Page 53 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 53
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 51
N. wypowiada liczbę (od 2 do 5). Dzieci tworzą grupy o wskazanej liczbie osób. Każda grupa układa na podłodze kółka
z kasztanów i ustawia się wokół swojej pracy. Gdy dzieci ponownie słyszą melodię refrenu, powracają do swobodnego
marszu z kasztanami w dłoni.
5. Zabawa pożegnalna. Dzieci śpiewają Piosenkę na pożegnanie, wykonując układ ruchowy (zob. TYDZIEŃ 3, Środa).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy przyrodnicze – rozpoznawanie drzew po kształcie liścia.
x Zabawy z chustą animacyjną według propozycji dzieci.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
CZWARTEK temat: Irena i irys.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie laurki dla eksperta. Układanie bukietów z liści zebranych na wyciecz-
ce. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia oddechowe. Wykonanie ludzików z kasztanów
i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11, 12, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Irena lubi irysy”. Zapoznanie dzieci z literą i,
I (omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 38, podawanie słów zawierających głoskę i, budowanie modeli wy-
razów irys i Irena). Zabawa ruchowa „Igła z nitką”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39. ▶ 2. Zajęcia plastyczne z udziałem
eksperta – „Jesienny liść”. Przywitanie eksperta. Rozmowa na temat liści. Przedstawienie budowy liścia. Zabawa ruchowa
„Wirujące liście”. Wykonanie pracy metodą stemplowania. Pożegnanie gościa.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Laurka dla eksperta – wykonanie pracy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
x Układanie bukietów z liści zebranych na wycieczce.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Kolorowe listki”. Dmuchanie listków z bibuły.
x Wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi według pomysłów dzieci.
x Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Irena lubi irysy.
Cele:
J zapoznanie z literą i, I
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie obrazka
J rozwijanie spostrzegawczości
J rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
J doskonalenie sprawności ruchowej.