Page 55 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 55
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 53
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami. Prezentacja projektu. Wyeksponowanie w sali do-
kumentacji projektu. Wykonanie latawca. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 2, 5, 6, 9; IV 1, 2, 5, 11
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków. Zabawa z latawcem.
obszary z podstawy programowej: III 2, 5; IV 1, 6, 11, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę i; kolorowanie w modelach
wyrazów kwadratów odpowiadających głosce i na czerwono. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
x Realizacja III etapu projektu. Zebranie i podsumowanie wiadomości zdobytych na temat liści, przedstawienie ich na
plakatach. Zaplanowanie punktu kulminacyjnego – prezentacji projektu. Wybór zagadnień, ułożenie przez dzieci pro-
gramu prezentacji, zgłaszanie się dzieci do prowadzenia poszczególnych jej etapów.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41. Dorysowywanie klocków po prawej i po lewej stronie budowli, rysowanie dowolnej
konstrukcji z klocków. Dopasowywanie zbioru do cyfry oznaczającej liczbę elementów w zbiorze. Kolorowanie listków
zgodnie z rytmem.
x Zabawa „Ułóż zdanie”. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko układa klocki, a drugie wypowiada zdanie, które za-
wiera tyle wyrazów, ile jest klocków. Potem następuje zmiana – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
x Zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Udźwignij ciężar” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Spotkanie z rodzicami.
Cele:
J kształtowanie umiejętności zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi
J doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami i dorosłymi
J rozwijanie zainteresowań światem przyrody
J kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne działania i czyny
J doskonalenie umiejętności pracy w zespole
J tworzenie warunków do współpracy z rodzicami
J rozwijanie sprawności manualnych.
Pomoce: papier kolorowy, klej, nożyczki, zszywacz, flamastry, wizytówki, model latawca z brystolu, sznurek.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie rodziców.
2. Prezentacja projektu. N. omawia zadania, które zostały wykonane w poszczególnych etapach projektu.
3. Wyeksponowanie w sali dokumentacji projektu: kolekcji, zebranych pytań, hipotez badawczych, uzyskanych odpowie-
dzi na postawione przez dzieci pytania, sprawozdań z wycieczki i ze spotkania z ekspertem.
4. Wykonanie latawca wspólnie z rodzicami. N. przekazuje model latawca. Rodzice wspólnie z dziećmi wycinają liście z pa-
pieru kolorowego i za pomocą zszywacza przyczepiają je do sznurka, tworząc barwny ogon latawca.
5. Dzieci piszą na latawcu flamastrem swoje imiona (mogą też skorzystać z wizytówek i nakleić je na latawiec).
6. Podziękowanie rodzicom za udział w spotkaniu.