Page 44 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 44
42 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
Piosenka na pożegnanie
melodia popularna Kurki trzy • słowa: Klaudia Borys
& 44 œ œ œ œ œœœŒ œœœœ œ œ Œ
œ
Stań - my w ko - le wszys - cy wraz, po - żeg - na - nia
nad - szedł czas.
5 œœœŒ œœœœ
œœœ Œ
&œ œ œ œ a ty mnie. Ba - wi - liś - my
faj - nie się.
Żeg - nam cie - bie, œœœŒ œœœœ
œ œ œŒ
9 œœ wszys - cy wraz, po - żeg - na - nia
nad - szedł czas.
&œ œ w ko - le
Stań - my
Dzieci stoją parami na obrębie koła, zwrócone twarzami do środka. Na poszczególne słowa Piosenki na pożegnanie
wykonują następujące ruchy:
Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas. – stoją w kole, trzymając się za ręce
Żegnam ciebie, – zwracają się do osoby z pary i wskazują na nią dłońmi
a ty mnie. – wskazują na siebie
Bawiliśmy fajnie się. – podają sobie ręce i i robią cztery kroki, idąc w kółeczku
Stańmy w kole wszyscy wraz, pożegnania nadszedł czas – stoją w kole, trzymając się za ręce.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Kto szybciej”. Dzieci ustawiają się w dwóch zespołach na wyznaczonym miejscu. Na sygnał kolejno biegną do
chorągiewki znajdującej się w pewnej odległości i wracają na koniec swojego zespołu. Wygrywa drużyna, która pierw-
sza wykona zadanie.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
x Rysowanie patykiem na ziemi.
CZWARTEK temat: Emil i ekran.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Dokończ słowo”. Kolorowanie obrazka według określone-
go kodu. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa „Loteryjka” – rozróżnianie głosek. Budowanie w zespołach dowolnych
budowli z klocków – ćwiczenie stosunków przestrzennych. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2, 5; IV 1, 2, 8, 9, 11
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Emil patrzy w ekran”. Zapoznanie z literą e, E
(omówienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 28, podawanie słów zawierających głoskę e, budowanie modeli wy-
razów ekran i Eryk). Zabawa ruchowa „Postać z ekranu”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 29. ▶ 2. Zajęcia plastyczne –
„Moja ulubiona zabawka”. Wycinanie z papieru kolorowego i naklejanie.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 4; III 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Samoloty”. Rysowanie kredą chodnikową na asfalcie.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 8