Page 37 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 37

TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 35

Zabawa integracyjna „Śmiej się”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”. Do-
rysowywanie flamastrami buzi postaci. Nazywanie przedstawionej emocji.
  obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 4, 6; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 12, 15, 18, 19

Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawy ruchowe: „Slalom”,
„Celuj do koła”.
  obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; III 5

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Spróbuj tak, jak ja”. Dzieci naśladują ręką płynne, swobodne ruchy N. Potem ruchy

   proponują chętne dzieci.
x	 Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

Zadania popołudniowe
x	 Kalkowanie dowolnych obrazków – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x	 Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Dzieci siedzą w kole. N. wypowiada nazwę zabawki, np. samolot.

   Przedszkolaki liczą sylaby „ze słuchu”. Chętne dziecko klaszcze w ręce tyle razy, ile jest sylab w danym słowie, i jedno-
   cześnie wymawia te sylaby. Potem nazwę kolejnej zabawki podaje ochotnik.
x	 Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Piotrowskiej.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J	kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania emocji
J	bogacenie słownictwa
J	rozwijanie wyobraźni
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: lusterko dla każdego dziecka.

Przebieg zajęć:
1.	 Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Zajączki na suficie.

       Zajączki na suficie

   Pluszowy Zajączek zeskoczył z półki i szybko pokicał do Trampolinka.
      – Ach, Trampolinku, usłyszałem przed chwilą coś bardzo dziwnego! – Zajączkowi aż oklapły uszka z emocji.
      – Hej hop, co takiego usłyszałeś?
      – Że dzieci będą urządzać wyścigi zajączków na suficie! Ojejej, czy zając jest muchą?
      – To chyba jakaś pomyłka – uspokajał Zajączka Trampolinek i pobiegł do dzieci, które stały przed oszklonymi

   drzwiami na taras.
      – Dzisiaj przeprowadzimy ciekawy eksperyment – mówiła pani. – Będziemy puszczać zajączki.
      Trampolinek rozglądał się uważnie, ale nie widział żadnego zajączka.
      Pani rozdała wszystkim lusterka i poprosiła, żeby dzieci robiły to samo co ona. Zbliżyła lusterko do szyby w taki

   sposób, że błysnęło w nim słonko.
      – Patrzcie, patrzcie, właśnie łapię promyki słoneczne, a one odbijają się od lusterka na ścianę, a teraz na sufit.

   Ta plamka jest właśnie naszym zajączkiem.
      – Ooo! – zawołały przedszkolaki.
      – Ooo! – powtórzył za dziećmi Trampolinek.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42