Page 44 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 44

42 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień

Piosenka na pożegnanie

melodia popularna Kurki trzy  •  słowa: Klaudia Borys

& 44 œ œ œ œ                   œœœŒ                     œœœœ                 œ  œ               Œ
                                                                                             œ
         Stań - my w ko - le  wszys - cy wraz,          po - żeg - na - nia
                                                                             nad - szedł czas.
5                              œœœŒ                    œœœœ
                                                                             œœœ                Œ
&œ œ œ œ                        a ty mnie.             Ba - wi - liś - my
                                                                             faj - nie się.
     Żeg - nam  cie - bie,     œœœŒ                     œœœœ
                                                                             œ œ œŒ
9                œœ           wszys - cy wraz,          po - żeg - na - nia
                                                                             nad - szedł czas.
&œ œ            w ko - le

     Stań - my

   Dzieci stoją parami na obrębie koła, zwrócone twarzami do środka. Na poszczególne słowa Piosenki na pożegnanie
   wykonują następujące ruchy:
   Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce
   Żegnam ciebie, – zwracają się do osoby z pary i wskazują na nią dłońmi
   a ty mnie. – wskazują na siebie
   Bawiliśmy fajnie się. – podają sobie ręce i i robią cztery kroki, idąc w kółeczku
   Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas – stoją w kole, trzymając się za ręce.

III Zajęcia w ogrodzie

x	 Zabawa „Kto szybciej”. Dzieci ustawiają się w dwóch zespołach na wyznaczonym miejscu. Na sygnał kolejno biegną do
   chorągiewki znajdującej się w pewnej odległości i wracają na koniec swojego zespołu. Wygrywa drużyna, która pierw-
   sza wykona zadanie.

x	 Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
x	 Rysowanie patykiem na ziemi.

CZWARTEK    temat: Emil i ekran.

Zapis w dzienniku:

Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Dokończ słowo”. Kolorowanie obrazka według określone-
go kodu. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek. Budowanie w zespołach dowolnych
budowli z klocków – ćwiczenie stosunków przestrzennych. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2, 5; IV 1, 2, 8, 9, 11
Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Emil patrzy w ekran”. Zapoznanie z literą e, E
(omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28, podawanie słów zawierających głoskę e, budowanie modeli wy-
razów ekran i Eryk). Zabawa ruchowa „Postać z ekranu”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29.  ▶  2. Zajęcia plastyczne –
„Moja ulubiona zabawka”. Wycinanie z papieru kolorowego i naklejanie.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; III 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Samoloty”. Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.
  obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 8
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49