Page 39 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 39

TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 37

WTOREK   temat: Olek i osa.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Puszczanie baniek mydlanych. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23. Ćwiczenia po-
ranne – Zestaw III. Zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci. Wykonanie k. 3 z KA – kończenie rysowania, określa-
nie emocji. Zabawa bieżna „Po drugiej stronie”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2, 8, 12, 14, 15
Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Olek patrzy na osę”. Zapoznanie z literą o,
O (omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 24, podawanie słów zawierających głoskę o, budowanie mode-
li wyrazów osa i Olek). Zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25.   ▶  2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw III.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja sposobu poruszania się ptaków. Zabawa „Podskakujemy jak wróbelki”. Zabawy w piaskownicy.
  obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2; IV 18

I Aktywność poranna i popołudniowa

Zadania poranne
x	 Puszczanie baniek mydlanych – ćwiczenia wydłużające fazę wydechu.
x	 Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 23. Rysowanie portretów i kolorowanie wzorów. Łączenie w pary kostek z jedną krop-

   ką, liczenie par.
x	 Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x	 Zabawa „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci, ćwiczenie rozwijające wyobraźnię i fantazję.
x	 Wykonanie k. 3 z KA. Kończenie rysowania głów dzieci. Określanie emocji, jakie wyraża każda twarz. Nadawanie tytułów

   poszczególnym rysunkom.
x	 Zabawa bieżna „Po drugiej stronie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
Temat: Olek patrzy na osę.
Cele:
J	zapoznanie z literą o, O
J	doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie obrazka
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: obrazki (przedstawiające osę i chłopca), napisy (osa, Olek), kartoniki czerwone i niebieskie, kartoniki
      z literami, tamburyn, KP1.
Przebieg zajęć:
1.	 Omówienie ilustracji, słuchanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę o – KP1, s. 24.
2.	 Omówienie obrazków przedstawiających osę i chłopca Olka. Wyróżnienie głoski w nagłosie w słowach: osa, Olek.
   Podawanie przez dzieci innych słów zawierających głoskę o.
3.	 Budowanie modeli wyrazów osa, Olek z czerwonych kartoników (na oznaczenie samogłosek) i z niebieskich kartoni-
   ków (na oznaczenie spółgłosek).
4.	 Prezentacja drukowanej i pisanej litery o, O.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44