Page 18 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 18

SCENARIUSZE ZAJĘĆ
WRZESIEŃ

TYDZIEŃ 1   Moje przedszkole

PONIEDZIAŁEK   temat: Trampolinek – nasz przyjaciel.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przed-
szkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Lepienie z plasteliny na dowolny temat. Wyko-
nanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 5, 7; III 2, 5; IV 1, 8, 12, 14
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – „Witamy Trampolinka”. Swobodne wypo-
wiedzi dzieci na temat wakacji. Zabawa ruchowa „Bałtyk – Tatry”, reagowanie na sygnały. Zapoznanie z Kartami pracy z pa-
kietu Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 2.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Tram-
polinek”. Pokaz wykonania pracy. Realizacja k. 1 z KA. Omówienie i złożenie prac.
  obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 8, 12, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Drzewko na wietrze”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego, omówienie
zasad bezpieczeństwa.
  obszary z podstawy programowej: I 5; II 5, 7; III 5

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa integracyjna „Poznajmy się”. Powitanie oraz poznanie imion dzieci w grupie. Jeden z przedszkolaków głośno

   mówi swoje imię, np. Marek, i rzuca piłkę do wybranego dziecka. Ono wypowiada swoje imię, np. Kasia, i przekazuje
   piłkę kolejnej osobie. I tak dalej. Dzieci starają się zapamiętać imiona kolegów.
x	 Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami przedszkola oraz znaczkami identyfikacyjnymi. Rozpoznawanie znaczka wśród
   innych symboli, poznanie zasad korzystania z poszczególnych pomieszczeń.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Lepienie z plasteliny na dowolny temat – rozwijanie sprawności manualnych.
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 3. Łączenie motyli od najmniejszego do największego oraz kolorowanie. Rysowanie pio-
   nowych kresek po śladzie, zgodnie z rytmem.
x	 Zabawa równoważna „Noga lewa, noga prawa”. Dzieci chodzą po sali w rytm tamburyna. Na głośny sygnał zatrzymują
   się, stają na lewej nodze i próbują przez chwilę wytrzymać w tej pozycji. Potem następuje zmiana nogi.

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
Temat: Witamy Trampolinka.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	kształtowanie życzliwego stosunku do innych
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23