Page 40 - NOWA_TRAMPOLINA_przewodnik_5i6latek_cz1
P. 40
38 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Wrzesień
5. Układanie wyrazów osa, Olek poprzez umieszczenie litery o, O w miejscu odpowiedniej głoski w modelach wyrazów
z p. 3. Umieszczenie poznanej wcześniej litery.
6. Umieszczenie napisów osa, Olek pod modelami wyrazów do obrazków. Czytanie globalne wyrazów.
7. Zabawa ruchowa „Piłka i piłeczka”. Dzieci biegają swobodnie po sali do rytmu wygrywanego przez N. na tamburynie.
Na przerwę w graniu zatrzymują się. Gdy N. pokazuje wielką literę O, dzieci skaczą wysoko. Gdy pokazuje małą literę o,
skaczą delikatnie, nisko.
8. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 25. Rysowanie po śladzie konturów owoców i szlaczków. Pisanie po śladzie liter o, O.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych)
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja sposobu poruszania się ptaków.
x Zabawa „Podskakujemy jak wróbelek”. Podskoki obunóż w przód – wzmacnianie mięśni nóg.
x Zabawy w piaskownicy z wykorzystaniem wiaderek, łopatek i foremek.
ŚRODA temat: Magiczne słowo przepraszam.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Znam emocje” – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Wykonanie ćwiczeń
w KP1, s. 26. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Gry planszowe w zespołach z zastosowaniem pionków. Wysłuchanie i omó-
wienie wiersza Czary? Agnieszki Frączek. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7, 8; II 1, 2; IV 2, 3, 4, 5, 8
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Liczę i układam balony”. Układanie ciągu balonów i określanie ich
kolejności (używanie liczebników porządkowych). Układanie i kontynuowanie rytmu. Zabawa ruchowa „Baloniki”. Wyko-
nanie ćwiczenia w KP1, s. 27. ▶ 2. Zajęcia muzyczne – piosenka Przepraszam. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka
na powitalnie). Wprowadzenie i omówienie piosenki Przepraszam (CD, 3). Zabawa „Emocje” – rozpoznawanie. Zabawa
integracyjna „Złączmy się”. Zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na pożegnanie).
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 3; III 4; IV 1, 7, 5, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Kto szybciej”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Rysowanie patykiem na ziemi.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; II 3; III 2, 5, 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Znam emocje”. N. prezentuje obrazki (buzie) przedstawiające różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach.
Dzieci nazywają je. Potem N. zakrywa jeden obrazek, a chętne dziecko podaje nazwę emocji, która została zasłonięta –
ćwiczenie percepcji wzrokowej.
x Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 26. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę o; kolorowanie w mode-
lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce o na czerwono. Zaznaczanie litery o, O w wyrazach.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Gry planszowe w zespołach z zastosowaniem pionków. Przestrzeganie reguł gry.
x Wysłuchanie wiersza Czary? Agnieszki Frączek.