Page 24 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 24
22 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
CZWARTEK temat: Dobrze jest mieć przyjaciół.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody”, ćwiczenie orientacji przestrzennej. Bu-
dowanie z klocków na dowolny temat – rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. „Loteryjka”
– analiza słuchowa wyrazów. Kolorowanie dowolnego obrazka – doskonalenie precyzji ruchów. Zabawa skoczna „Zrzuć
woreczek”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 2, 8, 11, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszko-
la, opowiadanie Maciejki Mazan. Słuchanie utworu. Omówienie opowiadania. Wypowiadanie się na temat przyjaciół. Za-
bawa ruchowa „Przyjaciel” – reagowanie na sygnały. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 8, ćw. 2. ▶ 2. Zajęcia plastyczne
– „Razem z przyjacielem”. Rysowanie kredkami. Omówienie prac.
obszary z podstawy programowej: I 9, 7; II 6; III 1, 5, 6, 8; IV 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kredą po asfalcie. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 8; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa dydaktyczna „Omiń przeszkody” – ćwiczenie orientacji przestrzennej. N. wybiera dwoje dzieci. Jedno ma za-
mknięte oczy, natomiast drugie dziecko kieruje ruchem pierwszego tak, aby mogło ono bezpiecznie omijać przeszkody
rozłożone na podłodze.
x Budowanie z klocków na dowolny temat – rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazów. N. rozkłada na stole obrazki. Dzieci wybierają te, których nazwy rozpoczyna-
ją się głoskę wskazaną przez N. Mogą wyróżniać w wybranych wyrazach wszystkie kolejne głoski albo określać miejsce
danej głoski (w zależności od umiejętności dzieci).
x Kolorowanie dowolnego obrazka – doskonalenie precyzji ruchów.
x Zabawa skoczna „Zrzuć woreczek” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Jak Basia i Panna Kitka poszły do przedszkola, opowiadanie Maciejki Mazan.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J uwrażliwianie na bycie życzliwym wobec innych
J rozwijanie spostrzegawczości
J bogacenie słownictwa
J rozwijanie wyobraźni
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: kredki, tamburyn, KP1.