swojej ulubionej zabawce (III 1; IV 5)
                                                                           słucha uważnie recytowanego wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                SKACZĄCA PIŁKA  I 5, 6, 7, 9; III 1, 8;   y y y  ozmowa kierowana o ulubionych zabawkach  f   wypowiada się w zrozumiały sposób o swojej
                    Zajęcia główne
                                       zabawa ruchowa „W górę i w dół”
                                                                           koncentruje uwagę na działaniu plastycznym
                                       r
                                                                          (III 8; IV 8)
                                       wysłuchanie i omówienie wiersza Doroty
                    IV 2, 3, 5, 8, 11, 12
                                                                        f
                                       Gellner Piłka
                                                                          pracy (IV 2, 5, 8)
                                       r
                                       uchowe przedstawienie treści utworu
                                       r
                                                                          rodzaju materiału plastycznego (I 6; IV 8, 11)
                                       prezentacja i wystawa prac
                                      y y  ysowanie piłki               f   wykonuje kompozycje przestrzenne z różnego
                                                                           dba o porządek w miejscu pracy (I 7)
                Czwartek              y y  wykonanie piłki z wykorzystaniem balonów,   f   wskazuje różnice w obiektach (IV 12)
                                                                        f
                                       zabawa ruchowa „Uciekająca piłka”
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
                                                                        f
                                       kaszy, piasku i włóczki
                                      y  prezentacja i omówienie prac   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                           zachowuje się właściwie podczas zabaw w ogro-
                                                                        f
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 21)   dzie (I 5; III 5; IV 18)
                                       – tworzenie rysunków na odbitych dłoniach
                                       Trampolinka
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Powódź”
                    I 2, 5, 9; III 5; IV 18  y  zabawa z użyciem szarf „Daleki rzut”
                    Aktywność poranna   y  zabawa relaksacyjna „Masażyki”  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 9)
                                                                           współpracuje w parze (III 5, 8)
                                       zabawa integrująca w kręgu
                    i popołudniowa
                OTO JA!  I 5, 9; II 2; III 5, 8;   y y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   szanuje innych podczas zabawy (II 2; III 5)
                                                                        f
                                       zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, fotograf
                    IV 2
                                                                           ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
                                      y
                                       patrzy!”                         f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                Piątek                y y  ćwiczenie logopedyczne usprawniające język  f   bierze udział w działaniach plastycznych (I 6;
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                       zabawa ruchowa „Rzut w kręgle”
                                                                          IV 8)
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20