Page 42 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 42

40 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

Przebieg zajęć:
1.	 Zabawa powitalna.

Piosenka na powitanie

melodia popularna Kurki trzy  •  słowa: Klaudia Borys

& 44 œ œ œ œ œ œ œ Œ                                   œœœœ                œœ œ                  Œ

Stań - my w ko - le wszys - cy wraz,                   po - wi - ta - nia  nad - szedł czas.

5                           œœœŒ                       œœœœ                œœœ                Œ

&œ œ œ œ                                               Ra - zem mi - ło    baw - my się.

      Wi - tam  cie - bie,    a ty mnie.               œœœœ                œ  œ     Œ
                                                                                 œ
9                œœ          œœœŒ                      po - wi - ta - nia
                                                                           nad - szedł czas.
&œ œ            w ko - le   wszys - cy wraz,

     Stań - my

   Dzieci stoją parami na obrębie koła, zwrócone twarzami do środka. Na poszczególne słowa Piosenki na powitanie
   wykonują następujące ruchy:
   Stańmy w kole wszyscy wraz, powitania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce
   Witam ciebie, – zwracają się do osoby z par i wskazują na nią dłońmi
   a ty mnie. – wskazują na siebie
   Razem miło bawmy się. – podają sobie ręce i robią cztery kroki, idąc w kółeczku
   Stańmy w kole wszyscy wraz, powitania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce.
2.	 Zapoznanie z piosenką Przepraszam (CD, 3 i 4). N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki Przepraszam – CD, 3. Po wy-
   słuchaniu omawia z nimi charakter muzyki (spokojna, smutna, wolna). Następnie dzieci odpowiadają na pytania N.
   dotyczące treści: Jaka sytuacja zaszła pomiędzy bohaterami piosenki? W jakim nastroju są dzieci? Są wesołe czy smutne?
   Co należy zrobić, kiedy pokłócimy się z drugą osobą? W jaki sposób możemy przeprosić tę osobę?
   Dzieci uczą się 1. zwrotki piosenki, powtarzając po N. krótkie fragmenty tekstu. Po opanowaniu tekstu 1. zwrotki i re-
   frenu dzieci uczą się melodii piosenki, śpiewając krótkie frazy melodyczne. W dalszej kolejności wykonują całą 1. zwrot-
   kę wraz z nagraniem.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47