Page 41 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 41
TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 39
Czary?
Gdy nadepniesz psu na ogon …to nie chowaj się do szafy!
i psiak minę zrobi srogą, Raczej migiem użyj czarów,
kiedy stłuczesz kubek brata A dokładniej: zaklęć paru.
(ulubiony…! taka strata!)
lub pomylisz panią Władkę Jakich zaklęć? Hokus-pokus?
z jej rodzonym prapradziadkiem, Trąba-bomba? Smokus-mrokus?
jeśli w szybę piłką trafisz… Zęby zrzędy? Kiszu-kasza?
Nie… Wystarczy to: PRZEPRASZAM.
wiersz pochodzi ze zbioru: Agnieszka Frączek, W dobrym tonie o bon tonie,
Wydawnictwo ARKADRY, Warszawa 2007
Dzieci odpowiadają na pytania, np.: Czy zdarzyły się wam lub czy widzieliście podobne sytuacje, jak te przedstawione
w wierszu? Kiedy powinniśmy powiedzieć „Przepraszam”? Dlaczego autorka wiersza nazywa to słowo zaklęciem?
x Zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Liczę i układam balony.
Cele:
J doskonalenie umiejętności liczenia
J kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
J rozwijanie spostrzegawczości
J rozwijanie logicznego myślenia
J doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: kolorowe balony z papieru (w kilku kolorach, np.: żółty, czerwony, zielony, niebieski – najmniej po 10
z każdego koloru), balon dla każdego dziecka, KP1, CD.
Przebieg zajęć:
1. Na podłodze są rozłożone kolorowe balony z papieru. N. mówi, że trzeba je ułożyć, i prosi np. o niebieski balon, potem
o czerwony, a następnie o zielony. Zadaniem dzieci jest dalej ułożyć balony zgodnie z rytmem podanym przez N.: nie-
bieski, czerwony, zielony itd.
2. N. pyta dzieci np.: Jakiego koloru balon jest na szóstym miejscu? Na którym miejscu jest balon niebieski? Dzieci liczą i od-
powiadają.
3. Chętne dziecko układa kilka balonów obok siebie (tworzy początek rytmu). Pozostałe dzieci kontynuują ciąg
zgodnie ze wzorem.
4. Zabawa „Baloniki”. N. rozdaje dzieciom balony. Dzieci określają, ile jest balonów w danym kolorze. Następnie swobod-
nie bawią się przy akompaniamencie nagrania piosenki To będzie bardzo dobry dzień w wersji instrumentalnej (CD, 2).
5. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27. Porównywanie obrazków, wyszukiwanie i zaznaczanie 8 różnic.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka Przepraszam.
Cele:
J nauka piosenki Przepraszam
J kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
J utrwalenie tematyki związanej z emocjami i nastrojami
J integracja grupy.
Pomoce: plansze przedstawiające różne emocje (buzie: wesoła, smutna, zła, zdziwiona), bębenek, CD.