Page 18 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 18
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
WRZESIEŃ
TYDZIEŃ 1 Moje przedszkole
PONIEDZIAŁEK temat: Trampolinek – nasz przyjaciel.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed-
szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Lepienie z plasteliny na dowolny temat. Wyko-
nanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5; IV 1, 8, 12, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – „Witamy Trampolinka”. Swobodne wypo-
wiedzi dzieci na temat wakacji. Zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowanie na sygnały. Zapoznanie z Kartami pracy z pa-
kietu Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Tram-
polinek”. Pokaz wykonania pracy. Realizacja k. 1 z KA. Omówienie i złożenie prac.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 8, 12, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie
zasad bezpieczeństwa.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Powitanie oraz poznanie imion dzieci w grupie. Jeden z przedszkolaków głośno
mówi swoje imię, np. Marek, i rzuca piłkę do wybranego dziecka. Ono wypowiada swoje imię, np. Kasia, i przekazuje
piłkę kolejnej osobie. I tak dalej. Dzieci starają się zapamiętać imiona kolegów.
x Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przedszkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Rozpoznawanie znaczka wśród
innych symboli, poznanie zasad korzystania z poszczególnych pomieszczeń.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Lepienie z plasteliny na dowolny temat – rozwijanie sprawności manualnych.
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Łączenie motyli od najmniejszego do największego oraz kolorowanie. Rysowanie pio-
nowych kresek po śladzie, zgodnie z rytmem.
x Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”. Dzieci chodzą po sali w rytm tamburyna. Na głośny sygnał zatrzymują
się, stają na lewej nodze i próbują przez chwilę wytrzymać w tej pozycji. Potem następuje zmiana nogi.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
Temat: Witamy Trampolinka.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J kształtowanie życzliwego stosunku do innych