Page 41 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 41

TYDZIEŃ 3 • To jestem ja • 39

Czary?

Gdy nadepniesz psu na ogon       …to nie chowaj się do szafy!
i psiak minę zrobi srogą,        Raczej migiem użyj czarów,
kiedy stłuczesz kubek brata      A dokładniej: zaklęć paru.
(ulubiony…! taka strata!)
lub pomylisz panią Władkę        Jakich zaklęć? Hokus-pokus?
z jej rodzonym prapradziadkiem,  Trąba-bomba? Smokus-mrokus?
jeśli w szybę piłką trafisz…     Zęby zrzędy? Kiszu-kasza?

                                 Nie… Wystarczy to: PRZEPRASZAM.

wiersz pochodzi ze zbioru: Agnieszka Frączek, W dobrym tonie o bon tonie,
                                         Wydawnictwo ARKADRY, Warszawa 2007

   Dzieci odpowiadają na pytania, np.: Czy zdarzyły się wam lub czy widzieliście podobne sytuacje, jak te przedstawione
   w wierszu? Kiedy powinniśmy powiedzieć „Przepraszam”? Dlaczego autorka wiersza nazywa to słowo zaklęciem?
x	 Zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

II Zajęcia główne

Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Liczę i układam balony.
Cele:
J	doskonalenie umiejętności liczenia
J	kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
J	rozwijanie spostrzegawczości
J	rozwijanie logicznego myślenia
J	doskonalenie sprawności ruchowej.

      Pomoce: kolorowe balony z papieru (w kilku kolorach, np.: żółty, czerwony, zielony, niebieski – najmniej po 10
      z każdego koloru), balon dla każdego dziecka, KP1, CD.

Przebieg zajęć:
1.	 Na podłodze są rozłożone kolorowe balony z papieru. N. mówi, że trzeba je ułożyć, i prosi np. o niebieski balon, potem

   o czerwony, a następnie o zielony. Zadaniem dzieci jest dalej ułożyć balony zgodnie z rytmem podanym przez N.: nie-
   bieski, czerwony, zielony itd.
2.	 N. pyta dzieci np.: Jakiego koloru balon jest na szóstym miejscu? Na którym miejscu jest balon niebieski? Dzieci liczą i od-
   powiadają.
3.	 Chętne dziecko układa kilka balonów obok siebie (tworzy początek rytmu). Pozostałe dzieci kontynuują ciąg
   zgodnie ze wzorem.
4.	 Zabawa „Baloniki”. N. rozdaje dzieciom balony. Dzieci określają, ile jest balonów w danym kolorze. Następnie swobod-
   nie bawią się przy akompaniamencie nagrania piosenki To będzie bardzo dobry dzień w wersji instrumentalnej (CD, 2).
5.	 Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 27. Porównywanie obrazków, wyszukiwanie i zaznaczanie 8 różnic.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka Przepraszam.
Cele:
J	nauka piosenki Przepraszam
J	kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
J	utrwalenie tematyki związanej z emocjami i nastrojami
J	integracja grupy.

      Pomoce: plansze przedstawiające różne emocje (buzie: wesoła, smutna, zła, zdziwiona), bębenek, CD.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46