Page 7 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 7
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ
tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek TRAMPOLINEK – NASZ PRZYJACIEL Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Poznajmy się” f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa y zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed- f umie radzić sobie w trudnych sytuacjach (II 5, 7)
I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5; f zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
IV 1, 8, 12, 14 szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi f nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne y lepienie z plasteliny na dowolny temat f lepi z plasteliny (I 7; IV 1)
I 5; II 5, 7; III 5; y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3 f potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
IV 1, 2, 5, 8, 12, 14 y zabawa równoważna „Noga lewa, noga f kontynuuje rytm (IV 12)
f rysuje określony wzór (I 7; IV 8)
prawa” f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
f formułuje dłuższe wypowiedzi, opowiada
Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy
– „Witamy Trampolinka” o zdarzeniach (IV 2, 5)
y swobodne wypowiedzi dzieci na temat f posługuje się językiem polskim w mowie
wakacji zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
y zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowa- f kreśli linię w labiryncie (IV 8, 12)
f wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
nie na sygnały
y zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa plastyczne (IV 1)
f myśli logicznie (IV 5)
Trampolina pięciolatka i sześciolatka f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2
Zajęcia plastyczne – „Trampolinek” zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
y pokaz wykonania pracy (I 5; III 5)
y realizacja k. 1 z KA
y omówienie i złożenie prac
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”
I 5; II 5, 7; III 5 y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego, omówienie zasad bezpieczeństwa
Wtorek BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Przywitaj się” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y zabawa w parach „Domino obrazkowe” (III 2)
I 5; II 2; III 2, 5, 8; y ćwiczenia poranne – Zestaw I
IV 1, 3, 9, 12 y praca plastyczna „Moje wakacje” z wyko- f współdziała podczas zabawy (III 5)
f dopasowuje takie same obrazki (IV 12)
Zajęcia główne rzystaniem wiersza Bożeny Formy f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 7, Wspomnienia z wakacji f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
12, 15 y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 5 f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
y zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki” f wykonuje pracę plastyczną (IV 1)
Zajęcia w ogrodzie f rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
I 2, 5; II 7; III 5 Zajęcia matematyczne – „Zabawki” f potrafi odczytać kod (IV 9)
y rozmowa na temat zabawy f wypowiada się swobodnie na bliski mu temat
y układanie obrazków z części
y liczenie elementów i porównywanie liczeb- (IV 2, 5)
f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
ności zbiorów f przelicza elementy zbioru (IV 15)
y zabawa ruchowa „Kolega – koleżanka”, f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
f reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
reagowanie na sygnały f dostrzega różnice i podobieństwa między ob-
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 4
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, razkami (IV 12)
Zestaw I f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
y zabawa „Złap piłkę” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
y zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem cji słownej i pokazu (I 5, 8)
f samodzielnie rozbiera się i ubiera (I 2)
zabawek ogrodowych f umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 7)