Page 29 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 29
TYDZIEŃ 2 • Ja i ty to my • 27
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci z tematem pracy. N. przedstawia dzieciom stronę tytułową albumu, np.: kolorową kartkę z napisem
Nasza grupa.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania pracy. N. wyjaśnia dzieciom pojęcie autoportret. Zadaniem każdego dziecka
jest narysowanie siebie na środku kartki (najlepiej w pionie), a następnie ozdobienie portretu ramką według własnego
pomysłu, z wykorzystaniem dostępnych materiałów plastycznych.
3. Zachęcanie dzieci do starannego wykonania prac.
4. Podpisywanie imieniem autoportretów. Dzieci mogą też skorzystać z dostępnych wizytówek (naklejają je na swoje prace).
5. N. pomaga łączyć wszystkie kartki w jedną całość.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy z chustą animacyjną według pomysłów N. i dzieci – czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
x Rysowanie kolorową kredą na asfalcie.
WTOREK temat: Ada i album.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa w parach „Miłe słowa”. Oglądanie albumów. Ćwiczenia poranne – Ze-
staw II. Układanie puzzli w małych zespołach. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest twoje imię?” – utrwalenie obrazu graficz-
nego własnego imienia. Zabawa ruchowa „Rzut do celu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 2, 5, 7; IV 4, 12, 14, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Ada ma album”. Zapoznanie z literą a, A (omó-
wienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 14, podawanie słów zawierających głoskę a, budowanie modeli wyrazów
album i Ada). Zabawa ruchowa „Głoska a”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 15. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gim-
nastyczne, Zestaw II.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy ze skakanką. Obserwacje chmur na niebie. Zabawa równoważna „Na szlaku”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 2, 12, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa w parach „Miłe słowa”. Dzieci siadają w parach naprzeciwko siebie. Rzucają do siebie piłkę i mówią coś miłego,
np.: Masz ładny uśmiech, Masz wesołe oczy. Potem dzieci zmieniają pary i powtarzają zabawę.
x Oglądanie zdjęć w albumach, np.: przyrodniczych, motoryzacyjnych, z zabytkami.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Układanie puzzli w małych zespołach – rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
x Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest twoje imię?”. N. rozsypuje wizytówki z imionami dzieci. Każde dziecko odnajduje swo-
ją wizytówkę – utrwalenie obrazu graficznego własnego imienia.
x Zabawa ruchowa „Rzut do celu”. Rzucanie piłkami do kosza.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Ada ma album.