Page 9 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 9
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 7
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Piątek CO ROBIĘ RANO? Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 9 f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
i popołudniowa y gra planszowa – wykazywanie aktywności f zauważa regularność i ją kontynuuje
I 5, 7, 9; II 8; III 5, 7;
IV 8, 12, 14 w zespole (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f potrafi pracować w zespole (III 5, 7)
Zajęcia główne y ćwiczenia oddechowe „Kolorowe piórka” f panuje nad emocjami (II 8)
I 5, 8; III 9; IV 1, 2, f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
5, 16 – regulowanie siły i długości wydechu f reguluje oddech (I 9)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 11 f kreśli wzory po śladzie (I 7, 9; IV 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa orientacyjno-porządkowa f ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazko-
I 5; II 3; III 2, 5
„Samochody” wej (IV 5)
Zajęcia z wykorzystaniem historyjki obrazko- f formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
wej – „Poranek”
y omówienie czynności przestawionych na (IV 2, 5)
f poszerza słownictwo (IV 2)
obrazkach – KP1, s. 10 f rozwija logiczne myślenie (IV 5)
y zagadki ruchowe f posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa
y określanie pory dnia przedstawionej na ob-
czasu (IV 16)
razku f wypowiada się swobodnie na różne tematy
y rysowanie
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (III 9)
Zestaw I f wyraża się w pracy plastycznej (IV 1)
f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
y zabawa z elementem rywalizacji
„Ciągnij linę” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
y zabawa bieżna „Berek kucany” f dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas
zabawy (III 5)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
tydzień 2: JA I TY TO MY
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Poniedziałek W NASZEJ GRUPIE Aktywność poranna y zabawa z wykorzystaniem wizytówek f potrafi współdziałać podczas zabawy (III 5)
i popołudniowa „Znajdź swoje imię” f rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
I 5, 9; II 1, 8; III 5, 7; f potrafi nazwać pierwszą literę swojego imienia
IV 2, 4, 11 y zabawa „Jaka to emocja?” – przedstawianie
i nazywanie emocji (IV 2, 4)
Zajęcia główne f rozpoznaje i nazywa emocje (II 1)
I 5; II 1; III 1, 2, 6, 9; y ćwiczenia poranne – Zestaw II f reaguje prawidłowo na pozytywne i negatywne
IV 1, 5, 14 y zabawa „Imiona” – rozpoznawanie
uwagi (II 8)
po głosie f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
y „Ślimak – pudełko” – wykonanie k. 2 z KA
y zabawa równoważna „Kto potrafi?” (III 5, 7)
Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – f wykonuje składankę z papieru według instruk-
„Nasze emocje”
y swobodne wypowiedzi dzieci na temat cji (IV 11)
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ilustracji w KP1, s. 12–13 f rozwija sprawność manualną (I 9)
y odgrywanie scenek f wypowiada się na temat ilustracji (IV 5)
y zabawa ruchowa „Razem jest wesoło”, re- f wciela się w role i odgrywa scenki (IV 1)
f podejmuje chętnie dialog (III 9)
agowanie na sygnały f rozumie znaczenie pojęć: empatia, przyjaciel
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 12–13
Zajęcia plastyczne – „Album naszej grupy” (III 1, 6)
y wykonywanie autoportretów f okazuje innym szacunek (III 1, 6)
y tworzenie albumu z pracami dzieci f potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (III 2, 9)
f wyraża rzeczywistość w formie plastycznej
(IV 1)