Page 24 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 24

22 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

CZWARTEK    temat: Dobrze jest mieć przyjaciół.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”, ćwiczenie orientacji przestrzennej. Bu-
dowanie z klocków na dowolny temat – rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. „Loteryjka”
– analiza słuchowa wyrazów. Kolorowanie dowolnego obrazka – doskonalenie precyzji ruchów. Zabawa skoczna „Zrzuć
woreczek”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 2, 8, 11, 14
Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszko-
la, opowiadanie Maciejki Mazan. Słuchanie utworu. Omówienie opowiadania. Wypowiadanie się na temat przyjaciół. Za-
bawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2.  ▶  2. Zajęcia plastyczne
– „Razem z przyjacielem”. Rysowanie kredkami. Omówienie prac.
  obszary z podstawy programowej: I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kredą po asfalcie. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 8; III 5

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody” – ćwiczenie orientacji przestrzennej. N. wybiera dwoje dzieci. Jedno ma za-

   mknięte oczy, natomiast drugie dziecko kieruje ruchem pierwszego tak, aby mogło ono bezpiecznie omijać przeszkody
   rozłożone na podłodze.
x	 Budowanie z klocków na dowolny temat – rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów. N. rozkłada na stole obrazki. Dzieci wybierają te, których nazwy rozpoczyna-
   ją się głoskę wskazaną przez N. Mogą wyróżniać w wybranych wyrazach wszystkie kolejne głoski albo określać miejsce
   danej głoski (w zależności od umiejętności dzieci).
x	 Kolorowanie dowolnego obrazka – doskonalenie precyzji ruchów.
x	 Zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola, opowiadanie Maciejki Mazan.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	uwrażliwianie na bycie życzliwym wobec innych
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: kredki, tamburyn, KP1.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29