Page 11 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 11
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 9
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa Zajęcia główne y zabawa pożegnalna – dotykanie się wska- f orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
Zajęcia w ogrodzie zanymi częściami ciała f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
I 5; III 5; IV 14
y zabawa w berka zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
y zabawa „Części ciała” (III 5)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Czwartek JEDNA PIŁKA Aktywność poranna y zabawa „Moje stopy” – ćwiczenia w rozpo- f rozpoznaje układ stóp: lewa – prawa (IV 14)
i popołudniowa znawaniu układu stóp: lewa – prawa f rysuje po śladzie (I 7; IV 8)
I 5, 7, 9; III 2, 5; IV 8, f klasyfikuje przedmioty według podanych
12, 14 y kalkowanie dowolnych wzorów
y ćwiczenia poranne – Zestaw II kryteriów (IV 12)
Zajęcia główne y ustalenie obowiązków dyżurnych f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 7; II 3; III 2, 7; IV y ćwiczenie oddechowe „Piłeczki” f zna obowiązki dyżurnego (III 2, 5)
1, 8, 15 y zabawa z elementami równowagi f doskonali oddech (I 9)
f pomaga przygotować salę do zajęć i zabaw (I 7,
Zajęcia w ogrodzie „Stopy witają się”
I 5, 7; II 3; III 2, 5; III 2)
IV 1 Zajęcia matematyczne – „Zabawa z piłką” f podejmuje zadania dyżurnego (III 2, 5)
y kształtowanie pojęcia liczby 1 (m.in. wska- f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
zywanie zbioru jednoelementowego) kowymi (IV 15)
y poznanie obrazu graficznego liczby 1 f zna cyfrę 1 (IV 15)
f wskazuje zbiór jednoelementowy (IV 15)
(kreślenie cyfry palcem, układanie jej f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
z drucika) f wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
y zabawa ruchowa „Jeden raz”
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 18 (III 2, 7)
Zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego” f respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych
y projektowanie znaczków i wspólne
wybieranie projektów z danego rodzaju osób (III 7)
f wykonuje prace plastyczne (IV 1)
y rysowanie patykiem na ziemi f dba o bezpieczeństwo w zabawach ruchowych
y zabawa „Złap piłkę”
(III 5)
f rysuje na ziemi (I 7; IV 1)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
Piątek DNI TYGODNIA Aktywność poranna y ćwiczenie rozmachowe mięśni rąk f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa „Kto potrafi?” f rozwija koordynację wzrokowo-ruchową (I 9)
I 5, 9; IV 2, 14, 15 f przelicza elementy (IV 15)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 19 f wskazuje zbiory jednoelementowe (IV 15)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
I 5, 8; III 7, 8; IV 1, y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 21 f posługuje się określeniami służącymi do wyra-
2, 3, 4, 5, 8, 12, 16 y zabawa „Jak to było?” – ćwiczenia
żania stosunków przestrzennych (IV 2, 14)
Zajęcia w ogrodzie w używaniu określeń stosunków f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
I 4, 5, 6; IV 11, 18 przestrzennych f wypowiada się na określony temat (IV 2, 5)
y zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” f dostrzega rytm w powtarzających się dniach
Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego
– Tygodniowa wyliczanka, wiersz Maciejki tygodnia (IV 12, 16)
Mazan f wypowiada się na temat obrazków (IV 5)
y słuchanie i omówienie utworu f nazywa przedstawione czynności (IV 2)
y zabawa ruchowa „Dni tygodnia” f posługuje się określeniami czasu; wymienia
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 20
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, w kolejności dni tygodnia (IV 2, 16)
Zestaw II f czyta globalnie (IV 4, 8)
y zabawa „Gąski, gąski do domu” f rysuje zgodnie ze swoimi wyobrażeniami (I 7;
y zabawy na wykorzystaniem sprzętu
terenowego IV 1)
y zabawy w piaskownicy – poznawanie f bierze udział w organizowanych zajęciach
właściwości piasku
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
f wie o konieczności przebywania na świeżym
powietrzu (I 4; IV 18)
f bada właściwości piasku (I 6; IV 11)
f bawi się, wykorzystując materiał naturalny
(I 6; IV 18)