Page 55 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 55

TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 53

Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami. Prezentacja projektu. Wyeksponowanie w sali do-
kumentacji projektu. Wykonanie latawca.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 2, 5, 6, 9; IV 1, 2, 5, 11
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków. Zabawa z latawcem.
  obszary z podstawy programowej: III 2, 5; IV 1, 6, 11, 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę i; kolorowanie w modelach

   wyrazów kwadratów odpowiadających głosce i na czerwono. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
x	 Realizacja III etapu projektu. Zebranie i podsumowanie wiadomości zdobytych na temat liści, przedstawienie ich na

   plakatach. Zaplanowanie punktu kulminacyjnego – prezentacji projektu. Wybór zagadnień, ułożenie przez dzieci pro-
   gramu prezentacji, zgłaszanie się dzieci do prowadzenia poszczególnych jej etapów.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41. Dorysowywanie klocków po prawej i po lewej stronie budowli, rysowanie dowolnej
   konstrukcji z klocków. Dopasowywanie zbioru do cyfry oznaczającej liczbę elementów w zbiorze. Kolorowanie listków
   zgodnie z rytmem.
x	 Zabawa „Ułóż zdanie”. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko układa klocki, a drugie wypowiada zdanie, które za-
   wiera tyle wyrazów, ile jest klocków. Potem następuje zmiana – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
x	 Zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Udźwignij ciężar” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Spotkanie z rodzicami.
Cele:
J	kształtowanie umiejętności zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi
J	doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami i dorosłymi
J	rozwijanie zainteresowań światem przyrody
J	kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne działania i czyny
J	doskonalenie umiejętności pracy w zespole
J	tworzenie warunków do współpracy z rodzicami
J	rozwijanie sprawności manualnych.

      Pomoce: papier kolorowy, klej, nożyczki, zszywacz, flamastry, wizytówki, model latawca z brystolu, sznurek.
Przebieg zajęć:
1.	 Przywitanie rodziców.
2.	 Prezentacja projektu. N. omawia zadania, które zostały wykonane w poszczególnych etapach projektu.
3.	 Wyeksponowanie w sali dokumentacji projektu: kolekcji, zebranych pytań, hipotez badawczych, uzyskanych odpowie-

   dzi na postawione przez dzieci pytania, sprawozdań z wycieczki i ze spotkania z ekspertem.
4.	 Wykonanie latawca wspólnie z rodzicami. N. przekazuje model latawca. Rodzice wspólnie z dziećmi wycinają liście z pa-

   pieru kolorowego i za pomocą zszywacza przyczepiają je do sznurka, tworząc barwny ogon latawca.
5.	 Dzieci piszą na latawcu flamastrem swoje imiona (mogą też skorzystać z wizytówek i nakleić je na latawiec).
6.	 Podziękowanie rodzicom za udział w spotkaniu.
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60