Page 22 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 22
20 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Oglądanie w zespołach pocztówek z wakacyjnymi krajobrazami. Swobodne wypowiedzi dzieci. Omówienie pocztówek.
Podawanie pomysłów, co jeszcze może znajdować się na pocztówce z danego miejsca.
x Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 6. Rysowanie szlaczków po śladzie.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Kolekcja muszelek” – praca z wykorzystaniem kalki. Kalkowanie różnych wzorów.
x Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 1. Łączenie dzieci w pary.
x Zabawa ruchowa „Potocz piłkę”. Turlanie piłek po wyznaczonym torze, reagowanie ruchem na sygnał dźwiękowy.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Na plaży.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J kształtowanie logicznego myślenia
J rozwijanie spostrzegawczości i wyobraźni
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: tamburyn, kredki, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Rozwiązywanie zagadek wprowadzających.
Drobne ziarenka, Spokojne lub wzburzone, Rozmawiamy tam z echem, Żaglówki po nich pływają,
pełno ich na plaży. słona w nim woda, przyrodę podziwiamy. rybacy łowią w nich ryby.
By usypać z nich zamek, kąpiel w nim przyjemna, Idąc trudnymi szlakami, W leżących nad nimi lasach
każde dziecko marzy. gdy jest piękna pogoda. ich szczyty zdobywamy. latem zbieramy grzyby.
(piasek) (morze) (góry) (jezioro)
Bożena Forma
2. Rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów z wykorzystaniem pocztówek i prac wykonanych poprzedniego dnia przez
dzieci.
3. Opowiadanie historyjki przedstawionej na obrazkach – KP1, s. 7, ćw. 2.
4. Wyróżnianie głosek w nagłosie i dzielenie wyrazów na sylaby, np.: zamek, wiaderko, łopatka, grabki, foremka. Określa-
nie, ile jest sylab w danym wyrazie.
5. Zabawa ruchowa „Koło”. Dzieci swobodnie biegają po sali w rytm tamburyna. Na głośny sygnał tworzą duże koło.
Następnie tworzą dwa oddzielne koła – dziewczynki i chłopcy.
6. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 7, ćw. 3. Dorysowywanie dowolnych elementów do koła. Rozwijanie wyobraźni.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Witaj, przyjacielu!
Cele:
J kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
J doskonalenie poczucia rytmu oraz koordynacji ruchowej
J doskonalenie pamięci
J integracja grupy.
Pomoce: bębenek, CD.