Page 53 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 53

TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 51

   N. wypowiada liczbę (od 2 do 5). Dzieci tworzą grupy o wskazanej liczbie osób. Każda grupa układa na podłodze kółka
   z kasztanów i ustawia się wokół swojej pracy. Gdy dzieci ponownie słyszą melodię refrenu, powracają do swobodnego
   marszu z kasztanami w dłoni.
5.	 Zabawa pożegnalna. Dzieci śpiewają Piosenkę na pożegnanie, wykonując układ ruchowy (zob. TYDZIEŃ 3, Środa).

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawy przyrodnicze – rozpoznawanie drzew po kształcie liścia.
x	 Zabawy z chustą animacyjną według propozycji dzieci.
x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

CZWARTEK   temat: Irena i irys.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie laurki dla eksperta. Układanie bukietów z liści zebranych na wyciecz-
ce. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia oddechowe. Wykonanie ludzików z kasztanów
i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11, 12, 18
Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Irena lubi irysy”. Zapoznanie dzieci z literą i,
I (omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 38, podawanie słów zawierających głoskę i, budowanie modeli wy-
razów irys i Irena). Zabawa ruchowa „Igła z nitką”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39.  ▶  2. Zajęcia plastyczne z udziałem
eksperta – „Jesienny liść”. Przywitanie eksperta. Rozmowa na temat liści. Przedstawienie budowy liścia. Zabawa ruchowa
„Wirujące liście”. Wykonanie pracy metodą stemplowania. Pożegnanie gościa.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 8

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Laurka dla eksperta – wykonanie pracy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
x	 Układanie bukietów z liści zebranych na wycieczce.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Zabawa „Kolorowe listki”. Dmuchanie listków z bibuły.
x	 Wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi według pomysłów dzieci.
x	 Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Irena lubi irysy.
Cele:
J	zapoznanie z literą i, I
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie obrazka
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
J	doskonalenie sprawności ruchowej.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58