Page 46 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 46
44 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy. Zadaniem dzieci jest wycięcie potrzebnych kształtów z papieru kolorowego i naklejanie
ich na kartkę tak, aby odwzorować ulubioną zabawkę.
2. Dzieci siadają przy stolikach. N. zachęca do estetycznego wykonania pracy.
3. Zorganizowanie wystawy prac. Wypowiedzi dzieci na temat swoich zabawek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Samoloty”. Dzieci puszczają na wietrze papierowe samoloty.
x Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.
PIĄTEK temat: Co odczuwam?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Głoski” – ćwiczenie w określaniu głosek w nagłosie. Układanie dowol-
nego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30.
Zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgodnie z instrukcją słowną. Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 7; III 5, 7, 8; IV 2, 12, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawa dydaktyczna – „To ja”. Dopasowywanie uczuć do przedstawionych czynności. Zabawa
z piłką w kole. Zabawa ruchowa „To ja”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 31. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimna-
styczne, Zestaw III.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 1; III 1; IV 1, 7, 12, 14
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Chodzenie stopa przed stopą.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Głoski”. N. rzuca piłkę do dziecka i mówi jego imię, a dziecko odrzuca piłkę do N. i podaje nazwę rzeczy, która
zaczyna się taką samą głoską jak jego imię.
x Układanie dowolnego obrazka z części – rozwijanie spostrzegawczości.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 30. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę e; kolorowanie w mode-
lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce e na czerwono. Łączenie klocków, liczenie par.
x Zabawa „Gdzie jest miś?” – chodzenie zgodnie z instrukcją słowną. Chętne dziecko na chwilę odwraca się. N. chowa
małego misia, a potem kieruje dzieckiem tak, aby znalazło zabawkę, np.: Trzy kroki do przodu, dwa kroki w prawo, je-
den krok do tyłu, pięć kroków w lewo.
x Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zabawa dydaktyczna.
Temat: To ja.
Cele:
J rozwijanie spostrzegawczości
J bogacenie słownictwa
J kształtowanie świadomości schematu własnego ciała