Page 37 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 37
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 35
Zabawa integracyjna „Śmiej się”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 22. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Co wyraża buzia?”. Do-
rysowywanie flamastrami buzi postaci. Nazywanie przedstawionej emocji.
obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 4, 6; III 8; IV 1, 2, 3, 5, 12, 15, 18, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Szukamy pluszaka” – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawy ruchowe: „Slalom”,
„Celuj do koła”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk „Spróbuj tak, jak ja”. Dzieci naśladują ręką płynne, swobodne ruchy N. Potem ruchy
proponują chętne dzieci.
x Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Kalkowanie dowolnych obrazków – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie. Dzieci siedzą w kole. N. wypowiada nazwę zabawki, np. samolot.
Przedszkolaki liczą sylaby „ze słuchu”. Chętne dziecko klaszcze w ręce tyle razy, ile jest sylab w danym słowie, i jedno-
cześnie wymawia te sylaby. Potem nazwę kolejnej zabawki podaje ochotnik.
x Zabawa ruchowa „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Zajączki na suficie, opowiadanie Urszuli Piotrowskiej.
Cele:
J doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
J kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania emocji
J bogacenie słownictwa
J rozwijanie wyobraźni
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: lusterko dla każdego dziecka.
Przebieg zajęć:
1. Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Zajączki na suficie.
Zajączki na suficie
Pluszowy Zajączek zeskoczył z półki i szybko pokicał do Trampolinka.
– Ach, Trampolinku, usłyszałem przed chwilą coś bardzo dziwnego! – Zajączkowi aż oklapły uszka z emocji.
– Hej hop, co takiego usłyszałeś?
– Że dzieci będą urządzać wyścigi zajączków na suficie! Ojejej, czy zając jest muchą?
– To chyba jakaś pomyłka – uspokajał Zajączka Trampolinek i pobiegł do dzieci, które stały przed oszklonymi
drzwiami na taras.
– Dzisiaj przeprowadzimy ciekawy eksperyment – mówiła pani. – Będziemy puszczać zajączki.
Trampolinek rozglądał się uważnie, ale nie widział żadnego zajączka.
Pani rozdała wszystkim lusterka i poprosiła, żeby dzieci robiły to samo co ona. Zbliżyła lusterko do szyby w taki
sposób, że błysnęło w nim słonko.
– Patrzcie, patrzcie, właśnie łapię promyki słoneczne, a one odbijają się od lusterka na ścianę, a teraz na sufit.
Ta plamka jest właśnie naszym zajączkiem.
– Ooo! – zawołały przedszkolaki.
– Ooo! – powtórzył za dziećmi Trampolinek.