Page 9 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 9

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 7

Dzień /                        Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                              programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                     do podstawy programowej

Piątek  CO ROBIĘ RANO?         Aktywność poranna           y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9               f	rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                               i popołudniowa              y	gra planszowa – wykazywanie aktywności      f	zauważa regularność i ją kontynuuje
                               I 5, 7, 9; II 8; III 5, 7;
                               IV 8, 12, 14                  w zespole                                     (IV 12)
                                                           y	ćwiczenia poranne – Zestaw I                f	potrafi pracować w zespole (III 5, 7)
                               Zajęcia główne              y	ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka”       f	panuje nad emocjami (II 8)
                               I 5, 8; III 9; IV 1, 2,                                                   f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                               5, 16                         – regulowanie siły i długości wydechu       f	reguluje oddech (I 9)
                                                           y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11            f	kreśli wzory po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                               Zajęcia w ogrodzie          y	zabawa orientacyjno-porządkowa              f	ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
                               I 5; II 3; III 2, 5
                                                             „Samochody”                                   wej (IV 5)
                                                           Zajęcia z wykorzystaniem historyjki obrazko-  f	formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
                                                           wej – „Poranek”
                                                           y	omówienie czynności przestawionych na         (IV 2, 5)
                                                                                                         f	poszerza słownictwo (IV 2)
                                                             obrazkach – KP1, s. 10                      f	rozwija logiczne myślenie (IV 5)
                                                           y	zagadki ruchowe                             f	posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
                                                           y	określanie pory dnia przedstawionej na ob-
                                                                                                           czasu (IV 16)
                                                             razku                                       f	wypowiada się swobodnie na różne tematy
                                                           y	rysowanie
                                                           Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,       (III 9)
                                                           Zestaw I                                      f	wyraża się w pracy plastycznej (IV 1)
                                                                                                         f	bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                                           y	zabawa z elementem rywalizacji
                                                             „Ciągnij linę”                                chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                                                                           cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                           y	zabawa bieżna „Berek kucany”                f	dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
                                                                                                           zabawy (III 5)
                                                                                                         f	czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)

tydzień 2: JA I TY TO MY

Dzień /                        Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                             Przewidywane osiągnięcia
Temat                              programowej                                                           dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                                     do podstawy programowej

Poniedziałek  W NASZEJ GRUPIE  Aktywność poranna           y	zabawa z wykorzystaniem wizytówek           f	potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
                               i popołudniowa                „Znajdź swoje imię”                         f	rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
                               I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7;                                                f	potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia
                               IV 2, 4, 11                 y	zabawa „Jaka to emocja?” – przedstawianie
                                                             i nazywanie emocji                            (IV 2, 4)
                               Zajęcia główne                                                            f	rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
                               I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9;  y	ćwiczenia poranne – Zestaw II               f	reaguje prawidłowo na pozytywne i negatywne
                               IV 1, 5, 14                 y	zabawa „Imiona” – rozpoznawanie
                                                                                                           uwagi (II 8)
                                                             po głosie                                   f	akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                                                           y	„Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA
                                                           y	zabawa równoważna „Kto potrafi?”              (III 5, 7)
                                                           Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji –         f	wykonuje składankę z papieru według instruk-
                                                           „Nasze emocje”
                                                           y	swobodne wypowiedzi dzieci na temat           cji (IV 11)
                                                                                                         f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                             ilustracji w KP1, s. 12–13                  f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                                                           y	odgrywanie scenek                           f	wypowiada się na temat ilustracji (IV 5)
                                                           y	zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, re-     f	wciela się w role i odgrywa scenki (IV 1)
                                                                                                         f	podejmuje chętnie dialog (III 9)
                                                             agowanie na sygnały                         f	rozumie znaczenie pojęć: empatia, przyjaciel
                                                           y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 12–13
                                                           Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy”       (III 1, 6)
                                                           y	wykonywanie autoportretów                   f	okazuje innym szacunek (III 1, 6)
                                                           y	tworzenie albumu z pracami dzieci           f	potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (III 2, 9)
                                                                                                         f	wyraża rzeczywistość w formie plastycznej

                                                                                                           (IV 1)
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14