Page 16 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 16
14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień
Dzień / Obszary z podstawy Sposoby realizacji Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Środa Zajęcia główne y układ ruchowy „Taniec liści” do piosenki f śpiewa piosenkę (IV 7)
Przepraszam w wersji instrumentalnej – f zna instrumenty: grzechotkę i trójkąt i gra
Zajęcia w ogrodzie CD, 4
I 2, 5; III 5; IV 2, 18 na nich (IV 7)
y zabawa z kasztanami f posługuje się materiałem przyrodniczym
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
w zabawach muzycznych (IV 7, 18)
pożegnanie) f wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
y rozpoznawanie drzew po kształcie liścia f rozpoznaje drzewa w najbliższym otoczeniu
y zabawy z chustą animacyjną
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu (IV 2, 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
terenowego
Czwartek IRENA I IRYS Aktywność poranna y wykonanie laurki dla eksperta f rozwija sprawność manualną (I 9)
i popołudniowa y układanie bukietów z liści zebranych na f kreśli dowolne wzory (IV 8)
I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11, f układa kompozycje z materiału naturalnego
12, 18 wycieczce
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV (I 6)
Zajęcia główne y zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; f reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, oddechowe f umie dokonać klasyfikacji przedmiotów (IV 12)
9, 18 y wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi f eksperymentuje z materiałem przyrodniczym
y zabawa bieżna „Ogonki”
Zajęcia w ogrodzie Przygotowanie do nauki czytania i pisania – (IV 1, 18)
I 5, 7; III 5; IV 8 „Irena lubi irysy” f konstruuje według własnych pomysłów (IV 11)
y zapoznanie dzieci z literą i, I: (omówienie f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, f wyróżnia głoskę i w nazwach (IV 2)
s. 38, podawanie słów zawierających f zna literę i, I (IV 4)
głoskę i, budowanie modeli wyrazów f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
irys i Irena) f czyta globalnie (IV 4)
y zabawa ruchowa „Igła z nitką” f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39 f używa zwrotów grzecznościowych podczas
Zajęcia plastyczne z udziałem eksperta – „Je-
sienny liść” wizyty gościa (III 4)
y przywitanie eksperta f uczestniczy w rozmowie na znany mu temat
y rozmowa na temat liści
y przedstawienie budowy liścia (III 9)
y zabawa ruchowa „Wirujące liście” f zna budowę liścia (IV 18)
y wykonanie pracy metodą stemplowania f wyraża ekspresję twórczą podczas prac
y pożegnanie gościa
y zabawa na zjeżdżalni plastycznych (IV 1)
y rysowanie kredą na chodniku f kreśli dowolne wzory kredą (I 7; IV 8)
y zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu” f współdziała z rówieśnikami (III 5)
Piątek LATAWIEC Aktywność poranna y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40 f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
i popołudniowa y realizacja III etapu projektu – zebranie (I 9; IV 2)
I 5, 7, 9; III 5, 9; IV
2, 4, 8, 12, 14, 15 i podsumowanie wiadomości, zaplanowanie f koloruje (I 7; IV 8)
punktu kulminacyjnego f rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
I 5, 8; III 2, 5, 6, 9; y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41 f bierze udział w przygotowaniu prezentacji
IV 1, 2, 5, 11 y zabawa „Ułóż zdanie” – doskonalenie
analizy i syntezy słuchowej projektu (III 5, 9)
y zabawa ruchowa „Udźwignij ciężar” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami f rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
y prezentacja projektu f planuje i rysuje budowlę na wyznaczonej
y wyeksponowanie w sali dokumentacji
projektu przestrzeni (I 7; IV 8)
y wykonanie latawca f zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f dopasowuje zbiór do cyfry (IV 12, 15)
Zestaw IV f układa zdanie z określoną liczbą wyrazów
(IV 2, 15)
f wypowiada się na znany mu temat (III 9;
IV 2, 5)