Page 42 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 42
40 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Przebieg zajęć:
1. Zabawa powitalna.
Piosenka na powitanie
melodia popularna Kurki trzy • słowa: Klaudia Borys
& 44 œ œ œ œ œ œ œ Œ œœœœ œœ œ Œ
Stań - my w ko - le wszys - cy wraz, po - wi - ta - nia nad - szedł czas.
5 œœœŒ œœœœ œœœ Œ
&œ œ œ œ Ra - zem mi - ło baw - my się.
Wi - tam cie - bie, a ty mnie. œœœœ œ œ Œ
œ
9 œœ œœœŒ po - wi - ta - nia
nad - szedł czas.
&œ œ w ko - le wszys - cy wraz,
Stań - my
Dzieci stoją parami na obrębie koła, zwrócone twarzami do środka. Na poszczególne słowa Piosenki na powitanie
wykonują następujące ruchy:
Stańmy w kole wszyscy wraz, powitania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce
Witam ciebie, – zwracają się do osoby z par i wskazują na nią dłońmi
a ty mnie. – wskazują na siebie
Razem miło bawmy się. – podają sobie ręce i robią cztery kroki, idąc w kółeczku
Stańmy w kole wszyscy wraz, powitania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce.
2. Zapoznanie z piosenką Przepraszam (CD, 3 i 4). N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki Przepraszam – CD, 3. Po wy-
słuchaniu omawia z nimi charakter muzyki (spokojna, smutna, wolna). Następnie dzieci odpowiadają na pytania N.
dotyczące treści: Jaka sytuacja zaszła pomiędzy bohaterami piosenki? W jakim nastroju są dzieci? Są wesołe czy smutne?
Co należy zrobić, kiedy pokłócimy się z drugą osobą? W jaki sposób możemy przeprosić tę osobę?
Dzieci uczą się 1. zwrotki piosenki, powtarzając po N. krótkie fragmenty tekstu. Po opanowaniu tekstu 1. zwrotki i re-
frenu dzieci uczą się melodii piosenki, śpiewając krótkie frazy melodyczne. W dalszej kolejności wykonują całą 1. zwrot-
kę wraz z nagraniem.