Page 32 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 32

30 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

Przebieg zajęć:
1.	 Powitanie zabawą integracyjną „Witaj, przyjacielu” (zob. TYDZIEŃ 1, Środa).
2.	 Wprowadzenie piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD, 1 i 2). N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki To będzie

   bardzo dobry dzień – CD, 1. Po wysłuchaniu omawia z nimi tematykę oraz nastrój (piosenka jest wesoła, optymistyczna).
   Dzieci wymieniają imiona oraz czynności bohaterów, którzy pojawili się w utworze. Następnie uczą się 1. zwrotki i refrenu.

    To będzie bardzo dobry dzień

muzyka i słowa: Michał Witecki                    Œ œj œj œ ‰ œj œj œj œj œJ œ œ

& ## 44 œ . œj Ó œ . œj Ó

              O - o,            o - o,            baw - my się  i ucz - my na we - so - ło.

5   #  #  œ.  œj Ó           œ . œj Ó           ‰ œj œj œj œj œj œj œj œ Œ Ó

&

          O - o,                    o - o,             to bę - dzie bar - dzo do - bry dzień.

9   #  #  œ   œj œ           œj Œ œ œj œ        œj Œ œ œj œ œj Œ œ œj œ                           œj Œ

&

          Gdy po- mys - łów   peł - na gło - wa,  nu - da sa - ma    w kąt się cho - wa.

13  #  #  œ   œj œ    œj Œ   œ œj œ œj Œ          Œ œj œj œj œj Œ œ œ œ œ

&

       Wstań z fo- te - la,  nie łap le - nia,    szko- da cza - su  do tra - ce - nia.

Ref.	O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.      Ref.	O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.    x2
       O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.           O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.

		 1.	Gdy pomysłów pełna głowa,                  		 3.	Kto ma hobby – ma konika
           nuda sama w kąt się chowa.                        albo kozły w locie fika,
           Wstań z fotela, nie łap lenia,                    może brudzić ręce w glinie
           szkoda czasu do tracenia.                         albo szaleć na pianinie.

Ref.	O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.      Ref.	O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło
       O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.           O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.

		 2.	Ala gamy wyśpiewuje,
           Marcel formę utrzymuje,
           Ola ćwiczy pamięć co dzień,
           Leon dziwi się przyrodzie.

Uwaga: Zwrotek 2. i 3. dzieci uczą się w kolejnych dniach (np. między zadaniami porannymi czy popołudniowymi). Po opa-
nowaniu całego tekstu wykonują piosenkę wraz z nagraniem w wersji instrumentalnej – CD, 2.
3.	 Nauka układu ruchowego do refrenu piosenki To będzie bardzo dobry dzień (CD, 1). Dzieci powtarzają wskazane przez

   N. proste gestodźwięki* ilustrujące refren piosenki:
   O–o, o–o, – cztery klaśnięcia w pulsie muzyki, z wychyleniami na boki naprzemiennie w prawą i lewą stronę
   bawmy się – założenie rąk pod boki
   i uczmy na wesoło. – namalowanie uśmiechu na twarzy palcami wskazującymi
   O–o, o–o, – cztery klaśnięcia w pulsie muzyki, z wychyleniami na boki naprzemiennie w prawą i lewą stronę
   to będzie bardzo dobry – wystawienie dłoni przed siebie
   dzień. – wyciągnięcie kciuków obydwu rąk.

*	 Gestodźwięk – dźwięk wydobywany za pomocą ciała (np.: tupanie, klaskanie, pstrykanie).
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37