Page 16 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 16

14 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Wrzesień

Dzień /                 Obszary z podstawy       Sposoby realizacji                              Przewidywane osiągnięcia
Temat                       programowej                                                         dziecka wraz z odniesieniami
 dnia                                                                                            do podstawy programowej

Środa                   Zajęcia główne           y	układ ruchowy „Taniec liści” do piosenki     f	śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                   Przepraszam w wersji instrumentalnej –       f	zna instrumenty: grzechotkę i trójkąt i gra
                        Zajęcia w ogrodzie         CD, 4
                        I 2, 5; III 5; IV 2, 18                                                   na nich (IV 7)
                                                 y	zabawa z kasztanami                          f	posługuje się materiałem przyrodniczym
                                                 y	zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
                                                                                                  w zabawach muzycznych (IV 7, 18)
                                                   pożegnanie)                                  f	wykonuje czynności samoobsługowe (I 2)
                                                 y	rozpoznawanie drzew po kształcie liścia      f	rozpoznaje drzewa w najbliższym otoczeniu
                                                 y	zabawy z chustą animacyjną
                                                 y	zabawy z wykorzystaniem sprzętu                (IV 2, 18)
                                                                                                f	przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                   terenowego

Czwartek  IRENA I IRYS  Aktywność poranna        y	wykonanie laurki dla eksperta                f	rozwija sprawność manualną (I 9)
                        i popołudniowa           y	układanie bukietów z liści zebranych na      f	kreśli dowolne wzory (IV 8)
                        I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11,                                                 f	układa kompozycje z materiału naturalnego
                        12, 18                     wycieczce
                                                 y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                  (I 6)
                        Zajęcia główne           y	zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia         f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                        I 5, 7, 9; III 4, 8, 9;                                                 f	reguluje siłę i długość wydechu (I 9)
                        IV 1, 2, 3, 4, 5, 8,       oddechowe                                    f	umie dokonać klasyfikacji przedmiotów (IV 12)
                        9, 18                    y	wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi     f	eksperymentuje z materiałem przyrodniczym
                                                 y	zabawa bieżna „Ogonki”
                        Zajęcia w ogrodzie       Przygotowanie do nauki czytania i pisania –      (IV 1, 18)
                        I 5, 7; III 5; IV 8      „Irena lubi irysy”                             f	konstruuje według własnych pomysłów (IV 11)
                                                 y	zapoznanie dzieci z literą i, I: (omówienie  f	wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                                                f	słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                   ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1,     f	wyróżnia głoskę i w nazwach (IV 2)
                                                   s. 38, podawanie słów zawierających          f	zna literę i, I (IV 4)
                                                   głoskę i, budowanie modeli wyrazów           f	buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                   irys i Irena)                                f	czyta globalnie (IV 4)
                                                 y	zabawa ruchowa „Igła z nitką”                f	kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                 y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39               f	używa zwrotów grzecznościowych podczas
                                                 Zajęcia plastyczne z udziałem eksperta – „Je-
                                                 sienny liść”                                     wizyty gościa (III 4)
                                                 y	przywitanie eksperta                         f	uczestniczy w rozmowie na znany mu temat
                                                 y	rozmowa na temat liści
                                                 y	przedstawienie budowy liścia                   (III 9)
                                                 y	zabawa ruchowa „Wirujące liście”             f	zna budowę liścia (IV 18)
                                                 y	wykonanie pracy metodą stemplowania          f	wyraża ekspresję twórczą podczas prac
                                                 y	pożegnanie gościa
                                                 y	zabawa na zjeżdżalni                           plastycznych (IV 1)
                                                 y	rysowanie kredą na chodniku                  f	kreśli dowolne wzory kredą (I 7; IV 8)
                                                 y	zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”        f	współdziała z rówieśnikami (III 5)

Piątek  LATAWIEC        Aktywność poranna        y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 40               f	dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                        i popołudniowa           y	realizacja III etapu projektu – zebranie       (I 9; IV 2)
                        I 5, 7, 9; III 5, 9; IV
                        2, 4, 8, 12, 14, 15        i podsumowanie wiadomości, zaplanowanie      f	koloruje (I 7; IV 8)
                                                   punktu kulminacyjnego                        f	rozpoznaje wprowadzone litery (IV 4)
                        Zajęcia główne           y	ćwiczenia poranne – Zestaw IV                f	czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                        I 5, 8; III 2, 5, 6, 9;  y	wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 41               f	bierze udział w przygotowaniu prezentacji
                        IV 1, 2, 5, 11           y	zabawa „Ułóż zdanie” – doskonalenie
                                                   analizy i syntezy słuchowej                    projektu (III 5, 9)
                                                 y	zabawa ruchowa „Udźwignij ciężar”            f	uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                 Zajęcia społeczne – spotkanie z rodzicami      f	rozróżnia stronę prawą i lewą (IV 14)
                                                 y	prezentacja projektu                         f	planuje i rysuje budowlę na wyznaczonej
                                                 y	wyeksponowanie w sali dokumentacji
                                                   projektu                                       przestrzeni (I 7; IV 8)
                                                 y	wykonanie latawca                            f	zauważa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                                 Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,      f	dopasowuje zbiór do cyfry (IV 12, 15)
                                                 Zestaw IV                                      f	układa zdanie z określoną liczbą wyrazów

                                                                                                  (IV 2, 15)
                                                                                                f	wypowiada się na znany mu temat (III 9;

                                                                                                  IV 2, 5)
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21