Page 7 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 7

PLAN PRACY
                                                                         WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                                        WRZESIEŃ

tydzień 1: MOJE PRZEDSZKOLE

Dzień /                                      Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                                            programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                                   do podstawy programowej

Poniedziałek  TRAMPOLINEK – NASZ PRZYJACIEL  Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Poznajmy się”          f	potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                                             i popołudniowa              y	zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed-  f	umie radzić sobie w trudnych sytuacjach (II 5, 7)
                                             I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5;                                                f	zna pomieszczenia w przedszkolu (III 2; IV 14)
                                             IV 1, 8, 12, 14               szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi     f	nie odchodzi samowolnie od grupy (III 5)
                                                                         y	ćwiczenia poranne – Zestaw I                f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                             Zajęcia główne              y	lepienie z plasteliny na dowolny temat      f	lepi z plasteliny (I 7; IV 1)
                                             I 5; II 5, 7; III 5;        y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3               f	potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
                                             IV 1, 2, 5, 8, 12, 14       y	zabawa równoważna „Noga lewa, noga          f	kontynuuje rytm (IV 12)
                                                                                                                       f	rysuje określony wzór (I 7; IV 8)
                                                                           prawa”                                      f	rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                                                                       f	formułuje dłuższe wypowiedzi, opowiada
                                                                         Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy
                                                                         – „Witamy Trampolinka”                          o zdarzeniach (IV 2, 5)
                                                                         y	swobodne wypowiedzi dzieci na temat         f	posługuje się językiem polskim w mowie

                                                                           wakacji                                       zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                                                         y	zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowa-   f	kreśli linię w labiryncie (IV 8, 12)
                                                                                                                       f	wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                                                           nie na sygnały
                                                                         y	zapoznanie z Kartami pracy z pakietu Nowa     plastyczne (IV 1)
                                                                                                                       f	myśli logicznie (IV 5)
                                                                           Trampolina pięciolatka i sześciolatka       f	przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                                                         y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2
                                                                         Zajęcia plastyczne – „Trampolinek”              zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                                                         y	pokaz wykonania pracy                         (I 5; III 5)
                                                                         y	realizacja k. 1 z KA
                                                                         y	omówienie i złożenie prac

                                             Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”
                                             I 5; II 5, 7; III 5         y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-

                                                                           wego, omówienie zasad bezpieczeństwa

Wtorek  BO W PRZEDSZKOLU JEST WESOŁO         Aktywność poranna           y	zabawa integracyjna „Przywitaj się”         f	odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                             i popołudniowa              y	zabawa w parach „Domino obrazkowe”            (III 2)
                                             I 5; II 2; III 2, 5, 8;     y	ćwiczenia poranne – Zestaw I
                                             IV 1, 3, 9, 12              y	praca plastyczna „Moje wakacje” z wyko-     f	współdziała podczas zabawy (III 5)
                                                                                                                       f	dopasowuje takie same obrazki (IV 12)
                                             Zajęcia główne                rzystaniem wiersza Bożeny Formy             f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                             I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 7,    Wspomnienia z wakacji                       f	szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                             12, 15                      y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 5               f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                         y	zabawa ruchowa „Skaczące piłeczki”          f	wykonuje pracę plastyczną (IV 1)
                                             Zajęcia w ogrodzie                                                        f	rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                                             I 2, 5; II 7; III 5         Zajęcia matematyczne – „Zabawki”              f	potrafi odczytać kod (IV 9)
                                                                         y	rozmowa na temat zabawy                     f	wypowiada się swobodnie na bliski mu temat
                                                                         y	układanie obrazków z części
                                                                         y	liczenie elementów i porównywanie liczeb-     (IV 2, 5)
                                                                                                                       f	rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                                           ności zbiorów                               f	przelicza elementy zbioru (IV 15)
                                                                         y	zabawa ruchowa „Kolega – koleżanka”,        f	porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                                                                                                       f	reaguje ruchem na sygnał dźwiękowy (IV 7)
                                                                           reagowanie na sygnały                       f	dostrzega różnice i podobieństwa między ob-
                                                                         y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 4
                                                                         Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,       razkami (IV 12)
                                                                         Zestaw I                                      f	bierze udział w organizowanych zajęciach ru-

                                                                         y	zabawa „Złap piłkę”                           chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                                         y	zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem         cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                                       f	samodzielnie rozbiera się i ubiera (I 2)
                                                                           zabawek ogrodowych                          f	umie radzić sobie w sytuacjach trudnych (II 7)
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12