Page 11 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 11

TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9

Dzień /                Obszary z podstawy          Sposoby realizacji                              Przewidywane osiągnięcia
Temat                      programowej                                                            dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                              do podstawy programowej

Środa                  Zajęcia główne              y	zabawa pożegnalna – dotykanie się wska-      f	orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
                       Zajęcia w ogrodzie            zanymi częściami ciała                       f	przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                       I 5; III 5; IV 14
                                                   y	zabawa w berka                                 zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                                   y	zabawa „Części ciała”                          (III 5)
                                                   y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu

                                                     terenowego

Czwartek  JEDNA PIŁKA  Aktywność poranna           y	zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo-     f	rozpoznaje układ stóp: lewa – prawa (IV 14)
                       i popołudniowa                znawaniu układu stóp: lewa – prawa           f	rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
                       I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8,                                                 f	klasyfikuje przedmioty według podanych
                       12, 14                      y	kalkowanie dowolnych wzorów
                                                   y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                  kryteriów (IV 12)
                       Zajęcia główne              y	ustalenie obowiązków dyżurnych               f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                       I 7; II 3; III 2, 7; IV     y	ćwiczenie oddechowe „Piłeczki”               f	zna obowiązki dyżurnego (III 2, 5)
                       1, 8, 15                    y	zabawa z elementami równowagi                f	doskonali oddech (I 9)
                                                                                                  f	pomaga przygotować salę do zajęć i zabaw (I 7,
                       Zajęcia w ogrodzie            „Stopy witają się”
                       I 5, 7; II 3; III 2, 5;                                                      III 2)
                       IV 1                        Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką”        f	podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
                                                   y	kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wska-  f	posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-

                                                     zywanie zbioru jednoelementowego)              kowymi (IV 15)
                                                   y	poznanie obrazu graficznego liczby 1         f	zna cyfrę 1 (IV 15)
                                                                                                  f	wskazuje zbiór jednoelementowy (IV 15)
                                                     (kreślenie cyfry palcem, układanie jej       f	pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                                     z drucika)                                   f	wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
                                                   y	zabawa ruchowa „Jeden raz”
                                                   y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18               (III 2, 7)
                                                   Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”       f	respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
                                                   y	projektowanie znaczków i wspólne
                                                     wybieranie projektów z danego rodzaju          osób (III 7)
                                                                                                  f	wykonuje prace plastyczne (IV 1)
                                                   y	rysowanie patykiem na ziemi                  f	dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
                                                   y	zabawa „Złap piłkę”
                                                                                                    (III 5)
                                                                                                  f	rysuje na ziemi (I 7; IV 1)
                                                                                                  f	czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)

Piątek  DNI TYGODNIA   Aktywność poranna           y	ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk              f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                       i popołudniowa                „Kto potrafi?”                               f	rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
                       I 5, 9; IV 2, 14, 15                                                       f	przelicza elementy (IV 15)
                                                   y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19               f	wskazuje zbiory jednoelementowe (IV 15)
                       Zajęcia główne              y	ćwiczenia poranne – Zestaw II                f	rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                       I 5, 8; III 7, 8; IV 1,     y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21               f	posługuje się określeniami służącymi do wyra-
                       2, 3, 4, 5, 8, 12, 16       y	zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia
                                                                                                    żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
                       Zajęcia w ogrodzie            w używaniu określeń stosunków                f	słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                       I 4, 5, 6; IV 11, 18          przestrzennych                               f	wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
                                                   y	zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”       f	dostrzega rytm w powtarzających się dniach
                                                   Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego
                                                   – Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki         tygodnia (IV 12, 16)
                                                   Mazan                                          f	wypowiada się na temat obrazków (IV 5)
                                                   y	słuchanie i omówienie utworu                 f	nazywa przedstawione czynności (IV 2)
                                                   y	zabawa ruchowa „Dni tygodnia”                f	posługuje się określeniami czasu; wymienia
                                                   y	wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20
                                                   Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,        w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
                                                   Zestaw II                                      f	czyta globalnie (IV 4, 8)
                                                   y	zabawa „Gąski, gąski do domu”                f	rysuje zgodnie ze swoimi wyobrażeniami (I 7;
                                                   y	zabawy na wykorzystaniem sprzętu
                                                     terenowego                                     IV 1)
                                                   y	zabawy w piaskownicy – poznawanie            f	bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                     właściwości piasku
                                                                                                    ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                                                    instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                                                  f	wie o konieczności przebywania na świeżym
                                                                                                    powietrzu (I 4; IV 18)
                                                                                                  f	bada właściwości piasku (I 6; IV 11)
                                                                                                  f	bawi się, wykorzystując materiał naturalny
                                                                                                    (I 6; IV 18)
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16